Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Visste ikke helt hvor jeg skulle ta opp dette emne, eller starte tråden. Snakket med to gode venninner som mente det kunne være tegn på graviditet. Hjelpes!:-0

Har i de 2 siste ukene ca hat endel smerter i ryggen samt venstre side mot hofte/magen. Og forrige uke på Mandag har jeg begynt og fly på do i ett sett samt våknet på natten av at jeg må tisse og noen ganger har jeg litt vondt på venstre side, som beskrevet over her. Jeg har bestilt time hos legen da jeg tenker meg at det kan være alvorlig og skremmer meg selv, he he. Men har ikke time før til Torsdag! Og jeg tørr ikke søke på f.eks google, da det kan komme opp så mye syke sykdommer osv. Så tenkte jeg kunne høre her om noen kanskje har opplevd noe lignende og om det kan være ett tegn på graviditet som venninnene mine sa. Håper det er noen som har evt råd eller erfaring? :)

Hilsen bekymret jente22

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor kaster du bort legens tid? Kan du ikke bare kjøpe deg en test?

Anonymous poster hash: 77a64...ffb
Skrevet

Dette går du ikke for legen for, du kjøper en test og tar den.

Anonymous poster hash: 597d8...0bb
Skrevet

Kaster ikke bort legens tid, hvem som helst har rett på å gå til legen. Jeg prøver heller ikke å bli gravid, men sluttet med p piller tidligere iår, da jeg får veldig stygg hud av det. Har ikke begynt på ny prevensjon da jeg mistet mens, og har ikke hat det siden juni ca. Så ja muligheten for å bli gravid er der, men den er veldig liten, ifølge legen. Så ja, jeg blir litt bekymret og tenkte jeg kunne rådføre meg her.. er det mulig jeg eer gravid og burde kjøpe meg en test?

Skrevet

Kan du ikke bare høre på venninnene dine og kjøpe deg en test da? Jeg måtte pisse hele tiden da jeg var gravid.

Anonymous poster hash: 77a64...ffb
Skrevet

Ta en graviditetstest, men hvis den er negativ er det fornuftig å gå til legen og få det undersøkt.

Anonymous poster hash: c7ed5...54e
  • Liker 1
Skrevet

Altså, du er ikke syk og fastlegen skal behandle folk som er syke. Kjøp en test og ta den. Selvfølgelig er det en sjangse for at du er gravid. Jeg har absolutt ingen tro på at legen har sagt til deg at det er trygt å ha sex uten prevensjon.

Anonymous poster hash: 597d8...0bb
  • Liker 2
Skrevet

Hva er det som feiler dere? Klart hun bør dra til legen, gravid eller ikke. Hun opplever jo forandringer som ikke er positive.

Anonymous poster hash: 5fede...d12
  • Liker 1
Skrevet

Hmm.. Det er ikke meningen å være frekk her altså, men du har litt vondt i magen og ryggen som egentlig ikke hindrer deg i det daglige liv? Alle opplever da å ha litt vondter og ubehag i blant, men man renner ikke ned legekontoret for det? Jeg hadde i det minste utelukket graviditet i første omgang (ved å ta en hjemmetest), og hadde jeg vurdert å bestille meg en legetime.

Skrevet

Skulle bare rådføre meg som sagt, men tror jeg skal kjøpe en test imorgen. Så kan jeg evt utelukke en graviditet. Så vil det ikke være bortkastet å dra til legn uansett. For er testen negativ så er det noe annet. Har aldri gått så mye på do som dette, aldri har jeg stått opp om natten for og tisse heller..

Takk for svarene!:) alt er bedre enn ingenting

Skrevet

Perlegull: har aldri slitt med vond rygg og det og fly sånn på do, syns jeg eer unormalt til meg og være!;-)

Skrevet

Perlegull: har aldri slitt med vond rygg og det og fly sånn på do, syns jeg eer unormalt til meg og være!;-)

Dette kan også være tegn på UVI, så turen til legen er ikke dumt. Ta med deg en urin prøve når du skal til legen.

Skrevet

Hmm.. Det er ikke meningen å være frekk her altså, men du har litt vondt i magen og ryggen som egentlig ikke hindrer deg i det daglige liv? Alle opplever da å ha litt vondter og ubehag i blant, men man renner ikke ned legekontoret for det? Jeg hadde i det minste utelukket graviditet i første omgang (ved å ta en hjemmetest), og hadde jeg vurdert å bestille meg en legetime.

Så du mener man ikke skal dra til legen før man virkelig har dødsvondt?

Hva om det faktisk er noe alvorlig galt da? Det er bedre å dra til legen en gang for mye enn en gang for lite.

Anonymous poster hash: 83ca9...5f2

Skrevet

Hr du tatt testen?

Anonymous poster hash: aaf1c...3b2

Skrevet

Så du mener man ikke skal dra til legen før man virkelig har dødsvondt?

Hva om det faktisk er noe alvorlig galt da? Det er bedre å dra til legen en gang for mye enn en gang for lite.

Anonymous poster hash: 83ca9...5f2

Jeg mener man kan bruke litt skjønn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...