Gjest Ethereal Skrevet 3. mai 2004 #1 Skrevet 3. mai 2004 Har noen sett denne filmen? Jeg så den i går, og likte den egentlig ganske bra, men mest pga Scarlett Johansson. Ellers synes jeg det er en helt OK film, basert på en veldig løs ramme rundt et maleri av Jan Vermeer. Slike filmer blir litt for spekulative, siden de aldri egentlig kan vite noe som helst om de faktiske forhold. Og amerikanere må ALLTID snike inn en liten kjærlighetshistorie i enhver film, til tross for at det til tider kan virke søkt. Men nå har jeg lyst til å dra til Delft, og deretter til Mauritshauis i den Haag, hvor maleriet henger.
Gjest Tristessa Skrevet 3. mai 2004 #2 Skrevet 3. mai 2004 Jepp, har sett filmen og lest boken. Boken er (selvfølgelig?) best, der kommer forholdet mellom Griet og Vermeer frem på en langt bedre måte, og fyller ut "hullene" som jeg synes filmen har. Men det skal jo også sies at en kan ta seg mer tid til "pirk" i bøker enn en kan på film.
Gjest Frigg Skrevet 3. mai 2004 #3 Skrevet 3. mai 2004 Og foreløpig bare på kino da? Noen som vet når den kommer på dvd?
Gjest King James Skrevet 3. mai 2004 #4 Skrevet 3. mai 2004 har boken har ikke lest denne ennå. filmen gidder jeg nok aldri se
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå