Gå til innhold

Valpen kaster opp tørrforet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en fransk bulldog på 4 måneder som kaster opp når han har spist tørrforet sitt. Gjerne mange timer etterpå.

Formen, matlyst og avføring fin. Han kaster ikke opp når han får foret lagt i bløt. Er det slik at noen ikke tåler tørrforet tørt?

Hva med tennene? Holder det med tyggebein?

Videoannonse
Annonse
Gjest Badebuksa
Skrevet

Samme skjedde med min da han var valp. Men man burde bløtlegge fôret til valper forå sikre at de får i seg nok vann og at det ikke svulmer sånn i magen. Vi bløtla vel 1 time før servering.

Du kan pusse tennene, men her ga vi ingenting sånt før han var endel eldre. Tyggeben altså. Men jeg husker ikke helt hva anbefalingene er ift valper.

Gjest Yellowrose
Skrevet

Man skal vel alltid legge foret i bløt når det er til valper? Det har jeg alltid gjort. Det er et eller annet med hundens fordøyelsessystem som gjør at de helst ikke skal ha harde bein.

Skrevet

Samme skjedde med min da han var valp. Men man burde bløtlegge fôret til valper forå sikre at de får i seg nok vann og at det ikke svulmer sånn i magen. Vi bløtla vel 1 time før servering.

Du kan pusse tennene, men her ga vi ingenting sånt før han var endel eldre. Tyggeben altså. Men jeg husker ikke helt hva anbefalingene er ift valper.

Takk for svar. Da fortsetter jeg å legge i bløt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...