AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2013 #1 Skrevet 20. oktober 2013 har virkelig laga trøbbel for meg selv nå, jeg har gjeldsordning, og har 4 år igjen til alt er "betalt" og er nå blitt gravid. når jeg er gjeldsfri er jeg 34 år. føler jeg burde vente til jeg er ferdig med mine økonomiske bekymringer før vi får barn sammen, men er så usikker på hva jeg skal gjøre, begge har jobb og intekt, men vet det går såå mye mer penger hvis det kommer barn i bildet og føler bekymringene allerede. er det noen som har vært gjennom det samme eller har erfaringer på dette? og hva koster ca et barn første året, tenker utstyr og mat..? Anonymous poster hash: 33f29...366
Ise90 Skrevet 20. oktober 2013 #2 Skrevet 20. oktober 2013 har virkelig laga trøbbel for meg selv nå, jeg har gjeldsordning, og har 4 år igjen til alt er "betalt" og er nå blitt gravid. når jeg er gjeldsfri er jeg 34 år. føler jeg burde vente til jeg er ferdig med mine økonomiske bekymringer før vi får barn sammen, men er så usikker på hva jeg skal gjøre, begge har jobb og intekt, men vet det går såå mye mer penger hvis det kommer barn i bildet og føler bekymringene allerede. er det noen som har vært gjennom det samme eller har erfaringer på dette? og hva koster ca et barn første året, tenker utstyr og mat..? Anonymous poster hash: 33f29...366 Får du til ammingen så er jo det maten til barnet den første tiden, det finnes billige typer bleier, ting som gis bort, kjøpe brukt på finn osv. hvis mulig og kjenner noen som har barn fra før så går det ann og arve klær Kjøpe klær på 70% og på salg:) Med mitt første barn så arvet vi mye klær og kjøpte barnevogn billig og arvet endel klær, så jeg syns det ikke var så dyrt det første året, men hvor mye som ble brukt er ikke lett og skrive :s veit ikke om det var så mye til hjelp, men tenkte jeg bare sku skrive hva vi gjorde
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2013 #3 Skrevet 20. oktober 2013 Det blir mye hva du gjør det til. Ammer du, kjøper en brukt vogn, tøybleier og arver en del klær, koster det ikke så mye. Det er alt det ekstra som man kanskje egentlig ikke trenger som koster. Anonymous poster hash: 72dc2...d51 1
Harlekin Skrevet 20. oktober 2013 #4 Skrevet 20. oktober 2013 (endret) Det går fint an å ha barn under gjeldsordning. De første årene koster ikke et barn så mye, spesielt ikke det første leveåret, da kan de nesten bli gratis Senere blir det større utgifter, f.eks. barnehage og tilhørende kles- og utstyrsutgifter, men barnehageutgiften vil du få innlemmet i gjeldsordningen, og klær og utstyr kan du arve og kjøpe på salg. Du får også beholde en sum for livsopphold barn. Sålenge barnet ellers er ønsket, og du nå har kontroll på økonomien i den forstand at du ikke går i samme fellen igjen, synes jeg du skal beholde barnet. Endret 20. oktober 2013 av Harlekin
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2013 #5 Skrevet 20. oktober 2013 Barn blir ikke dyrt før de begynner i barnehage, da koster jo barnehagen litt. Så blir det noen utgifter ved høst og vinter når de trenger utstyr. Da går det fort en del!Anonymous poster hash: 0597f...5fb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå