Pingting Skrevet 11. desember 2013 Forfatter #341 Del Skrevet 11. desember 2013 (endret) ...med mindre du er i Spania Frankrike og deromkring. Da heter det faktisk ekspresso. Eller expresso, ihvertfall. Endret 11. desember 2013 av Pingting Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J-Man Skrevet 11. desember 2013 #342 Del Skrevet 11. desember 2013 Dumming! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 11. desember 2013 Forfatter #343 Del Skrevet 11. desember 2013 Hengebæsj. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 11. desember 2013 #344 Del Skrevet 11. desember 2013 Nothing to see here, move on. Så ekstremt dårlig humor noen ganger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 11. desember 2013 Forfatter #345 Del Skrevet 11. desember 2013 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J-Man Skrevet 11. desember 2013 #346 Del Skrevet 11. desember 2013 Fra Urban Dictionary: 4. Expresso The French version of an Italian "Espresso". Weaker, with more water. Often used mistakenly to describe the Italian version and is the target of arch wankers who like to express their superior "correctness". How to correctly order such a coffee: "Un expresso s'il vous plaît" Wanker: "It's ESPRESSO, not EXPRESSO" Frenchman: "Voulez-vous votre café ou pas?" 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gaby Skrevet 11. desember 2013 #347 Del Skrevet 11. desember 2013 Er det nå jeg skal uttrykke min frustrasjon over at tallerkenen på forrige side toucher kanten av bildet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 11. desember 2013 Forfatter #348 Del Skrevet 11. desember 2013 Jeg veeet -.- Jeg tror jeg har en synshemming ellerno, for jeg set ALDRI sånt når jeg står med kameraet, men legger merke til det med en gang jeg hiver det over på laptopen (og da er pannekakene borte ). Gah. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gaby Skrevet 11. desember 2013 #349 Del Skrevet 11. desember 2013 Er det ikke typisk?! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 11. desember 2013 #350 Del Skrevet 11. desember 2013 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 11. desember 2013 Forfatter #351 Del Skrevet 11. desember 2013 Søvnproblemer som ikke er relatert til en eller annen form for sykdom og som varer lenger enn noen få uker etter man har vært utsatt for stress (dødsfall, skilsmisse etc) skyldes nesten alltid dårlige søvnvaner. Vet om flere som har fått "aha" opplevelser etter en gjennomgang av sine søvnvaner: * legge seg og stå opp til noenlunde samme tid hele uken * ikke drikke ekspresso kl 23 - styr unna kaffe i det hele tett etter kl 18 * forberede kroppen på at man er på vei mot natt ved å ha faste gjøremål som leder mot natthvile * middagshvil er ut * store måltider like før leggetid er ut * en liter vann rett før man går i seng er også ut * les gjerne, men ikke på sengen. Sett av fast tid på f.eks en halvtime før man går i seng, og la det være noe som ikke er alt for krevende * drikk gjerne en varm drikk uten koffein - varmen er med å få kroppen til å slappe av. Dersom man våkner på natten er denne varme koppen også en god ide * stå opp og sitt i et rom med dempet belysning og f.eks les i 20-30 minutter før en går i seng igjen når en våkner på natten. Den lille søvnboken - anbefales. Lykke til med bedre søvn. Takk! Mye av dette har jeg på plass allerede - og ikke alt lar seg gjøre så enkelt. Mye av problemet mitt er at jeg sliter med å få sove hvis jeg legger meg før J-man, ihvertfall hvis jeg vet at han skal legge seg snart. Også er jeg veldig var for lyder og ganske irritabel når jeg prøver å sove, så det kan lett være noe som er veeeldig forstyrrende selv om jeg bruker ørepropper (men å sovne foran TVen med actionfilm på fullt volum klarer jeg stadig vekk ). OG det at jeg er på feltarbeid og bor hjemmefra halvparten av året gjør ikke saken noe bedre. Da blir det fullstendig brudd på rutiner, ofte bor vi på steder hvor det er veldig lytt, hvis folk sitter oppe lenge får jeg gjerne ikke sove før de har lagt seg... håpløst. Det dette kurset har hjulpet med nå er å få skikk på døgnrytmen min og endel av det mentale. Til sengs og opp til samme tid hver dag, stå opp om du ikke får sove etter 15-20 minutter, ikke les/bruk mobilen/etc i senga. Og masse sånt. Det går veldig fint så langt, men så har dette alltid vært et periodeproblem for meg. Og det starter som regel med én dårlig natts søvn, så får jeg "angsten". Gruer meg til leggetid, har sommerfugler i magen når jeg legger meg, hvis jeg våkner i løpet av natta får jeg panikk. Dritslitsomt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 11. desember 2013 #352 Del Skrevet 11. desember 2013 [snakker til seg selv: "Være høflig, nå. Du har lært at det bare skaper uvilje å rette på folk. Det hjelper ikke. De blir bare sure. La være, nå. Pust inn... og ut. Puuuhhhh! Ingen grunn til å hisse seg opp ov... NeineiNEINEINEINE...] ESPRESSO! Det heter ESPRESSO! Uten K! Unnskyld. Takk for meg, og ha en fin dag. Og unnskyld igjen. <klaske panne> espresso ... Ser du jeg kan ... Spesielt når jeg har fått min daglige dose ESPRESSO eller kaffe - ikke på fastende kaffehjerte og iPad auto(helvetes) korrektur. Jeg er så lei meg for at jeg har forårsaket øket puls og ekstra gremmelsesrynker i det J-manske ansikt. Kan jeg tilgis? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 11. desember 2013 #353 Del Skrevet 11. desember 2013 Den lille søvnboken - http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=122613 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 11. desember 2013 Forfatter #354 Del Skrevet 11. desember 2013 Bestilt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 11. desember 2013 #355 Del Skrevet 11. desember 2013 Bestilt! Såpass ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 11. desember 2013 Forfatter #356 Del Skrevet 11. desember 2013 Flink til å shoppe for tiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J-Man Skrevet 11. desember 2013 #357 Del Skrevet 11. desember 2013 <klaske panne> espresso ... Ser du jeg kan ... Spesielt når jeg har fått min daglige dose ESPRESSO eller kaffe - ikke på fastende kaffehjerte og iPad auto(helvetes) korrektur. Jeg er så lei meg for at jeg har forårsaket øket puls og ekstra gremmelsesrynker i det J-manske ansikt. Kan jeg tilgis? Jada, alt bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 12. desember 2013 Forfatter #358 Del Skrevet 12. desember 2013 Jeeeej, folk blir venner og det er blomster og solskinn og regnbuer og enhjørninger! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 12. desember 2013 #359 Del Skrevet 12. desember 2013 I min verden er alle ponnier som spiser regnbuer og bæsjer sommerfugler! (ti poeng for riktig film ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 12. desember 2013 Forfatter #360 Del Skrevet 12. desember 2013 Mnei, måtte google det. Juks. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå