Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og broren min har hatt et godt forhold siden vi var små. Etter vi ble voksne har han støttet meg i mine kjærlighetssorger, og jeg har støttet han i hans lange ekteskap. De har hatt noen krangler, men nå har årene gått, og jeg har sett de har fikset problemene.
De har 2 barn jeg er veldig glad i, og jeg og min samboer bruker ofte å besøke den familien, spise middag med dem og kose oss.

I det siste har jeg vært veldig bekymret for han, for han fikk seg plutselig en ny venninne som han syklet mye sammen med. Han er glad i å sykle selv, og denne kvinnen har dratt han med på mange sykkelturer. Han har forsikret meg om at det bare er en venninne, at det aldri kom til å skje noe, men jeg ble bekymret siden de var sammen nesten daglig. Familien hans og alt det ble dyttet bort til fordel for denne damen, så jeg burde kanskje sett tegnene.

Nå i dag fikk jeg telefon fra hans kone, hun lurte på om jeg hadde sett han. Det viser seg at han har hatt et forhold på si med denne kvinnen, dratt på lange helgeturer utenlands sammen med henne og hatt sex med henne. Dette har da gått over flere måneder!

Så han har løyet og bedratt sin kone, sine barn, og faktisk løyet for meg også, med alle historiene hans og løgnene. Han fortalte henne "alt" i går etter at hun fant bevis, hotellregninger og diverse.

Jeg sitter her og er kjempesint på han, for alle han nå sårer, hans barn og kone. Men samtidig er jeg søsteren hans, og jeg vet at han trenger å ha noen han kan prate med om dette. Foreldrene mine kommer til å bli totalknust, og jeg kommer til å ha store vanskeligheter med å være en lillesøster han kan støtte seg til, når jeg ser alt han ødelegger nå.

Hvordan kan jeg legge bort mitt eget hat for hans oppførsel? Eller skal jeg bare la han slite selv?
Jeg har bare sagt til hans kone at hun bare må ringe om det er noe jeg kan gjøre for henne og barna.

Anonymous poster hash: 8914e...44f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette har du strengt tatt ikke noe med. Det er heller ikke som om han har drept noen, og det er hvertfall ikke din sorg å bære. Slutt å la den kvinnementaliteten gå utover din egen familie. Anonymous poster hash: 7fcef...32c

• Liker 3
Skrevet

Forelskelse er galskap. Det gjør oss istand til å ta hensynsløse vurderinger over enhver akseptabel standard. Ingen i sitt riktige sinnelag ville funnet på å gått bak partneren sin og barna sine på den måten. Likevel skjer det tilsynelatende ofte. Jeg sier ikke at det skal tilgis blankt, men vær iallefall litt åpen for en diskusjon.

Personlig ville jeg funnet en måte å støtte begge parter på. Erklært meg selv som et nøytralt Sveits i alt relatert til konflikten.

Skrevet

Enig med arcturus, vær nøytral. Gjerne fortell han at det han har gjort er galt og hvordan du føler det, men vær der for han når han trenger deg. Det er ikke deg han har sveket(selv om du sikkert føler det slik).

• Liker 1
Skrevet

Dette har du strengt tatt ikke noe med. Det er heller ikke som om han har drept noen, og det er hvertfall ikke din sorg å bære. Slutt å la den kvinnementaliteten gå utover din egen familie.

Anonymous poster hash: 7fcef...32c

Helt uenig. TS har bare en viss ryggrad, det er ikke snakk om "kvinnementalitet". Hilsen mann.

Anonymous poster hash: c71b4...1fd

• Liker 10
Skrevet

Skjønner du er sint, skuffet og opprørt over hva han har gjort.. Tror kanskje du trenger tid til å la de følelsene cool off, og så kan du prøve å være en samtalepartner for ham. fortell at du er lei deg og såret over oppførselen hans, og over å bli løyet til men tilby evt å være en han kan prate med om dette. De har kanskje slitt mer i kteskapet enn det han har vist? Kanskje her det vært litt dødt? han har sikkert en forklaring på hvordan dette kunne skje. Men understrek at du tar avstand fra det han har gjort. Han har jo faktisk ødelagt familien for sine egne unger... Han vil trenge noen å prate med når det går opp for ham. Men fint at du også er villig til å stille opp for kona.

Kanskje er dette en ting som vil føre til et permanent brudd. eller kanskje vil de komme til roten av problemer i forholdet gjennom dette og finne nærmere sammen på sikt. Lite trolig kanskje, men jeg vet av et par som slet veldig og etter flørt på si' endte det i brudd, men de flyttet sammen igjen etter noen år.

Anonymous poster hash: 8bf3d...8ad
  • Liker 1
Skrevet

Jeg synes du skal forsøke å være nøytral, siden du har en relasjon til begge to. Og du kan støtte han, og likevel si meningen din. Det er veldig fint om du greier å støtte henne også, og uansett bør du ikke brenne noen broer her, for det er et like sannsynlig utfall at de ordner opp, og fortsetter forholdet, så du bør ta høyde for at du må forholde deg sosialt til begge to, også i fremtiden.

Anonymous poster hash: 1f94b...b08
  • Liker 3
Gjest Malanthor
Skrevet

Jeg synes du gjør rett i og være sint på han. Det han har gjort er forkastelig. (med mindre det eksisterer veldig gode grunner som ikke kommer fram her) og dette burde du si klart fra til han.

Når det er sagt så kan du fortsatt høre på det han har og si og prøve og forstå hans side av saken.

Er alt for mange folk som godtar ting fra folk som star dem nær, familie og lignende bare fordi det ikke er noe hyggelig med dårlig stemming.

• Liker 4
Skrevet

Ja, han har jo gjort noe moralsk galt, men fortjener han at alle snur ryggen til han av den grunn? Han mister jo kona, og har det nok vanskelig med tanke på at han sårer flere mennesker.

Jeg sier ikke at du må late som ingenting eller bare støtte han blindt siden han er broren din, men kanskje prøve å sette deg inn i den vanskelige situasjonen som er oppstått og være en støttespiller. Man trenger jo ikke nødvendigvis være enig i den type oppførsel, men allikevel være der for noen.

Skrevet

Ja, han har jo gjort noe moralsk galt, men fortjener han at alle snur ryggen til han av den grunn? Han mister jo kona, og har det nok vanskelig med tanke på at han sårer flere mennesker.

Jeg sier ikke at du må late som ingenting eller bare støtte han blindt siden han er broren din, men kanskje prøve å sette deg inn i den vanskelige situasjonen som er oppstått og være en støttespiller. Man trenger jo ikke nødvendigvis være enig i den type oppførsel, men allikevel være der for noen.

Det er denne mannen selv som er en stor del av årsaken til at situasjonen har oppstått. Det er ikke synd på ham.

Anonymous poster hash: 8d82b...a06

• Liker 1
Skrevet

JEg hadde nok ikke klart å forholde meg til broren min på noen år hvis han gjorde noe sånt. Jeg vil alltid være glad i ham, men å gjøre slik ondskap mot svigerinne og tantebarn hadde jeg ikke kunne tilgitt på lang tid.

Anonymous poster hash: 178ba...69a
  • Liker 2
Gjest Badebuksa
Skrevet

Hvordan takle en egoistisk drittsekk, hmm... Ta det som det kommer og vær ærlig

Skrevet (endret)

Har noen spurt ham om hvorfor han var utro? Har noen i det hele tatt vurdert å spørre ham om hvordan han har det?

Hvordan har forholdet deres vært?

Jeg er av den oppfatning at det hjelper å prøve å forstå folk, og det fungerer sjeldent bra om man skriker og kjefter på de.......da lukker folk seg bare mer og mer inne.

Endret av Mike Waters
  • Liker 2
Gjest Badebuksa
Skrevet (endret)

Har noen spurt ham om hvorfor han var utro? Har noen i det hele tatt vurdert å spørre ham om hvordan han har det?

Hvordan har forholdet deres vært?

Jeg er av den oppfatning at det hjelper å prøve å forstå folk, og det fungerer sjeldent bra om man skriker og kjefter på de.......da lukker folk seg bare mer og mer inne.

Hahaha. Hvorfor han har vært utro!? Ingenting kona har gjort gjør det riktig å være utro - uansett.

Det kan aldri forsvares.

Endret av Badebuksa
Skrevet (endret)

Hahaha. Hvorfor han har vært utro!? Ingenting kona har gjort gjør det riktig å være utro - uansett.

Det kan aldri forsvares.

Nei, når har det noengang vært fornuftig å prøve å forstå et annet medmenneske :plystre:

Kansje greit å legge fra seg sin egne personlige bagasje når man skal drøfte andre individer, alle parforhold har sin egen dynamikk, og det er ikke gitt at alle aspekter ved dette forholdet har vært fantastisk og en dans på rosa skyer fram til mannens utroskap.

Dessuten har ikke aksept og forsvar automatisk noe med forståelse å gjøre, jeg kan fint ta avstand fra noe jeg forstår, men jeg kan sjeldent bidra konstruktivt om noe jeg ikke forstår.

Derfor søker jeg alltid å forstå.....men det er nå meg :)

Endret av Mike Waters
  • Liker 3
Skrevet

Nei, når har det noengang vært fornuftig å prøve å forstå et annet medmenneske :plystre:

Kansje greit å legge fra seg sin egne personlige bagasje når man skal drøfte andre individer, alle parforhold har sin egen dynamikk, og det er ikke gitt at alle aspekter ved dette forholdet har vært fantastisk og en dans på rosa skyer fram til mannens utroskap.

Dessuten har ikke aksept og forsvar automatisk noe med forståelse å gjøre, jeg kan fint ta avstand fra noe jeg forstår, men jeg kan sjeldent bidra konstruktivt om noe jeg ikke forstår.

Så enig, så enig.

• Liker 1
Gjest Badebuksa
Skrevet

Så dyp du er! ...

Jeg harningen egen personlig bagasje, heldigvis, så den saken er enkel for min del. Og utroskap er ikke vanskelig,å forstå, det dreier seg i bunn og grunn om en gjennomtrengende egoisme. ;)

Gjest Miranda2011
Skrevet

Dette har du strengt tatt ikke noe med. Det er heller ikke som om han har drept noen, og det er hvertfall ikke din sorg å bære. Slutt å la den kvinnementaliteten gå utover din egen familie.

Jeg er uenig med deg her. TS burde holde seg nøytral og høre på og snakke både med bror og svigerinne.

Skrevet (endret)

Så dyp du er! ...

Jeg harningen egen personlig bagasje, heldigvis, så den saken er enkel for min del. Og utroskap er ikke vanskelig,å forstå, det dreier seg i bunn og grunn om en gjennomtrengende egoisme. ;)

Ja, det er skikkelig dypt å ikke sette opp en steil isfront når man møter på komplekse situasjoner. Det motsatte av dyp er forresten grunn, og det jeg sa var hverken særlig dypt eller kontroversiellt så.............. ;)

Vi er alle egoister på sett og vis - jeg tror ikke på et totalitært menneskesyn hvor man deler mennesker opp i altruister/egoister - gode/onde - feilfrie/feilbare.

Mener du virkelig at vi ikke skal prøve å forstå grunnleggende menneskelig natur og adferd? At du har gjort deg opp en urokkelig mening om denne mannen og hans handling er jo fascinerende med så lite informasjon tilgjengelig.

Endret av Mike Waters
  • Liker 2
Skrevet

Det kan aldri forsvares.

Jo det kan det! Spesielt når du ser hvordan en del kvinner fordømmer menn som sårer kvinner, selv om mennene er familiemedlemmer de har vokst opp sammen med, som bare viser hvor kjærlighetsløse relasjonene til kvinner er. Kvinner bryr seg mer om tilfeldige kvinners velbefinnende enn deres egne brødre og fedre, og kvinner som kun er ektefeller/kjærester har enda mindre ekte og genuin kjærlighet for mennene. Så sorry, men utroskap mot dere kan i så mange tilfeller forsvares.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...