Gå til innhold

Talk nerdy to me

Pingting

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hihi! Bare kos at du kikker innom. Dessuten: så lenge man har KG, hvem trenger å snakke med ordentlige mennesker? :lol:

Nei uff, jeg skjønner det er litt stusselig. Hvordan Er det med deg og dine for tiden?

Haha, jeg har ikke bare kvinneguiden, jeg har tettinntil... Men joda, forumkontakt kan fort erstatte ekte mennesker, jeg innrømmer det. Akkurat i eksamensperioden er det helt ok. Ingen som forventer at jeg skal dusje eller skifte av meg pysjen eller den slags.

Jeg pleier også alltid å ta lange bad når jeg er hos mamma, det er så deilig med badekar. Skulle ønske vi hadde det, barna elsker også å bade.

Med oss er alt greit, jeg studerer for å få meg en "årntlig jobb" på sikt, og guttene vokser som ugress, som barn jo gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaaaa vi elsker dette landet :ler:

:ler:

Men det er rart, altså. Jeg flyttet ut av kommunen, til Oslo og etterhvert utlandet. Tok en utdannelse, så ting opplevde ting, fikk nye impulser, lærte masse rart, ble kjent med gode og dårlige folk. Når jeg ser på de som ble igjen på hjemstedet (de som jeg fortsatt har bittelitt kontakt med)... vi har ingen ting til felles. Det er liksom en sånn gjeng som sitter med Volvo, golden retriever, husbanklån, parkett og 2,3 barn, ser på charterfeber og har dårlig grammatikk, synser vilt om ting de ikke har peiling på, er ikke nysgjerrige på noen ting, stemmer FrP og tror muslimer er det skumleste i verden.

Overforenkla og veldig generalisert, selvfølgelig. Men det er bare ikke noe for meg der.

Haha, jeg har ikke bare kvinneguiden, jeg har tettinntil... Men joda, forumkontakt kan fort erstatte ekte mennesker, jeg innrømmer det. Akkurat i eksamensperioden er det helt ok. Ingen som forventer at jeg skal dusje eller skifte av meg pysjen eller den slags.

Jeg pleier også alltid å ta lange bad når jeg er hos mamma, det er så deilig med badekar. Skulle ønske vi hadde det, barna elsker også å bade.

Med oss er alt greit, jeg studerer for å få meg en "årntlig jobb" på sikt, og guttene vokser som ugress, som barn jo gjør.

Jeeeej, så fint å høre. Ånkli jobb, ja... nei, sånt holder jeg ikke på med. Enda. Bra noen er voksne. :lol:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du fikk andre impulser da Ping! Høres ut som du ville gått til grunne om du kun hadde blitt der du er fra. Det ville jeg hvertfall i et sånt miljø :rolleyes:

:vin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det høres jo fryktelig dømmende ut, og det er egentlig ikke meningen. Poenget er ikke at jeg er så mye bedre enn dem, de er jo snille og ålreite mennesker og alt det der. Men vi er utrolig forskjellige, og jeg passa bare ikke inn rett og slett. Det ble for lite for meg. Yay for store verden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Jeg skjønner hva du mener. En klassevenninne fant seg mann fra hjemkommunen min, flyttet et par meter ned i hagen til foreldrene, begge har jobb i hjemkommunen og er aldri utenfor bygden. Urk ...

Og så er det sånn "ja det var han, du husker han. Vel, broren gikk i klassen til søsteren til XXX, du vet de som driver bensinstasjonen på Yyyy - ja han er jo død nå, han altså. - han som drev bensinstasjonen og enken ble gift med ..." At du datt av ved "broren gikk i klassen til ..." affiserer dem ikke. Eller "Ja vi lurte på når dere kom innom siden dere kom med fergen på fredag" og eneste grunnen til at du stikker innom på vei ut av bygden igjen er at det er mindre jobb å stikke innom i 30 minutter på vei til fergen enn å glatte over forbrytelsen å være i bygden uten å stikke innom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:

Men det er rart, altså. Jeg flyttet ut av kommunen, til Oslo og etterhvert utlandet. Tok en utdannelse, så ting opplevde ting, fikk nye impulser, lærte masse rart, ble kjent med gode og dårlige folk. Når jeg ser på de som ble igjen på hjemstedet (de som jeg fortsatt har bittelitt kontakt med)... vi har ingen ting til felles. Det er liksom en sånn gjeng som sitter med Volvo, golden retriever, husbanklån, parkett og 2,3 barn, ser på charterfeber og har dårlig grammatikk, synser vilt om ting de ikke har peiling på, er ikke nysgjerrige på noen ting, stemmer FrP og tror muslimer er det skumleste i verden.

:hoho: Hva faen har parketten gjort for noe galt?

:fnise:

Skjønner så godt hva du mener! Ser mange av mine jevnaldrende på (det forhatte) facebook, og enten er de fortsatt bosatt på landet, eller så er de mentalt fortsatt bosatt på landet. De legger ut dårlige mobilbilder av rølpefester hjemme i stua, hvor det flyter av colaflasker med heimert på, billige ølbokser og rullings. De matcher sofaputene med duken, stearinlysene og gardinene, drar på camping over svenskegrensa og tatoverer cheesye tribals i vill kombo med barnenavn, potespor og smådjevler.

:overrasket:

Noen ganger blir jeg så lett engasjert :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nemlig. Sånn som dere sier. Og de er bestevenn med folk jeg har glemt hva heter og sånn... :klo:

Jaja, de er sikkert superfornøyd med livet sitt. Bare glad jeg slipper å ha det.

...så kan jeg heller kose meg med den nye Bamixen vi nettopp kjøpte.

Bamix%20Deluxe.JPG

Kraftkar med 10 års garanti på motoren. Og dessuten så er han Gordon skikkelig fanboy.

Gordon.jpg

Jeg stoler på sinnamannen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres jo fryktelig dømmende ut, og det er egentlig ikke meningen. Poenget er ikke at jeg er så mye bedre enn dem, de er jo snille og ålreite mennesker og alt det der. Men vi er utrolig forskjellige, og jeg passa bare ikke inn rett og slett. Det ble for lite for meg. Yay for store verden!

Jeg mente ikke å være dømmende heller, men kanskje jeg var det likevel :ler: Det er uansett veldig godt å være verdensborger i blant! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoho: Hva faen har parketten gjort for noe galt?

Skjønner så godt hva du mener! Ser mange av mine jevnaldrende på (det forhatte) facebook, og enten er de fortsatt bosatt på landet, eller så er de mentalt fortsatt bosatt på landet. De legger ut dårlige mobilbilder av rølpefester hjemme i stua, hvor det flyter av colaflasker med heimert på, billige ølbokser og rullings. De matcher sofaputene med duken, stearinlysene og gardinene, drar på camping over svenskegrensa og tatoverer cheesye tribals i vill kombo med barnenavn, potespor og smådjevler.

:overrasket:

Noen ganger blir jeg så lett engasjert :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ping, nå sporet du helt over på stavmixere.

Jepp. Jeg har en ny, og er glad for det. PRØV Å STOPPE MEG HAHAHAHAHA! Endret av Pingting
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeeeej, så fint å høre. Ånkli jobb, ja... nei, sånt holder jeg ikke på med. Enda. Bra noen er voksne. :lol:

Ehh, altså, det tar fort sånn ca to og et halvt år til før jeg er ferdig utdanna og kan begynne å lete etter skikkelig jobb hvis alt går etter planen (og ting gjør jo ofte ikke det). Men men... Den som har flest studiepoeng når h*n dør vinner...

Og ja, sikkert ikke så gøy å møte igjen de man vokste opp med når man er fra bygda, men jeg har ikke mye til felles med de jeg vokste opp med på Bygdøy heller. De stemmer ikke frp da, de stemmer høyre og tror religiøst på det frie markedet og tjener sekssifrede beløp og sånn der, og er fortsatt like opptatt av merket på klærne som de var på ungdomsskolen (og, litt dømmende og fordomsfull jeg også).

Men det er jo bra man har friheten til å velge seg et annet miljø enn det man vokste opp i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...