Gå til innhold

Parfymer for de som ellers ikke tåler de tradisjonelle

Anbefalte innlegg

Skrevet

En klumsete overskrift, jeg vet, men problemet er altså å finne en parfyme til ei voksen dame som ikke tåler de tradisjonelle, eller "vanlige" parfymene. Å gå inn i et parfymeri setter av en migrene og duftede såper gjør henne nesten tett og gir henne såre øyne.

Dere tar poenget, finnes det noen parfymer, duftprodukter e.l. sånne mennesker ikke reagerer på? Alle forslag mottas med takk!

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er allergisk mot parfyme, og har ikke funnet noen jeg tåler. Jeg tåler heller ikke parfyrmerte kremer.

Anonymous poster hash: e5d20...c23
  • Liker 1
Skrevet

Clean parfymene? De skal lukte rent, såpe, nyvaska tøy og sånt. Lukter veldig friskt

Skrevet

Jeg også tenkte med en gang på clean parfyme

Skrevet

Dama er trolig allergisk.

Skrevet

Dama er trolig allergisk.

Trolig, men hun vil allikevel lukte godt. Håper å finne noe før jul. De lager jo alskens allergivennlige produkter nå, så tenkte kanskje. :vetikke:

Skrevet

Jeg synes ikke clean lukter godt lukter såpe. Laura biagotti den lyseblå er veldig mild duft.

Skrevet

Er hun allergisk mot parfyme vil selvfølgelig ikke Clean være noe bedre. Tåler hun eteriske oljer?

Anonymous poster hash: 7d620...669
  • Liker 2
Skrevet

Er hun allergisk mot parfyme vil selvfølgelig ikke Clean være noe bedre. Tåler hun eteriske oljer?

Anonymous poster hash: 7d620...669

Etter hva jeg har erfart, ja.

Skrevet

Allergi er allergi, uansett hvor godt eller naturlig det lukter.

Eteriske oljer er løsningen for henne om hun tåler det - selv kan jeg ikke ha noen av delene.

Anonymous poster hash: 8bf36...796
  • Liker 1
Skrevet

Man trenger ikke tåle alle eteriske oljer selv om man tåler noen. Det er umulig å gi tips uten å vite hvilke stoffer i parfymene hun reagerer på.

Clean-parfymene er noe av det jeg reagerer aller mest på, forresten.

• Liker 1
Skrevet

Laila parfymen fra Geir Næss er en parfyme som skal passe for de som er allergiske. Jeg synst den lukter friskt og rent!

Skrevet

Lanvin, eclat d'árpege er fantastisk. Har hørt mange si de ikke tåler parfyme (reagerer med kvalme/uvelhet), men de elsker denne. Verdt er forsøk! Though, hvis du er allergisk har jeg ikke noen tips.

Skrevet

Jeg er allergisk mot parfyme. Dvs all parfyme. Jeg har ikke noe behov for å stinke dritt (parfyme) så det savner jeg ikke. Hvis dere hadde visst hvor fælt mange av dere lukter!

Anonymous poster hash: 6761c...f36

• Liker 1
Gjest BabyBlue
Skrevet (endret)

Besteforeldrene mine er allergiske. Jeg kan bare bruke eteriske oljer rundt de, og det funker helt fint. Og her snakker vi om folk som ikke takler skyllemiddel med parfyme...

Ylang Ylang og Jasmin lukter veldig godt i små mengder, hvit musk er også en vinner :)

Endret av BabyBlue
Skrevet

Igjen, det kommer an på hva man reagerer på. Jeg er allergisk mot roser, som i eterisk olje-form er en av de aller mest vanlige ingrediensene i parfyme og duftoljer. Den er en skikkelig luftveisdödare for meg, jeg risikerer å bli så tett at jeg får problemer med å puste og så får jeg panikk og får enda mer problemer med å puste...

Det er ikke mulig overhodet å gi noe nyttig tips uten å vite eksakt hva denne damen reagerer på, TS. Hvis hun ikke har testet hva det er blir det helt å famle i blinde. Du kan selvfølgelig tilby deg å hente prøver for henne på parfymerier, men hun må nesten ha en idé om hva det ikke er verdt å risikere migreneanfall for å prøve.

Skrevet

Jeg er ikke allergisk mot parfyme men får stort sett hodepine og kvalme av alle vanlige parfymer. Jeg klarer derimot helt fint å bruke parfymene fra Lush som kommer i stift-form (spesielt "vanillary"). Får vondt i hodet av resten av butikken, men akkurat de stiftene funker fint.

Skrevet

Jeg er selv blant de som får nyseanfall og rennende øyne, samt eksem av feil parfyme. To parfymer jeg derimot ikke har noen reaksjon på er Escada Rocking Rio og Viktor & Rolf Flowerbomb. Så det er disse to jeg går for. Syns egentlig de passer best til sommerbruk, da de er friske og gode i lukten. Men de tyngre duftene som passer best til vinterbruk tåler jeg rett og slett ikke.

Anonymous poster hash: 06b22...23a
Gjest Badabing
Skrevet

Jeg er ikke engang allergisk, men synes Flowerbomb lukter heftig og altfor sterkt. Fikk den i gave en gang, men greier ikke å bruke den.

Kanskje disse naturlige parfymene fra Lush hadde vært noe?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...