Draenei Skrevet 20. oktober 2013 #1 Skrevet 20. oktober 2013 Jeg er overvektig og skal nå prøve å gå ned ca 30kg. Er ganske ny på alt som har med trening å gjøre, og skal begynne hjemme i førsteomgang. Jeg pleier å gå tur, og da bruker jeg vanlig genser og jakke og en joggebukse i "joggebuksestoff". Skal nå begynne å gå litt mer aktivt på tur, og da vil jeg ha en sånn treningsthigts som jeg ser mange bruker. Men jeg vet ikke hvilken type jeg burde ha, og jeg har ikke så veldig lyst til å prøve dem på i butikken (om man i det hele tatt kan det). Synes det er ubehagelig å prøve klær, og spesielt som dette. Blir kjempeflaut om de ikke passer, og jeg må sikkert få hjelp av de som jobber der. De ansatte i sportsbutikker pleier jo å være ganske slanke og trente også... Er det vanskelig å velge riktig om man bestiller på nett? Er også litt usikker på om jeg i det hele tatt bør bruke så stramme klær uten at det ser rart ut. Har bare sett stramme slanke jenter bruke de, så lurer på om noen synes det ser rart/stygt ut på en stor jente? Lurer også på hva slags overdel man bør ha, og om det blir rart med genser med 3-kvarts armer i steden for T-skjorte.
Gjest Sebraen Skrevet 20. oktober 2013 #2 Skrevet 20. oktober 2013 Ha på deg det du vil, du. Du trener for ingen andre enn deg selv, så det er ingen grunn til å bry seg om hva andre synes. 5
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2013 #3 Skrevet 20. oktober 2013 Selvfølgelig kan overvektige også ha stramme klær. Man bør bare passe på at de ikke fremhever valkene da. Det finnes stramme klær som "retter ut" valkene og stramme klær som fremhever valkene. Anonymous poster hash: 89be9...31a 1
Gjest Gjest Skrevet 20. oktober 2013 #4 Skrevet 20. oktober 2013 Store personer kan kle seg i hva de vil. 3
Draenei Skrevet 20. oktober 2013 Forfatter #5 Skrevet 20. oktober 2013 Jeg vet at det egentlig bare er å ha på meg det jeg vil. Men jeg er ganske usikker på meg selv og er veldig redd for å dumme meg ut. Har komplekser for kroppen min, så det blir veldig rart å plutselig gå med trange klær.
Pearl2.0 Skrevet 20. oktober 2013 #6 Skrevet 20. oktober 2013 For å si det sånn så ville du ikke vært den eneste store jenta som trente i sånne treningsklær Ta på det som er mest komfortabelt og gir deg de beste forutsetningene for at treninga skal bli bra du 3
Guadaloupe Skrevet 20. oktober 2013 #7 Skrevet 20. oktober 2013 Jeg tenker at store personer kan gå akkurat som de vil og ikke bry seg om andre, jeg syntes personer i alle størrelser kan bruke det de føler seg komfortable med! Men hvis du sier at det vil være rart å plutselig skulle gå med stamme klær går det jo an å bruke treningstights og en litt lang og baggy topp over! Jeg er en person som går under "kategorien" tynn og jeg liker å bruke treningstights og lange baggy topper fordi jeg ikke liker å vise at jeg er så tynn (ja jeg har komplekser for kroppen min.) 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2013 #8 Skrevet 20. oktober 2013 Ta en titt på röhnisch sine produkter. De har plus kolleksjon om nødvendig og man kan bestille på nett. Følger du størrelseguidene vil nok ikke størrelsene være et problem. Ellers ville jeg vært forsiktig fordi tightser lett kan være gjennomsiktig i riktig lys, har god erfaring med nike og cw-x der men vet ikke helt hvor høyt i størrelse de går. Anonymous poster hash: 70a33...792 1
Earthbird Skrevet 20. oktober 2013 #9 Skrevet 20. oktober 2013 Vil tro det er bedre å gå i treningstights både mtp. komfort og utseende (ikke at det egentlig er viktig) når du trener enn vanlige joggebukser som ofte får en til å se større ut og som blir klamme. Så kjør på med tights og lykke til med vekttapet! 1
Jade Skrevet 20. oktober 2013 #10 Skrevet 20. oktober 2013 Jeg ville kjøpt treningstights i butikk. De har jo prøverom, og det er IKKE flaut å prøve, uansett hvor tynne betjeningen er. Problemet er at mange er gjennomsiktige, så det må du sjekke. Og da er det ekstra viktig at de ikke er for små. Pierre Roberts sin er gjennomsiktig, f.eks. :/ (Nei, de har ikke prøverom på Coop Xtra...). Jeg har en Rønish antishake. Den var litt trangere enn jeg trodde, men nå begynner den å bli passelig. Den er ihvertfall ikke gjennomsiktig. Man får gjerne hva man betaler for. De har den og andre lignende i sportsbutikker. Husk at betjeningen er der for å hjelpe folk i alle fasonger, ikke for å dømme dem Hiv på en topp som går nedenfor rumpen, hvis det får deg til å føle deg mer vel 1
Magnifique Skrevet 20. oktober 2013 #11 Skrevet 20. oktober 2013 (endret) Hei. Jeg synes at treningstøy (uavhengig av kroppsfasong og vekt), kan virke strammende. Uansett må du gå i det du vil - og ikke minst det du føler det komfortabel i. Og er du sikker på at du, etter hvert som du går ned i vekt, vil bli mer sikker på kroppen din i trange klær? Du kan jo kanskje begynne så smått med treningstights nå, for eksempel? Og bli litt vant til det. - Lykke til - og ikke bry deg om hva andre synes!! Endret 20. oktober 2013 av Magnifique 2
Draenei Skrevet 20. oktober 2013 Forfatter #12 Skrevet 20. oktober 2013 Takk for svar dere Jeg skal tvinge meg selv til å gå med det. Skal uansett gå i skogen til jeg går ned såpass mye at jeg vil på treningsstudio. Er det forresten greit å bruke sånn thigts ute? Eller blir det kaldt?
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2013 #13 Skrevet 20. oktober 2013 Takk for svar dere Jeg skal tvinge meg selv til å gå med det. Skal uansett gå i skogen til jeg går ned såpass mye at jeg vil på treningsstudio. Er det forresten greit å bruke sånn thigts ute? Eller blir det kaldt? De finnes i vintervarianter som er varmere. Jeg som tåler endel kulde kan fint bruke vanlige tights ned i 0 grader. Kryper den under foretrekker jeg langrennsbukser! Anonymous poster hash: 70a33...792 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2013 #14 Skrevet 20. oktober 2013 Jeg trener ikke i annet et stramt treningstøy. Både tights og treningstopper. Min erfaring er at lause topper kan være irriterende på f.eks aerobic da man har armene mye i været og toppen sklir opp, men kan være veldig greie og luftige om det er snakk om å gå tur. Akkurat på trening driter jeg i hva andre syns om kroppen min og klærne mine, så har ingen problemer med å gå med så stramme klær da. Har ingen planer om å gå i like stramme klær, overdeler spesielt, utenom trening. Vil absolutt anbefale rohnisch sin +size avdeling. Har både tights og topp derfra, og tightsen er veldig oppstrammende og ikke minst behagelig. Denne tror jeg det er lettest å få tak i på nett (veldig fornøyd med rask levering) Om du ikke er så komfortabel med å prøve klær i sportsbutikk, har jo både h&m, kappahl og cubus treningsklær nå, kanskje det er lettere å prøve der? Går tur med tights hele året, man blir jo varm i kroppen når den er i bevegelse, så utrolig kaldt trenger det ikke å bli på vinteren, så lenge man ikke står stille. Men det finnes jo vintervarianter som er litt varmere, og dette lurer jeg på om jeg skal gå til anskaffelse av nå i vinter. Hadde tidligere komplekser for å bare være på et treningssenter, følte meg rett og slett for stor og utrent, og trodde det i alle fall ville være pinlig på gruppetimer. Velger i stedet å tro at folk fokuserer mer på at det er bra at jeg er på trening, enn at jeg er for stor eller bruker for stramme klær for figuren min. Anonymous poster hash: a2b47...7af 1
Draenei Skrevet 20. oktober 2013 Forfatter #15 Skrevet 20. oktober 2013 Da skal jeg sjekke ut Rønisch ihvertfall Men er de sånn at de holder ting på plass? Jeg er rimelig fyldig bakentil, så trenger at ting blir litt holdt på plass om jeg skal jogge og slikt. Og de viser vel ikke cellulitter når de er så trange?
Lea2 Skrevet 20. oktober 2013 #16 Skrevet 20. oktober 2013 Kommer an på hvor komfortabel du er i trange plagg kanskje. Om du synes at det er blir for ettersittende og avslørende så kanskje du kan bruke en sånn "hullete" singlet som er litt løsere over (evt t-skjorte). Antar at de heter mesh eller noe sånt. 1
Ellevill Skrevet 20. oktober 2013 #17 Skrevet 20. oktober 2013 Jeg vet at det egentlig bare er å ha på meg det jeg vil. Men jeg er ganske usikker på meg selv og er veldig redd for å dumme meg ut. Har komplekser for kroppen min, så det blir veldig rart å plutselig gå med trange klær. Ta på det som er komfortabelt! Og du: Lykke til med prosjektet!!!! :-) 1
Vorin Skrevet 20. oktober 2013 #18 Skrevet 20. oktober 2013 Sier som alle over meg, ikke bry deg om hva andre tenker og ta på deg det du vil! Om jeg trener så tenker jeg ikke over hva folk har på seg, konsentrerer som regel om det jeg gjør selv . Lykke til med vektnedgangen! 1
Gjest navnelapp Skrevet 20. oktober 2013 #19 Skrevet 20. oktober 2013 Eg er ikkje av dei minste sjølv, og trenar mykje i Rönisch sine ting. Eg har ikkje funne dei optimale treningstoppane enno (til å bruke på treningssenter), for eg syns dei blir litt trange i halsen, men eg har eitt par som fungerer. Det er ei nettside som heiter vær.no, som sel dametreningstøy frå fleire leverandørar, også Rönisch. Og du: Ikkje ha sperrer for å dra på treningssenter. Dei aller fleste på treningssenter tenker mest på seg sjølv, og dei som tenker noko i det heile tatt når dei ser deg tenker at fyttikatta, så imponerande at folk tek tak i livet sitt og kroppen sin. Lykke til! 1
Sugerøret Skrevet 20. oktober 2013 #20 Skrevet 20. oktober 2013 Så lenge det er funksjonelt ,tenker jeg. Er selv stor og orker ikke trangt treningstøy på meg.Men det er vel smak og behag. Eneste trange jeg orker er sportsbh'n. Kle deg i det du selv synes virker og som ikke hindrer bevegelser 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå