hillie Skrevet 20. oktober 2013 #1 Skrevet 20. oktober 2013 Så var plagene tilbake, etter 5 års pause. Har siden 15 års alderen vært plaget av ekstraslag og tidvis anfall med høy puls. Den høye pulsen starter ikke brått, den bygger seg gradvis opp og gradvis ned, står aldri lenge på, maks 2-3 minutt. Jeg blir ikke dårlig under anfallene, men vil tippe pulsen er mellom 150-180 en plass. Har vært til flere EKG, samt ultralyd, alt har vært fint. Har imidlertid aldri fått fanget disse ubehagene med ekstraslag og høy puls på noen EKG. Har levd godt de siste årene , uten noen form for plager annet en et og annet ekstraslag i måneden. Så plutselig i natt, etter 5-6 år siden sist anfall med høy puls, våkner jeg opp av en ekkel følelse. Føler at hendene er så rare, som om når man har ligget på en kroppsdel og de har sovnet. Jeg får imidlertid snart følelsen tilbake men blir engstelig og reiser meg raskt opp, så slår hjertebanken inn, gradvis opp tild et jeg vil tro er bortimot 180 i minuttet. Jeg blir mer egstelig og går raskt ut for å få friskt luft, dette hjelper ikke, på dette tispunktet er jeg veldig redd og overbevisst om at jeg vil besvime eller dø. Så jeg ringer 113, mens jeg snakker med den hyggelige mannen roer pulsen seg gradvis og jeg føler meg rimelig flau. I ettertid er jeg jo ganske sikker på at dette muligens bare er angst? Men er likevel redd for at det kan være en farlig hjerterytmeforstyrrelse. Jeg trener mye og opplever ingen form for ubehag, er 28 år med normal vekt. Røyker ikke. Noen son har opplevd lignende? Legen jeg snakket med mente det ikke var farlig, og det er jo nesten håpløst å få dette fanget opp på EKG ettersom det kan gå maaange år mellom hvert anfall
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2013 #2 Skrevet 20. oktober 2013 Jeg har slitt med det samme, både grunnet angst og wpw(rytmeforstyrrelse). WPW fikk jeg operert bort, og den høye pulsen jeg hadde etter dette var grunnet panikkangst. Forskjellen på WPWplagene og angstplagene var at med WPW ga ikke den høye pulsen seg av seg selv, jeg måtte på legevakten og få intravenøs medisin. Det høres ut som om du er godt utredet og de ville nok ha oppdaget det hvis det var noe. Så bare la det gli over når det skjer, men hvis det ikke gir seg så er det helt riktig å ringe legevakten:) det at du blir stresset når det skjer forsterker bare plagene, så det beste er som sagt å bare la det skje og tenke at det ikke er farlig (for det er det som regel ikke). Anonymous poster hash: 265e5...215
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2013 #3 Skrevet 20. oktober 2013 Det høres ut som mine angstsymptomer (panikkangst). Prikkingen/nummenheten i fingre og hender er en normal reaksjon på frykt og kommer ofte i forbindelse med høy puls og/eller hyperventilering. Rett og slett fordi man i en faresituasjon ikke skal blø ihjel av kutt el.l i overflaten (fingre, hender osv). Blodet holder seg inni de store muskelgruppene og dermed blir fingrene numne.Anonymous poster hash: d8a20...eb6
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2013 #4 Skrevet 6. desember 2013 Uff, jeg har og det samme problemet. Jeg har vært hos legevakten tusen ganger på 1 mnd, tok ekg hele tiden, eneste de så på ekg var høy puls. Ble lagt inn første gang, tok mange blodprøve med tanke på hjerteinfarkt osv, men alt var fint. de fant ingenting. og de sa t det kun var angst. ( sliter med angst fra før). Men det hele begynte en lørdag, plutselig mye hjertebank og høy puls, etter det har jeg vært dårlig hver dag. Er livredd for det kan være noe farlig hjerterytmeforstyrrelse osv. Hvordan går det med deg nå? Anonymous poster hash: 6dc27...002
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå