Gå til innhold

Å skaffe seg en hund når man egentlig er lat

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette med hundehold og det å kjøpe en hund.

Jeg har hatt hunder før, og trives med det. Jeg er hjemme hele dagen, er uføretrygdet.

Er lat, og går egentlig ikke på tur om jeg ikke har en hund å gå med. Jeg er ikke i skog og fjell i særlig grad heller, men er det om jeg har en hund å gå med.

Da kan jeg gå flere timer.

Jeg vil være aktiv i en hundeklubb, og være med på treninger og kurs der.

Hunden vil være endel av vår familie (to voksne), og vil få en variert hverdag. Bli med på mye, og få mange gode turer.

Tror du jeg kan være en god hundeeier?

Anonymous poster hash: 76212...087
Videoannonse
Annonse
Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Ja det tror jeg. Jo mer du kommer deg ut, jo mindre lat blir du. Er i hvert fall slik med de fleste.

Skrevet

Sålenge du ta hensyn til hundens behov tross din egen selvberopte latskap så skal vel ikke det være et problem?

Kanskje litt kontroversielt, men jeg tror at i mange tilfeller kan en hund ha det bedre hos noen som tilbringer mye tid med hunden men ikke så mye tur,

enn hos noen som går en time på tur men ellers ikke er hjemme/sammen med hunden.

Skrevet

JA, så absolutt :)

Gjest Badebuksa
Skrevet

Det virker egentlig ikke som du tviler på deg selv? Merkelig post.

Skrevet

Det virker egentlig ikke som du tviler på deg selv? Merkelig post.

Du har rett i det. Det er vel fordi jeg vet hva det er å ha hunder, og har klart det før.

Skrevet

Jeg har hatt hest, og er egentlig kjempelat. Klarte det fint ;)

Anonymous poster hash: 3e081...a7a
Skrevet

Godt å høre!

Jeg har hørt andre steder på nettet at en IKKE bør skaffe seg hund om en ikke er turgåer i utgangspunktet, og at oppdrettere ikke må finne på å selge en valp til en person som meg. Som altså er lat og ikke går tur av seg selv.

Skrevet

Hunder tvinger deg ut. Men vær oppmerksom på aktivitetsbehovet til rasen du skaffer deg. En hund med veldig høyt aktivitetsnivå kan være for mye av det gode.

• Liker 1
Gjest Yellowrose
Skrevet

Noen turer må du jo gå, alle trenger å få rørt på seg litt og hunder pleier være glad i dette. Om du vil bli en god hundeeier kommer helt an på hvilken rase du kjøper.

Skrevet

Hvis du finner en riktig rase for deg, er det helt greit at du ikke er en som er veldig aktiv. Hunder har forskjellig aktivitetsnivå.

Lykke til som hundeeier. Det er et godt liv!

Anonymous poster hash: 6bd10...318
Skrevet

Faren med å selge hund til de som sier de vil bli aktiv og komme seg opp av sofaen bare de får seg en hund, er at hundeeier ender opp med å sitte like mye i sofaen men med dårlig samvittighet for en understimulert hund i tillegg.

Når det er sagt, så kjenner du deg selv best. Jeg ble selv svært lat og bekvem da jeg ikke hadde hund. Gikk jeg en halvtime et par dager i uka, så var jeg mektig imponert over meg selv. Men med hund går jeg nå minimun en time hver dag, og går gjerne en tur på over to timer flere ganger iuka. Jeg visste at jeg trengte en hund for å komme meg ut, men det er fordi for meg er hund en brennende interesse.

Har du den interessen, så vil det nok fungere. Har du ikke, og anser hund for det meste som en måte å komme seg ut på og lite annet, så er det mer usikkert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...