AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2013 #1 Skrevet 20. oktober 2013 Noen som vet om gode aktiviseringsøvelser for rumpa? Trenger det, for jeg merker at det stort sett er fremside lår som "bærer" øvelsen når jeg tar squat og markløft, selvom jeg har god teknikk og går dypt. Anonymous poster hash: 72025...38b
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2013 #2 Skrevet 20. oktober 2013 http://fitnessbloggen.no/den-ultimate-guiden-til-rumpetrening/ Her er noen bra tips Anonymous poster hash: 08881...0f6
Gjest Kim Skrevet 20. oktober 2013 #3 Skrevet 20. oktober 2013 Knebøy! ikke tren tyngre en at du kan gå så dypt at baksiden av lårene treffer leggene.
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2013 #4 Skrevet 20. oktober 2013 http://fitnessbloggen.no/den-ultimate-guiden-til-rumpetrening/ Her er noen bra tips Anonymous poster hash: 08881...0f6 Takk, her står det litt om aktiviseringsøvelser. Er altså ganske sterk i knebøy, men har fremdeles ikke skikkelig kontakt med rumpa. Må lese denne skikkelig og deretter teste ut litt forskjellige av aktiviseringsøvelsene som står der. Anonymous poster hash: 72025...38b
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2013 #5 Skrevet 20. oktober 2013 Knebøy! ikke tren tyngre en at du kan gå så dypt at baksiden av lårene treffer leggene. Har relativt god kontroll på knebøy, er både sterk og har god teknikk. Men føler fremdeles at det er fremside lår som bærer øvelsen. Gjør også en del utfall og overhead squat for å få litt variasjon, samt trene litt mer helkropp. Anonymous poster hash: 72025...38b
Kicki_90 Skrevet 20. oktober 2013 #6 Skrevet 20. oktober 2013 Glutebridge, som vist i videoen på fitnessbloggen syns jeg er veldig bra, denne kan du også gjøre ned vekter om du vil det. Jeg bruker den uten vekt for å få kontakt med rumpemusklene før knebøy og markløft bl.a.
pusekatta Skrevet 21. oktober 2013 #7 Skrevet 21. oktober 2013 Det er ikke gitt at du skal få kontakt i rumpa ved knebøy, det er mange som er kjempesterke i denne øvelsen uten å være så velbygd der bak. Hvis du vil prioritere rumpa foreslår jeg utfall, glute bridge og hipthrust til det virkelig svir. Slikt blir det ræv av
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2013 #8 Skrevet 22. oktober 2013 Det er ikke gitt at du skal få kontakt i rumpa ved knebøy, det er mange som er kjempesterke i denne øvelsen uten å være så velbygd der bak. Hvis du vil prioritere rumpa foreslår jeg utfall, glute bridge og hipthrust til det virkelig svir. Slikt blir det ræv av Jepsi pepsi! Takk for svar. Er i gang med alle de gode tipsene deres! Thanx! Anonymous poster hash: 72025...38b
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2013 #9 Skrevet 22. oktober 2013 Pass på at du virkelig kniper sammen når du gjør de glute bridge! Jeg synes den er veldig effektiv fordi jeg merker at jeg aktiverer musklene på en helt annen måte enn knebøy. Jeg kjenner det også mest på lårene i knebøy, og når jeg gjør glute bridge med vektskive i fanget og virkelig fokuserer på teknikken strammer det godt i fua. Anonymous poster hash: a91a3...50c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå