Gå til innhold

skilsmisse og sånt

Anbefalte innlegg

Skrevet

mamma og pappa har bestemt seg for å skilles. men kun på papiret. går det an?

Anonymous poster hash: 638d7...33b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

mamma og pappa har bestemt seg for å skilles. men kun på papiret. går det an?

Hva mener du med kun på papiret?

Anonymous poster hash: 5ddd4...058

Skrevet

Nei, det går ikke. En må være separert i 1 år før en får innvilget skilsmisse. Så om det skal være på "papiret" så må de flytte fra hverandre og bo hver for seg. En kan ikke ta ut skilsmisse, uten å gjøre det. Hva de gjør etter dette er opp til de.

Gjest Elseby13
Skrevet

Skal de lure NAV for å få overgangsstønad?

Skrevet

nei de har bare bestemt seg for at de ikke vil være gift lenger. kanskje de har blitt påvirka ev beste og besta som har gjort det samme. men jeg trodde det bare var kødd. det med beste og besta.

Skrevet

Da er det skilsmisse, ikke noe skilsmisse på papiret. Om de ikke ønsker å leve sammen, så er det veien å gå. Selv om jeg skjønner det er tøft! Men det vil bli langt tøffere om en skal bo med foreldre som slett ikke er glad i hverandre, og som ikke er lykkelige.

• Liker 1
Skrevet

nei de har bare bestemt seg for at de ikke vil være gift lenger. kanskje de har blitt påvirka ev beste og besta som har gjort det samme. men jeg trodde det bare var kødd. det med beste og besta.

De skal altså skille seg og fortsette å leve i sammen?

Jaja, det er jo ikke ulovlig hva jeg vet.

Skrevet

De velger kanskje å leve særbo og det er lov så lenge de ikke bor under samme tak, men visse unntak finnes slik at man kan bo i samme oppgang hvis det er hensiktsmessig for barna, men dette problemet kommer bare frem hvis det er snakk om økte stønader og en skilsmisse lønner seg aldri økonomisk med tilhørende to husholdninger.

Hvis de velger å leve særbo kan det ha mange grunner som ikke betyr at de slutter å være sammen som et par.

Anonymous poster hash: 7d545...eb0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...