Gå til innhold

Talk nerdy to me

Pingting

Anbefalte innlegg

Jeg blir litt overrasket når folk spør om jeg har lest alle bøkene mine. For selvfølgelig har jeg det, med unntak av de som står på ventelisten! Noen ganger er man jo litt ivrig i bokhandelen....

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hakke lest halvparten av mine. Enda færre etter at jeg ble samboer og vi slo sammen boksamlingene våre Men jeg skal. Må bare skaffe flere timer i døgnet først. :plystre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kan du si.

"Har du lest alle de bøkene?" fikk jeg ofte høre da jeg hadde bokhyller i stuen og på soverommet stappfulle med bøker. Spesielt ... ahem ... nye bekjentskaper av hannkjønn syntes det var fascinerende.

Da jeg var på besøk hos noen ble jeg overlatt til bokhyllestudie og kunne raskt konstatere at en plass i dette hus måtte det finnes en modelljernbane. Så jeg spurte selvsagt hvor ... Og ble geleidet til det aller helligste jernbanerommet (ikke helt uten beundrende kommentar for mine meget deduktive evner).

Stor sorg da denne mannen - soleklar kandidat til alt som har med steampunk å gjøre - ikke var interessert i lille moi.

Åneeeei, så kjedelig! Dustefyr!

Bokhylle (og filmhylle!)-psykologi er jo det beste. Alltid dødsskummelt med et hjem blotta for bøker og med bare chickflicks i DVD-hylla. :ler:

Men ja - vi har en liten "krok" i stua som disse bokhyllene leder inn i. Planen er å skaffe en skikkelig god lesestol som kan settes i kroken, også er det bare å kose seg.

Det blir forøvrig kombinert bok- og whiskyhylle! :opplyser:

Endret av Pingting
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her drømmes det om en vegg som bygges om til bokhylle når arveoppgjøret er unnagjort og huset vi venter på er vårt...

:nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg løste mine bokproblemer ved å luke med hard hånd og gi bort hele sulamitten! :jepp: De jeg har igjen nå er sånne som jeg virkelig vil ha i hyllene.

Ha en god lørdag, PingPing! :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blondie65

Jeg har foretatt den luringen. Problemet mitt er at jeg har større bokinteresse en leilighet ... Jeg har to smekkfulle Billy hyller på soverommet og 110 cm i en rekke i stuen - det er det jeg har plass til. Jeg har bøker for dobbelt antall hyllemeter.

Men så er denne leiligheten også en mellomstasjon - det var dette jeg hadde råd til for å komme inn på boligmarkedet. Jeg lever heller med en bod full av bøker jeg ikke har plass til nå enn å kvitte meg med dem for så å anskaffe dem på nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Nesten ferdig, faktisk! Vi kjøper hverken så mange eller dyre presanger, så da er det ikke all verdens mye jobb. Nå venter jeg bare på at How to Tell if Your Cat is Plotting to Kill You skal komme i posten, også må jeg finne på noe til den siste venninna mi. Det blir vel en matgave, som vanlig. Også er jeg good to go! Dere andre da?

Men åh - jeg ble så innmari fornøyd med gaven til Vaffelpingvin (hun som var forloveren min)

OM DU SNOKER HER INNE, SÅ KAN DU DRITE I Å LESE VIDERE!

Hun er innmari glad i te. Og som nicket hennes tilsier: kjempeglad i pingviner. Jeg kom over et tips på nettet om å lage egne teposer av å sy sammen kaffefiltre. Disse var hjerteformede. Jeg tok det i ett steg videre, jeg.

11278557174_d147611894.jpg

11278522696_06de01ce2d.jpg

Sånn i selvskrytens navn: jeg er dritfornøyd! :lol:

Endret av Pingting
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kuuuuult! :nigo:

Jeg mangler litt småting, men begynner å komme i havn! Har strikket to og et halvt par sokker hittil og så blir det i hvert fall et par til... :ler:

anigif_enhanced-buzz-31126-1386098929-11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er for tiden i et program for å få skikk på søvnen min. Har slitt litt med den innimellom. Og en del av det programmet er å fikse døgnrytmen ved å stå opp til samme tid hver eneste - enten det er hverdag eller helg. Det funker som rakkern. Det er fryktelig uvant å være opp kl 0645 på lørdager og søndager, men ÅH så deilig det er å få mye mer ut av dagen. Og å ha litt alenetid på begynnelsen. Som man kan bruke på hva man vil. F.eks. lage skikkelig god frokost. Og ta bilde av den.

11278162256_31c25754ff_z.jpg
(de som sier sunn mat er kjedelig kan ta seg en [grov] bolle. Kanelpannekaker laget med havregyn, egg og cottage cheese. Ja, og kanel da. Og masse frukt.)
(nope, jeg klarer ikke å la være å matvrake i den boka her. Deal with it.)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Blondie65

Søvnproblemer som ikke er relatert til en eller annen form for sykdom og som varer lenger enn noen få uker etter man har vært utsatt for stress (dødsfall, skilsmisse etc) skyldes nesten alltid dårlige søvnvaner. Vet om flere som har fått "aha" opplevelser etter en gjennomgang av sine søvnvaner:

* legge seg og stå opp til noenlunde samme tid hele uken

* ikke drikke ekspresso kl 23 - styr unna kaffe i det hele tett etter kl 18

* forberede kroppen på at man er på vei mot natt ved å ha faste gjøremål som leder mot natthvile

* middagshvil er ut

* store måltider like før leggetid er ut

* en liter vann rett før man går i seng er også ut

* les gjerne, men ikke på sengen. Sett av fast tid på f.eks en halvtime før man går i seng, og la det være noe som ikke er alt for krevende

* drikk gjerne en varm drikk uten koffein - varmen er med å få kroppen til å slappe av. Dersom man våkner på natten er denne varme koppen også en god ide

* stå opp og sitt i et rom med dempet belysning og f.eks les i 20-30 minutter før en går i seng igjen når en våkner på natten.

Den lille søvnboken - anbefales.

Lykke til med bedre søvn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, de pannekakene så gode ut!! Og det sier litt, for jeg er per definisjon litt allergisk mot cottage cheese, samme hvilken sammenheng den settes i... :ler: Oppskrift? :sjenert:

Lykke til med prosjekt søvn. Få ting som er så slitsomme som å ikke få sove! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De pannekakene ser fantastiske ut!

Er enig i det med å ha god søvnhygiene. Det er bedre å få 8 timer hver natt enn 11 på søndag og 5 på mandag. Og det er fryktelig slitsomt å ikke få sove! Selv får jeg ikke sove når jeg er for stressa. Jeg klarer ikke å skru av hodet og får ikke sove når jeg trenger det mest. Da er det viktig med gode rutiner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

* ikke drikke ekspresso kl 23 - styr unna kaffe i det hele tett etter kl 18

[snakker til seg selv: "Være høflig, nå. Du har lært at det bare skaper uvilje å rette på folk. Det hjelper ikke. De blir bare sure. La være, nå. Pust inn... og ut. Puuuhhhh! Ingen grunn til å hisse seg opp ov... NeineiNEINEINEINE...]

:rasende:ESPRESSO! Det heter ESPRESSO! Uten K! :bond::krangle:

Unnskyld.

Takk for meg, og ha en fin dag. :takke: Og unnskyld igjen.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...