Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei alle sammen.

jeg er en jente på 17 år som ble mamma for første gang for snart 4 uker siden <3 <3 jeg bor hjemme hos foreldrene mine å de eller spesielt mamma går meg mer og mer på nærvene.... henne MÅ blande seg opp i alt jeg gjør med barnet mitt og spør å graver hele tiden om jeg har gjort ditt og datt. feks maste mamma masse på at jeg måtte amme barnet helt fra før datteren min var født!! jeg prøvde å amme men fikk det ikke til. så får å slippe å stresse med det begynte jeg med morsmelkestatnign. mamma sier at det er dumt for barnet, men det er jo ikke min skyll at jeg ikke fåt til amming og jeg vet flere barn som har blitt helt normale selv om de ikke er ammet.

i dag holdt det på å sprekk for meg. jeg skulle skifte bleie på barnet mitt og tok henne med inn på badet men kom på at jeg hadde kjøpt bleier i går og de sto fortsatt i gangen så jeg gikk får å hente de. når jeg kom ut i gangen kom mamma ut i gangen og spurte skulle ikke du skifte på hu? jeg bare jo, men må hente bleie, og da klikka det for mamma som løp inn på badet og så kjefta henne på meg og sa jeg ikke måtte la henne ligge på stelle bordet får henne kan falle ned!! kjære vene henne er ikke 4 uker ennå å henne er langt fra å begynne å krype rundt liksom. mamma stresser så sinnsykt med alt mulig å tenker alltid det verste.

så nå føler jeg jeg er sprekke ferdig å vil bare flytte ut så jeg slipper dette maset fra mamma hele tiden. henne overvåker meg og kritserer alt jeg gjør!! men foreldrene mine sier at jeg skal bo hjemme til jeg blir 18. kan jeg kreve å flytte ut før siden jeg har barn? hvordan skal jeg da få penger til mat og slikt?

takk for alle råd fra en som sprekker snart :P

Anonymous poster hash: 12012...e22
Videoannonse
Annonse
Skrevet

1. Det heter "hun" og ikke "henne".

2. Utfra det du skriver her, så er jeg mer enig med moren din. Fire uker er ikke lenge før man gir opp med amming, spesielt ikke når du sier grunnen er "for å slippe å stresse med det". Og det er bra å lære seg vanen om ikke å legge babyen alene på stellebenken med en gang.

• Liker 26
Skrevet

Man skal aldri la barn ligge alene på stellebordet uansett alder, og du kan flytte hjemmefra akkurat når du vil. Foreldrene dine kan ikke tvinge deg til å bo der.

• Liker 10
Skrevet

Mødre er irriterende når man er 17 år. Men du er blitt mamma selv, i svært ung alder og vil kanskje mer enn noen gang trenge din egen mor framover. Så jeg tror du gjør lurt i være på godfot med moren din. Det vil nok komme en dag(snart) der du trenger hjelp og avlastning og da tar det seg ikke særlig bra ut å komme krypende hjem til mor og be om hjelp når du for ikke lenge siden stakk derifra.

Så bit i deg de verste kommentarene og ta til deg noen(for moren din har nok rett i en del)

Anonymous poster hash: b7dfe...f1a
  • Liker 9
Skrevet

Enig med de andre her.

Og selv om babyen enda ikke er 4uker og kan snu seg, så skal man aldri la de ligge slik alene. Det er veldig bra å ha fast rutine på det fra begynnelsen av!

Ikke begynne når de først snur seg!

• Liker 6
Skrevet

Jeg tror du trenger moren din. Du er veldig ung, og du er utrolig heldig som har noen som kan og vil hjelpe deg! Vær litt takknemlig - du trenger all hjelp du kan få.

• Liker 5
Gjest Belle âme
Skrevet

Ho vil bare ditt eget beste da, og babyer på 4 veke kan jo røre på seg slik at de detter ut? Veit ingenting om babyer men uansett :P

Gjest Caroline55
Skrevet (endret)

.

Endret av Caroline55
  • Liker 7
Skrevet

Hvis jeg hadde hatt en datter på bare 17 år som hadde fått barn i mitt hus, så hadde nok jeg også fulgt ekstra nøye med :P

I hennes øyne er du fortsatt et slags "barn" som har fått barn, så hun gjør det nok til sitt ansvar også at du skal lære det ene og det andre.

Så lenge du bor hjemme hos moren din, og fortsatt er så ung, så må du nesten bare akseptere dette.

Hvor er barnefar?

Har du tenkt til å fullføre videregående?

Har du tatt lappen?

Hvem betaler for barnet?

Hun er bare 17.....

Anonymous poster hash: b7dfe...f1a

• Liker 1
Gjest Caroline55
Skrevet (endret)

.

Endret av Caroline55
Skrevet

Det at du lar ditt barn på fire uker ligge alene på stellebordet sier nok om din umodenhet, og altfor liten kompetanse innenfor morsrollen! Herligheten!!!!!!

Anonymous poster hash: 2bcf8...1c8
  • Liker 8
Skrevet

Må nesten bare skyte inn til alle her, før kommentarene kommer at jenta fortsatt er i barsel og for harde kommentarer kan lede til fødselsdepresjon.

Men ts, din mor har rett. Husk på at hun har hauger med erfaring, og stortsett er det fornuftig det disse mødrene sier. Men har ikke hs spesifisert det om stellebordet? Det er veldig greit å ha den vanen med engang. Min datter var 6 uker da hun tok spenntak under rumpa og skøyt seg bakover. Jeg hadde snudd meg rundt, men holdt henne i armen som vane og hun havnet ikke i gulvet. Det hadde hun jo gjort om jeg ikke hadde for vane å holde henne om jeg snudde meg.

• Liker 7
Skrevet

Hvis du hadde lagt en baby på 4 uker ligget alene på stellebordet hos helsesøster/lege/sykehus hadde du fått høre det på samme måte som hos moren din. Av den enkle grunn at man ALDRI lar en baby ligge alene på stellebordet.

• Liker 3
Gjest Eurodice
Skrevet

så nå føler jeg jeg er sprekke ferdig å vil bare flytte ut så jeg slipper dette maset fra mamma hele tiden. henne overvåker meg og kritserer alt jeg gjør!! men foreldrene mine sier at jeg skal bo hjemme til jeg blir 18. kan jeg kreve å flytte ut før siden jeg har barn? hvordan skal jeg da få penger til mat og slikt?

takk for alle råd fra en som sprekker snart :P

Anonymous poster hash: 12012...e22

Jeg slutter meg til det flere har sagt til deg her. Vær takknemlig for at moren din viser ansvar.

Hvordan hadde du tenkt å klare deg både økonomisk og på andre måter hvis du krever å flytte med barnet? Hvor skulle du flytte? Du spør om hvordan du skulle få penger til mat og annet. Hvordan er det nå? Bor du gratis? Blir både du og barnet forsørget av dine foreldre? Hvordan ser du for deg å skulle bo alene med et spedbarn?

Skrevet

Denne tråden gir ikke akkurat KGs unge mødre en sterk sak...

Anonymous poster hash: 9ae71...c35
  • Liker 6
Skrevet

Enig med MockingJoy: Ikke vært altfor harde her, hun er bare 17 år og har nettopp født.

Men likevel, TS: Aldri gå fra barnet på stellebordet, uansett hvor ungt det er. Et fall fra et stellebord ned på harde fliser eller hardt gulv, for en som ikke kan ta imot eller engang holde hodet selv - det kan være fatalt.

Og har du virkelig gjort alt for at ammingen skal fungere? 4 uker er ikke lang tid, og de aller fleste strever med ammingen i begynnelsen - jeg strevde selv, jeg, lenger enn en måned.

Prøv å snakke med foreldrene dine og fortell at du gjør ditt beste, og at harde kommentarer ikke hjelper. Men tenk at din mor har gjort dette før, med deg og ev. søsken, og har mye erfaring som er verd å lytte til. Det finnes ingen lover som sier at du kan flytte ut tidligere fordi du har barn. Og hvem skal betale for barnet, om ikke du? Det er ditt ansvar.

• Liker 2
Skrevet

Moren din vil nok bare hjelpe deg. Hva med å høre på det hun sier, i stedet for å gå i forsvarsposisjon med en gang? Hun vil nok være en viktig og god ressurs for både deg og datteren din.

Anonymous poster hash: 471b9...e75
  • Liker 1
Skrevet

Vedder en hundrings på at dette er en trolletråd. Bare se på den overdrevne bruken av fullstendig unødvendige skrivefeil.

• Liker 5
Skrevet

Denne tråden gir ikke akkurat KGs unge mødre en sterk sak...

Hvorfor ikke?

Skrevet

Mitt barn rullet rundt fra rygg til mage når det var fire uker.

Hør på moren din, selv om hun har feilet stygt med å lære deg å skrive, er det gode grunner til at hun maser.

Anonymous poster hash: 64f2d...a23

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...