millie88 Skrevet 20. oktober 2013 #1 Skrevet 20. oktober 2013 Er det noen her som vet om det er mulig å bli satt i gang før termin pga plager? Jeg føler meg som den pysa, men jeg holder snart ikke ut mer. Noe så "simpelt" som halsbrann gjør at min hverdag ikke lenger fungerer i det hele tatt. Halsbrannen har tatt fullstendig av! Uansett hva jeg gjør så kommer den, og ikke bare littegrann. Jeg brekker meg og kaster opp flere ganger om dagen og føler meg fullstendig utslitt. Kan ikke lenger legge meg ned eller lene meg tilbake i sofaen for å slappe av, kan kun sitte rett opp og ned med rett rygg eller gå rundt. Har av den grunn ikke sovet noe på over tre døgn og går rundt i koma. Ryggen og bekkenet krangler nå veldig pga dette, får jo aldri slappet av. Får i tillegg ikke i meg mat da jeg er så kvalm og uggen. Kan jo legge til at jeg nå er i uke 37 så det er vel i tidligste laget for å bli satt i gang og ikke vil jeg det heller egentlig, men jeg er så utslitt og har så vondt i hele kroppen at jeg ikke ser noen annen løsning. Er vel ikke helt gunstig å gå i fødsel og være så sliten fra før? Jeg er førstegangs, så jeg aner jo ikke hva jeg går til heller. Skal forresten føde på ABC på Ullevål, noe jeg har gledet meg til så jeg ønsker jo såklart at lillemann i magen skal komme ut på egenhånd. Skal på kontroll i morgen og vet ikke helt hva jeg skal si eller gjøre. Noen som har noen tips? Dette ble et skikkelig sutre innlegg, men sånn ble det bare
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2013 #2 Skrevet 20. oktober 2013 Hvis du skal settes i gang, får du ikke føde på ABC, men blir overført til vanlig avdeling. Jeg klarte å "tigge" meg til igangsetting i uker 38, pga mye komplikasjoner. Hadde noen sammenvoksninger i magen, som ble verre på slutten når babyen ble stor. Hadde store smerter, og kunne ikke spise uten å vri meg i smerter. Fortalte dette til jordmor på kontroll, og hun sendte med rett på føden, for vurdering av igansettiing. Legen mente det ikke skulle være noe problem, siden jeg var over uke 37. Så dagen etterpå ble babyen født:) Lykke til:) Anonymous poster hash: 4ab0e...d35
millie88 Skrevet 20. oktober 2013 Forfatter #3 Skrevet 20. oktober 2013 Hvis du skal settes i gang, får du ikke føde på ABC, men blir overført til vanlig avdeling. Jeg klarte å "tigge" meg til igangsetting i uker 38, pga mye komplikasjoner. Hadde noen sammenvoksninger i magen, som ble verre på slutten når babyen ble stor. Hadde store smerter, og kunne ikke spise uten å vri meg i smerter. Fortalte dette til jordmor på kontroll, og hun sendte med rett på føden, for vurdering av igansettiing. Legen mente det ikke skulle være noe problem, siden jeg var over uke 37. Så dagen etterpå ble babyen født:) Lykke til:) Anonymous poster hash: 4ab0e...d35 Takk for svar! Vet at jeg ikke får føde på ABC hvis jeg blir satt i gang, så jeg vil jo helst ikke. Men akkurat nå er jeg så sliten at jeg ikke skjønner hvordan jeg skal komme meg gjennom natten en gang.
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2013 #4 Skrevet 20. oktober 2013 Kanskje du kan høre med legen om det er noe du kan få på resept for halsbrannen? Reseptpliktige medisiner har vel ofte bedre effekt enn de uten resept.. Anonymous poster hash: 20ea0...929
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2013 #5 Skrevet 20. oktober 2013 Huff! Det høres ikke spesielt behagelig ut For meg fungerer Titralac mye bedre mot halsbrann enn Gaviscon (fikk det anbefalt på apoteket). Det skal være mildere, men mer langvarig (i motsetning til Gaviscon, som slutter å virke bare man tar en slurk vann...).Anonymous poster hash: 9b6cb...7b8
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2013 #6 Skrevet 20. oktober 2013 Sånn har jeg hatt det halve graviditeten. Føler med deg, men vær glad du fikk det bare nå på slutten og hold ut det siste som gjenstår!Anonymous poster hash: fd921...a61
millie88 Skrevet 20. oktober 2013 Forfatter #7 Skrevet 20. oktober 2013 Sånn har jeg hatt det halve graviditeten. Føler med deg, men vær glad du fikk det bare nå på slutten og hold ut det siste som gjenstår!Anonymous poster hash: fd921...a61 Har hatt det siden uke 25 ca, men er først de siste ukene hvor det har blitt så ille som dette. Frem til uke 20 lå jeg rett ut med intens kvalme og oppkast. Så noe drømme svangerskap har det ikke akkurat vært. Skulle bare ønske jeg kunne få noe som hjelperså jeg får slappet av og sovet litt. Skjønner ikke hvor jeg skal få krefter fra til å gjennomføre en fødsel sånn som det er nå.
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2013 #8 Skrevet 21. oktober 2013 Har hatt det siden uke 25 ca, men er først de siste ukene hvor det har blitt så ille som dette. Frem til uke 20 lå jeg rett ut med intens kvalme og oppkast. Så noe drømme svangerskap har det ikke akkurat vært. Skulle bare ønske jeg kunne få noe som hjelperså jeg får slappet av og sovet litt. Skjønner ikke hvor jeg skal få krefter fra til å gjennomføre en fødsel sånn som det er nå. Kreftene under fødselen er ikke linket til hvordan du føler deg nå. Kreftene blir laget av kroppen selv under fødsselen, og selv om energien er på bunn nå så er det ikke slik under fødselen. Alt forandres og naturen tar over så det er iallefall ikke noe å bekymre seg over Det går helt av seg selv! Du kan jo evt høre med jordmor om hun kan strippe deg istedet for å spørre om å bli satt igang, hvis du er moden kan det jo hende fødselen settes igang naturlig sånn sett. Anonymous poster hash: 5c6da...144
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå