Magetaske Skrevet 20. oktober 2013 #1 Skrevet 20. oktober 2013 Har et brennende ønske om å gjøre noe godt her i verden. Har tenkt på det støtt og stadig i kanskje et halvår nå. Har bare ikke kommet frem til akkurat hva jeg skulle gjort! Tenker ofte på å reise til et av u-landene og hjelpe til der, men hva kunne jeg gjort når jeg ikke har sykepleierutdanning eller noenting? Må så klart spare opp litt penger før noe sånt også.. Vurderer å bli medlem i røde kors, noen som har erfaringer derifra? Og så sånn generelt, har DU gjort noe som du føler har gjort en forskjell? Eventuelt hva, og hvordan fikk det deg til å føle deg?
Barcelone Skrevet 20. oktober 2013 #2 Skrevet 20. oktober 2013 Jeg er jente-fadder gjennom Plan. Da betaler jeg 200 kr i mnd for ei jente i Nepal sånn at hun bl.a får gå på skole. Der barn har del ille, har gjerne jenter det verst. Mange får ikke gå på skole og blir giftet bort tidlig etc. Jeg synes det er godt å kunne gjøre en forskjell for den jenta jeg er fadder for sånn at hun forhåpentligvis kan få et godt liv! 1
Gjest Malanthor Skrevet 20. oktober 2013 #3 Skrevet 20. oktober 2013 Gir min støtte til forskjellige gode formål gjennom medlemskap og det det koster. Og betaler nå det er tv-aksjoner som det var idag og lignende. Eller så prøver jeg og leve noe grønt og økologisk gjennom mindre forbruk av energi, varer jeg handler inn, ting jeg spiser, reise kollektivt og lignende. Prøver også generelt sett og være en anstendig og grei person som ikke bringer mere faanskap til denne verden enn allerede finns i den. Har for lenge siden forstått at jeg neppe kommer til og utgjøre noen stor forskjell på verdensbasis, men mener at det er viktig og fortsatt gjøre sitt, og hvis flere hadde gjort det hadde verden vært et bedre sted og leve. Både for mennesker dyr og planeten selv. Man vet ikke hvor lenge man har, og får uansett bare en sjanse (hva vet vel jeg) til og gjøre sitt så better make the best of it! 3
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2013 #4 Skrevet 20. oktober 2013 Jeg skal ta sykepleierutdanning og mest sannsynlig jordmor etter det, og så vil jeg kanskje dra ned til et u-land i et år om det er mulig slik at jeg kan hjelpe til der. Jeg skal også bli jente-fadder når jeg blir 18 om noen måneder Anonymous poster hash: b9391...75f
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2013 #5 Skrevet 20. oktober 2013 Gir min støtte til forskjellige gode formål gjennom medlemskap og det det koster. Og betaler nå det er tv-aksjoner som det var idag og lignende. Eller så prøver jeg og leve noe grønt og økologisk gjennom mindre forbruk av energi, varer jeg handler inn, ting jeg spiser, reise kollektivt og lignende. Prøver også generelt sett og være en anstendig og grei person som ikke bringer mere faanskap til denne verden enn allerede finns i den. Har for lenge siden forstått at jeg neppe kommer til og utgjøre noen stor forskjell på verdensbasis, men mener at det er viktig og fortsatt gjøre sitt, og hvis flere hadde gjort det hadde verden vært et bedre sted og leve. Både for mennesker dyr og planeten selv. Man vet ikke hvor lenge man har, og får uansett bare en sjanse (hva vet vel jeg) til og gjøre sitt så better make the best of it! Jeg synes det er flott med sånne som deg jeg! Det å være den beste versjonen av seg selv Jeg tror det gjør en forskjell egentlig, for om alle hadde vært som deg så hadde vi ikke hatt en jævlig verden, og det er heldigvis noen som prøver ihvertfall og det synes jeg er flott! Anonymous poster hash: b9391...75f 1
Gjest Malanthor Skrevet 20. oktober 2013 #6 Skrevet 20. oktober 2013 Jeg synes det er flott med sånne som deg jeg! Det å være den beste versjonen av seg selv Jeg tror det gjør en forskjell egentlig, for om alle hadde vært som deg så hadde vi ikke hatt en jævlig verden, og det er heldigvis noen som prøver ihvertfall og det synes jeg er flott! Anonymous poster hash: b9391...75f Takk det samme tilbake.
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2013 #7 Skrevet 20. oktober 2013 Gir min støtte til forskjellige gode formål gjennom medlemskap og det det koster. Og betaler nå det er tv-aksjoner som det var idag og lignende. Eller så prøver jeg og leve noe grønt og økologisk gjennom mindre forbruk av energi, varer jeg handler inn, ting jeg spiser, reise kollektivt og lignende. Prøver også generelt sett og være en anstendig og grei person som ikke bringer mere faanskap til denne verden enn allerede finns i den. Har for lenge siden forstått at jeg neppe kommer til og utgjøre noen stor forskjell på verdensbasis, men mener at det er viktig og fortsatt gjøre sitt, og hvis flere hadde gjort det hadde verden vært et bedre sted og leve. Både for mennesker dyr og planeten selv. Man vet ikke hvor lenge man har, og får uansett bare en sjanse (hva vet vel jeg) til og gjøre sitt så better make the best of it! Men likevel hater du horer. Anonymous poster hash: 3e881...3af 3
Gjest Malanthor Skrevet 20. oktober 2013 #8 Skrevet 20. oktober 2013 Men likevel hater du horer. Anonymous poster hash: 3e881...3af Jeg hater dem ikke personlig. Jeg hater det de gjør. Mange har sikkert tragiske historier bak seg og burde få hjelp til og komme seg ut av uføret de befinner seg i. Horekundene har jeg ikke så stor sympati for, de tar et bevisst valg når de gjør det de gjør, og det er slettes ikke et valg de trenger og ta. Uansett, nok avsporing. Har du noe mer du vil si til meg, ta det i en PM. 5
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2013 #9 Skrevet 20. oktober 2013 Jeg hater dem ikke personlig. Jeg hater det de gjør. Mange har sikkert tragiske historier bak seg og burde få hjelp til og komme seg ut av uføret de befinner seg i. Horekundene har jeg ikke så stor sympati for, de tar et bevisst valg når de gjør det de gjør, og det er slettes ikke et valg de trenger og ta. Uansett, nok avsporing. Har du noe mer du vil si til meg, ta det i en PM. Jeg hater ikke deg personlig, men jeg hater at du har denne forestillingen om hvordan vi er. Jeg har ikke så stor sympati for deg heller, du tar et bevisst valg når du velger å ha denne forakten ovenfor voksne mennesker som gjør noe frivillig som går begge veier.. Tror ikke jeg klarer å sende deg en PM, blir altfor provosert, når du snakker om oss(meg) som om du kjenner meg, hva jeg gjør på fritiden, hvilke venner jeg har, hva jeg bruker pengene til(ja, til gode formål og fattige barn, akkurat som deg, men likevel er jeg visst et dårlig menneske fordi jeg velger andre måter å tjene penger på enn deg selv). Anonymous poster hash: 3e881...3af 2
Gjest Malanthor Skrevet 20. oktober 2013 #10 Skrevet 20. oktober 2013 Jeg hater ikke deg personlig, men jeg hater at du har denne forestillingen om hvordan vi er. Jeg har ikke så stor sympati for deg heller, du tar et bevisst valg når du velger å ha denne forakten ovenfor voksne mennesker som gjør noe frivillig som går begge veier.. Tror ikke jeg klarer å sende deg en PM, blir altfor provosert, når du snakker om oss(meg) som om du kjenner meg, hva jeg gjør på fritiden, hvilke venner jeg har, hva jeg bruker pengene til(ja, til gode formål og fattige barn, akkurat som deg, men likevel er jeg visst et dårlig menneske fordi jeg velger andre måter å tjene penger på enn deg selv). Anonymous poster hash: 3e881...3af Om hvordan VI er? Du utrykker deg på vegne av en gruppe du overhodet ikke representerer. Du er unntaket ikke regelen. Vennligst klapp igjen og slutt og avspor tråden. 3
Kjempeliten Skrevet 21. oktober 2013 #11 Skrevet 21. oktober 2013 Sjekk projects abroad Fks. Der kan du jobbe frivillig i u-land og på mange av prosjektene trenger du ikke erfaring eller utdannelse fra før. Det koster litt penger da men. Jeg har lyst til å dra selv en gang om jeg får spart opp penger
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2013 #12 Skrevet 21. oktober 2013 Jeg gjør livet surt for hvalfangstbåter, haifinneindustrien og generelt ellers alt jævelskap jeg kommer over, så godt jeg bare kan. Tok et skudd i skulderen en gang og har blitt truet med alt fra voldtekt til døden, men takket være onde mennesker eier jeg verken selvrespekt eller grenser, så hvis noen vil stoppe meg får de drepe meg. I utlandet, forøvrig, her i lille Norge er vi nok litt mer stuerene. Men jeg lover dere at dere ville fått sjokk hadde dere sett med egne øyne hvilket faenskap som foregår for at en eller annen rik drittsekk skal få en suppe som ikke en gang er bra for helsa... Anonymous poster hash: 8436e...3f5
Gjest Malanthor Skrevet 21. oktober 2013 #13 Skrevet 21. oktober 2013 Jeg gjør livet surt for hvalfangstbåter, haifinneindustrien og generelt ellers alt jævelskap jeg kommer over, så godt jeg bare kan. Tok et skudd i skulderen en gang og har blitt truet med alt fra voldtekt til døden, men takket være onde mennesker eier jeg verken selvrespekt eller grenser, så hvis noen vil stoppe meg får de drepe meg. I utlandet, forøvrig, her i lille Norge er vi nok litt mer stuerene. Men jeg lover dere at dere ville fått sjokk hadde dere sett med egne øyne hvilket faenskap som foregår for at en eller annen rik drittsekk skal få en suppe som ikke en gang er bra for helsa... Anonymous poster hash: 8436e...3f5 Dette var interesant. Så du er med i en slags militant dyre beskyttelse da? Håper du kjører IP adressen din gjennom TOR eller lignende, så ikke PST legger deg til en liste. Hehe. 1
Gjest Belle Gunnes Skrevet 21. oktober 2013 #14 Skrevet 21. oktober 2013 Leger Uten Grenser har mer enn bare helsepersonell. De trenger også koordinatorer og hjelp til mer administrative ting. Du skal være flink til å sjonglere mange ting på en gang, og være flink til å ta kjappe beslutninger her. Man jobber da med å koordinere hva som skal sendes hvor og i hvilken biler f.eks. Eller hva som skal kjøpes inn og fra hvor mm. Altså alle disse praktiske tingene rundt selve legeteamet. Det er en veldig spennende, men også en tøff, jobb. De har informasjonsmøter, om hvordan man kan få jobb for dem, innimellom. Se om du kan bli med på et slikt kurs.
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2013 #15 Skrevet 21. oktober 2013 Men likevel hater du horer. Anonymous poster hash: 3e881...3af Hater horer eller er i mot menneskehandel? Du mener at det er viktigere å ta hensyn til damer som liker å selge kroppen sin istedenfor å bidra med å gjøre en ordentlig jobb, i stedet for å tenke på de utrolig mange jentene som er utsatt for menneskehandler og lever som sexslaver? Må si du fremstår som et sympatisk og klokt menneske, og hvis du ikke forsto det, så var det ironisk. Anonymous poster hash: 8e8f7...a50 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2013 #16 Skrevet 21. oktober 2013 Har et brennende ønske om å gjøre noe godt her i verden. Har tenkt på det støtt og stadig i kanskje et halvår nå. Har bare ikke kommet frem til akkurat hva jeg skulle gjort! Tenker ofte på å reise til et av u-landene og hjelpe til der, men hva kunne jeg gjort når jeg ikke har sykepleierutdanning eller noenting? Må så klart spare opp litt penger før noe sånt også.. Vurderer å bli medlem i røde kors, noen som har erfaringer derifra? Og så sånn generelt, har DU gjort noe som du føler har gjort en forskjell? Eventuelt hva, og hvordan fikk det deg til å føle deg? I de store hjelpeorganisasjonen er det mange om beinet (utenlandsjobbene). Hvis du ikke allerede arbeider som helsepersonell, så er det veldig vanskelig å bli sendt ut. Kirkens Nødhjelp, Røde Kors Redd Barna osv har veldig mange søknader på hver eneste ikke-medisinske stilling. Folk har ofte skreddersydd utdannelsen (minst master) og forberedt seg fra de gikk på videregående, med å jobbe frivillig i alle mulige organiasjoner som kan se bra ut på cv'en. For dem som er så heldig å få en fot innenfor gjelder det å ha spisse albuer. Karrier-hjelpeerabeiderne hjelper ikke akkurat sine egne, kun seg selv! Det beste, dersom du virkelig er seriøs i å hjelpe andre, er å innse at ingen kommer til å sende en ufaglært person til Afrika for å "prate med barna", men å begynne i ditt lokalmiljø. Bli leksehjelp, samtalepartner for eldre, natteravn osv. Selv om disse menneskene ikke bor i en eksotisk del av verden så trenger de deg like mye! Anonymous poster hash: 74ae2...133 2
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2013 #17 Skrevet 21. oktober 2013 Start med å unngå dyreforsøk og palmeolje...http://www.saynotopalmoil.com/Anonymous poster hash: e5e0b...733
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2013 #18 Skrevet 21. oktober 2013 Start med å unngå dyreforsøk og palmeolje...http://www.saynotopalmoil.com/Anonymous poster hash: e5e0b...733 Noko skal ein då finne på i helgane...? ;P Anonymous poster hash: 74ae2...133
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2013 #19 Skrevet 21. oktober 2013 I de store hjelpeorganisasjonen er det mange om beinet (utenlandsjobbene). Hvis du ikke allerede arbeider som helsepersonell, så er det veldig vanskelig å bli sendt ut. Kirkens Nødhjelp, Røde Kors Redd Barna osv har veldig mange søknader på hver eneste ikke-medisinske stilling. Folk har ofte skreddersydd utdannelsen (minst master) og forberedt seg fra de gikk på videregående, med å jobbe frivillig i alle mulige organiasjoner som kan se bra ut på cv'en. For dem som er så heldig å få en fot innenfor gjelder det å ha spisse albuer. Karrier-hjelpeerabeiderne hjelper ikke akkurat sine egne, kun seg selv! Det beste, dersom du virkelig er seriøs i å hjelpe andre, er å innse at ingen kommer til å sende en ufaglært person til Afrika for å "prate med barna", men å begynne i ditt lokalmiljø. Bli leksehjelp, samtalepartner for eldre, natteravn osv. Selv om disse menneskene ikke bor i en eksotisk del av verden så trenger de deg like mye! Anonymous poster hash: 74ae2...133 Signerer denne. Det er veldig "in" å jobbe med bistand, ikke minst reise til Afrika og posere med sultne barn. Sjekk ut White Girl Goes to Africa: http://gurlgoestoafrica.tumblr.com/page/3 Men på det seriøse plan - hvis vi snakker om å utgjøre forskjell i en den store skalaen, så er det master i økonomi eller jus som gjelder, fra en eliteskole, samt masse verv for å komme seg inn i FN, WHO osv. Evt. lege og komme seg inn i Røde Kors, Leger Uten Grenser...Disse organisasjonene har kanskje mer press på stillingene enn noen andre. Å gå u-landsstudier er derfor en dårlig idé. De jobber som regel på Kaffebrenneriet. Hvis du er fornøyd med å gjøre veldedig arbeid på et mindre nivå, så er det mye du kan gjøre - være støttekontakt for ensomme eldre, være frivillig ved en lokal organisasjon osv. Anonymous poster hash: 5f9ff...51a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå