Gå til innhold

Finnes det egentlig noe som heter "for travel"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tenkt litt på dette med tid og ikke tid i det siste, og tenkte jeg skulle lufte litt tanker her og se hva folk mener om saken.

Jeg har en veldig nær venn som jeg helt siden vi møttes for halvannet år siden har hatt en veldig spesiell kjemi med. Vi flørter endel, men høyst uskyldig, og det har ikke "skjedd" noe mellom oss. Det eneste er at han alltid sier at han savner meg, liker å tilbringe tid med meg og at han synes jeg er søt. Ifølge felles venner snakker han om meg mer eller mindre konstant, men det er egentlig ikke så unormalt med gode venner, vil jeg tro.

Uansett, vi møttes sist for et par uker siden, og da sa han at han er så fortvilt over kalenderen sin for tiden, for han "har ikke tid til noe som helst", føler han. Han jobber ca 12 timer om dagen (eget firma) mandag til fredag, og i helgene sitter han med masteroppgave. Han har heldigvis ikke så mye obligatorisk ifb med studiene, men må treffe veileder et par ganger i mnd som han desperat prøver å skvise inn i timeplanen sin. Bestekompisen hans fikk seg valp for en mnd siden, og han har ennå ikke hatt tid til å stikke over og hilse på valpen, selv om han elsker hunder. Kommunikasjon med familie går over skype og telefon. Så når han da sier at han dessverre ikke har tid til å treffes skikkelig før tidlig i november (han har et kjempeprosjekt på jobben med deadline i slutten av okt) - bør jeg ta det som at han ikke er interessert, eller finnes det faktisk noe som heter "jeg har ikke tid"? :vetikke:

Anonymous poster hash: 15ab7...b2c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er mulig. Da jeg drev firma hadde ikke jeg heller tid til å date, og jeg studerte ikke ved siden av. Men teit av han å holde deg på gress, han (og du) burde innse at han ikke har tid til dette. Legg det på is, og si at han får ta kontakt når ting er mindre stress, men ikke gå å vent på han.

Anonymous poster hash: bea3f...055
Skrevet

Kjenner følelsen veldig godt og skjønner ham. Jeg synes ikke du skal legge ham på is, men vær tilgjengelig og hold kontakten på tlf. Ikke gi dårlig samvittighet. Det er jo maks to uker!

Dette har sikkert litt personavhengig også. Jeg trenger alltid litt tid i løpet av døgnet til å bare puste litt og være alene. Å møte noen nye, gå på date osv krever veldig mye av meg og i en stresset hverdag ville jeg vært veldig glad om en eventuelt ny flamme viste forståelse.

Anonymous poster hash: 9908d...508

Skrevet

TS her :)

I og med at vi først og fremst er venner føler jeg ikke at det er så mye gress og is å snakke om sånn sett, jeg tror nok ikke engang han er klar over at jeg kanskje er interessert (selv er jeg litt frem og tilbake, mest pga at både han og jeg er travle og jeg blir lettere interessert i noen hvis jeg tilbringer mye tid med dem). Men uansett, jeg synes liksom folk alltid sier at "dersom han sier han ikke har tid er han ikke interessert - basta bom ferdig snakka", og da jeg nevnte dette for ei venninne himlet hun med øynene og sa "jammen herregud, NÅR skal han liksom ha tid mener du? NÅR? Speed-date på matbutikken?". Mulig hun har et poeng, jeg ble i alle fall nysgjerrig på hva folk tenker, sånn rent generelt :)

Dette har sikkert litt personavhengig også. Jeg trenger alltid litt tid i løpet av døgnet til å bare puste litt og være alene. Å møte noen nye, gå på date osv krever veldig mye av meg og i en stresset hverdag ville jeg vært veldig glad om en eventuelt ny flamme viste forståelse.

Nettopp dette kjenner jeg mye på også. Jeg har det selv latterlig travelt dette semesteret, tar et ekstra fag og har i tillegg til deltidsjobben min blitt med på et ganske stort studentarrangement som frivillig, så jeg har stort sett...annenhver søndag sånn halvveis fri :fnise: Når søndag kommer frister det egentlig mest å bare flate ut på sofaen under pleddet med en kopp te og en god bok eller en film. Selvsagt vil jeg så langt jeg kan prioritere å treffe venner hvis noen spør, men det kjennes litt mer som et "ork" enn det gjør de periodene jeg har mer fri, da spretter jeg ut av sofaen og slenger med med på det meste - så jeg tar ikke akkurat mye initiativ til sosiale aktiviteter for tida ;) Skal også sies at det er noe annet om ei venninne kommer over på pizza og film i joggebukser enn om jeg må sminke og ordne meg, ta bussen til byen og møte noen på kafé/kino/ol.

Når det er sagt, ja, jeg bruker gjerne frisøndagen min på ham, men jeg bærer nok også preg av å være sliten og mindre sjarmerende enn jeg er når jeg er uthvilt og i toppform. :veslejenta:

Anonymous poster hash: 11a5d...93e
Skrevet

Øh, hvorfor fikk jeg plutselig annen anonym-hash nå enn jeg hadde i første innlegget? :klo: Uansett, innlegg #4 (og dette) er begge TS :)

Anonymous poster hash: 11a5d...93e
Skrevet

Jeg er samme AB som over.

Det er selvfølgelig forskjell på å være for travel i et par uker og at det alltid er sånn. Jeg går alltid inn fot å bruke tid på venner, og en ny date ville også blitt høyt prioritert, selv om jeg synes det er greit at de gir meg litt slækk uten dårlig samvittighet i ekstra hektiskr perioder.

Tror man i slike tilfellet bare må kjenne ekstra godt på magefølelse egentlig, selv om jeg vet det er veldig vanskelig.

Skrevet

Bare si det som det er.. at du er opptatt. Lite å gjøre med det da vel.

Deadlinen er på vei og andre tider kommer jo kanskje.

Anonymous poster hash: 8772f...dd6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...