AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2013 #1 Skrevet 20. oktober 2013 Noen som har tatt opp dette prosjektet? Vet at røde pigment er vanskelig å få bort osv, men noen som har gått gjennom denne prossessen, og hvor mange stripinger trengte du for å bli fornøyd? Skal gjøre alt hos frisør. Er det lurt å farge håret brunt før jeg begynner, vil det ha noe å si? Anonymous poster hash: f1429...05a
ilane Skrevet 20. oktober 2013 #2 Skrevet 20. oktober 2013 jeg skulle stripe håret blondt etter å ha farget håret rødt. rødfagen var nesten vasket ut, så det så ut som jeg hadde brunt hår. Når jeg farget håret ble det orange istedenfor. og endte med å farge over til en brunfarge. Du får høre med frisøren og høre hva de sier. kanskje de har fått en ny metode. 1
Gjest Caroline55 Skrevet 20. oktober 2013 #3 Skrevet 20. oktober 2013 (endret) - Endret 9. november 2013 av Caroline55
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2013 #4 Skrevet 20. oktober 2013 Jeg har gjort dette ja. Vet ikke om du har direkte rødt hår, eller om du mener orange da? Jeg har lys orange hårfarge naturlig, og ville farge til blondt. Fikk da beskjed hos alle frisører jeg var hos om at bleking var det eneste de hadde å tilby, da farging ikke ville være sterkt nok for de røde pigmentene (gikk rundt og forhørte meg, og ville helst farge da jeg tenkte dette var mer skånsomt enn bleking). Ei god venninne av meg hadde det jeg vil kalle mørkerødt hår, og hun ville også få det blondt. Hun valgte å helbleke det, med kjempebra resultat! (Men blekingen må sitte iallfall i 45 min hos frisøren, i stedet for 20 minutter, for de røde pigmentene trenger ekstra lang tid på å bli "trukket ut".) Jeg valgte å stripe i flere omganger, så jeg har litt mer spill i håret. Men med godt resultat. Blekingen gjorde håret vårt ikke hvitt, men mer i en honning-farge. Venninnen min ville ha grå/hvitt / askeblondt hår som var moderne en periode, og dette fikk hun ved å bruke Loreal silvershampo. Jeg hadde god nytte av Joico lilla shampo (men den gjør håret veeldig tørt, så ikke bruk den for ofte). Men ja, poenget mitt er: Blek håret. Pass på at frisøren har i blekemiddelet lenge nok. Lykke til! Jeg har farget håret med XXL Intense Red i et halvt år nå, så .. jeg har ganske rødt hår ! Kommer nok ikke til å helbleke håret, tørr ikke, men da skal jeg passe på så jeg skal sitte litt ekstra når frisøren evt striper det da. Da orker jeg ikke farge det brunt først siden det sikkert ikke hjelper likevel.. Tusen takk for tips og råd! Anonymous poster hash: f1429...05a
Frisørdama Skrevet 20. oktober 2013 #5 Skrevet 20. oktober 2013 Håret må blekes ja, går ikke ann å farge et farget håret lysere (du kan lysfarge et naturlig hår) ingen vits å farge håret brunt før du skal bleke det, da tilfører du bare enda mer pigment til håret og det tar mer tid og sterkere bleking til for å få det lyst og desto mer slitasje på håret. Anbefaler deg å stripe det lysere med bleking. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå