casa Skrevet 20. oktober 2013 #1 Skrevet 20. oktober 2013 Noen som har tips til slankende mat? Frokost,lunsj,middag,kvelds og mellommåltid?
Pringle Skrevet 20. oktober 2013 #2 Skrevet 20. oktober 2013 Ingen mat er vel i seg selv slankende - det er kalorier inn, kalorier ut som gjelder. Velg noe du liker selv og spis så mye du trenger for å gå ned i vekt uten at du blir syk. Tips synes jeg er vanskelig siden alle er forskjellige. Men jeg kan skrive opp hva jeg spiser nå: Frokost 40 g havregryn, 150 g helmelk. En porsjon frukt. Lunsj 2 knekkebrød med leverpostei/smøreost/peppermakrell el.l. 1,6 dl helmelk. En porsjon grønt. Middag 135 g pasta/ris eller tilsvarende poteter, en porsjon kjøtt/fisk, grønnsaker. Mellommåltid Yoghurt eller kesam med hjemmelaget müsli. Sursild. Tunfisksalat (herm. tunfisk, grønn salat, løk, olje, eddik, salt, pepper) evt i tortilla. Beef Jerky. Kakao. Grillet mais. Omelett. Frukt.
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2013 #3 Skrevet 20. oktober 2013 Jeg pleier å spise Frokost: Havregrøt av 40 g havregyn, 1 dl melk, 1 dl vann, sukrin og kanel som topping. Mellom: En skyr Lunsj: 2 grovbrødskiver med skinke Mellom: En frukt Middag: Varierer veldig. Alt fra wok, laks, kyllingfilet, karbonadedeig, sunn hamburger også videre. Kvelds: Alt fra 2 skiver + lettkakao til omelett av 3 egg + knekkebrød. Anonymous poster hash: f5d1a...3e1
Jade Skrevet 20. oktober 2013 #4 Skrevet 20. oktober 2013 (endret) Grønnsaker er kalorifattig Knekkebrød har mindre kalorier enn skiver Husk at ost har mye kalorier Yoplait 0% youghurtene har mindre kalorier enn andre (men kunstig søtningsstoffer!) Bytt ut bearnaisesaus med lett-versjonen Drikk skummetmelk istedet for lett/hel. Du får i deg like mye kalsium uansett. Bytt ut kjøttdeig med karbonadedeig Begrens mengden med smør/margarin til steking Dropp snop, snacks og junk food, så har du mer kalorier til vanlig mat Endret 20. oktober 2013 av Jade 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2013 #5 Skrevet 21. oktober 2013 Ingen mat er vel i seg selv slankende - det er kalorier inn, kalorier ut som gjelder. Jeg vet at denne linken bare er en anekdote, men se her hva som skjedde med en kar som overspiste med 5800 kcal/dag på LCHF og senere 5800 kcal/dag med lavfett. Det er ikke likegyldig hvor kaloriene kommer fra. Forskjellige næringsstoffer påvirker kroppen forskjellen. Karbohydrater stimulerer til fettlagring. Så mitt råd til TS er LCHF. Det har vist seg å være den mest slankende maten. Og det er lettere å lage slik mat enn mange tror. Det er et hav av oppskrifter i oppskriftsdelen av lavkarbo.no og mange gode oppskrifter på blogger som for eksempel fotballfrue. Noen forslag: omelett egg & bacon kokt egg fløtegrøt naturell yoghurt med steviadråper eller en skvett fun light og müsli knekkebrød med pålegg nøttescones med pålegg salat (for eksempel med pestodressing) tacosalat (taco uten tacolefse/skjell, blandet i en skål) med hjemmeblandet tacokrydder pizza hamburger med hamburgerbrød supper (mange gode tips her) gryteretter (for eksempel Chili Texas Style eller Bali Kyllinggryte eller spinatgryte) Anonymous poster hash: b5046...ce2 3
Løvetanten Skrevet 21. oktober 2013 #6 Skrevet 21. oktober 2013 Noen som har tips til slankende mat? Frokost,lunsj,middag,kvelds og mellommåltid? Mat med mye fett, mye proteiner og lite karbohydrater. Egg, fisk, fugl, kjøtt, fet ost, fløte, fet yoghurt, grønnsaker og litt nøtter og bær om du vil. 2
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2013 #7 Skrevet 21. oktober 2013 Jeg pleier å spise Frokost: Havregrøt av 40 g havregyn, 1 dl melk, 1 dl vann, sukrin og kanel som topping. Mellom: En skyr Lunsj: 2 grovbrødskiver med skinke Mellom: En frukt Middag: Varierer veldig. Alt fra wok, laks, kyllingfilet, karbonadedeig, sunn hamburger også videre. Kvelds: Alt fra 2 skiver + lettkakao til omelett av 3 egg + knekkebrød. Anonymous poster hash: f5d1a...3e1 Blir ikke dette veldig mye mat om man skal gå ned i vekt? Dette høres ut som en "vanlig dag" for meg, og jeg går ikke ned på denne dietten. Når jeg skal ned, spiser jeg mindre. Anonymous poster hash: 0fbda...270
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2013 #8 Skrevet 21. oktober 2013 Blir ikke dette veldig mye mat om man skal gå ned i vekt? Dette høres ut som en "vanlig dag" for meg, og jeg går ikke ned på denne dietten. Når jeg skal ned, spiser jeg mindre. Anonymous poster hash: 0fbda...270 Om jeg skal telle kaloriene i det jeg har skrevet opp her så blir det ca: Frokost: 200 kcal Mellom: 100 kcal ca Lunsj: 250 kcal Mellom: 50 kcal Middag: 500 kcal Kvelds: 300 kcal. = 1400 kcal. At du ikke går ned i vekt av dette synes jeg er rart. 1400 kcal er jo lite. Jeg går ikke kjapt ned i vekt altså, men går ned i vekt på en rolig måte. Anonymous poster hash: f5d1a...3e1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå