AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2013 #1 Skrevet 20. oktober 2013 Skal det gis gave idet heletatt? Isåfall til hvem?Anonymous poster hash: d075f...6fe
Lila Skrevet 20. oktober 2013 #2 Skrevet 20. oktober 2013 Jeg syns ikke det er nødvendig, men det kan jo være kjekt med en liten oppmerksomhet. Ville i så fall gitt noe eierne trenger til dyret, eller noe dyret kan ha glede av (f.eks en leke) 3
Løvetanten Skrevet 20. oktober 2013 #3 Skrevet 20. oktober 2013 Nei, såklart ikke! Med mindre man har skikkelig lyst... 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2013 #4 Skrevet 20. oktober 2013 Det gjør man som man vil med Anonymous poster hash: 2f268...cfd 1
Chiyo Skrevet 20. oktober 2013 #5 Skrevet 20. oktober 2013 Det ville ikke jeg gjort. Eller jeg burde si... det gjorde ikke jeg. Jeg hadde heller ikke forventet at noen gjorde det for meg. Det er jo selvfølgelig hyggelig om du vil, men aldeles ikke nødvendig. 3
Rararara Skrevet 20. oktober 2013 #6 Skrevet 20. oktober 2013 Jeg gjorde det da min søster fikk hund, men har aldri gjort det ellers.
Tiak Skrevet 20. oktober 2013 #7 Skrevet 20. oktober 2013 Nei. Jeg har aldri forventet det, men det har hendt at jeg har gitt en liten gave til folk som har fått seg et dyr, hvis jeg tilfeldigvis har kommet på noe som passer veldig bra. Altså - det er ingen kutyme at man skal gi noe - men det er naturligvis fullt lovlig og trivelig om man har lyst. Viktigste er nå at man gratulerer med det nye familiemedlemmet, og kanskje kommer og hilser på hvis det passer sånn Så spørs det helt og holdent på den nybakte dyreeieren - er det folk som er veldig nybegynnere og har lite peiling, så kan det være veldig kjekt med en god bok for å pense dem inn på riktig spor. Eksempelvis en bok om positivt hundetrening for nybakte hundeeiere, eller Buseths "Den store kaninboka" til nybakte kanineiere. Da blir det jo fort en ganske dyr gave, men i sånne tilfeller ville jeg følt at gaven var mer til dyret enn til eierne. 1
Pawn Hearts Skrevet 20. oktober 2013 #8 Skrevet 20. oktober 2013 Det har jeg aldri hørt om. Hvorfor skulle man det? 2
oslotur Skrevet 20. oktober 2013 #9 Skrevet 20. oktober 2013 det er jo veldig koselig. dyr blir også glad for nye ting 1
Molte Skrevet 20. oktober 2013 #10 Skrevet 20. oktober 2013 Det har jeg faktisk aldri tenkt over. Fikk meg selv en hund for 3 år siden. Og forventet ikke noen skulle komme med gave. Og har heller ikke gitt gave selv. Men har man lyst har man lov Hunder liker jo gjerne leker man kan bite og leke med Eller en pose med godbiter er jo også fint å gi vist man har lyst Vi gir julegave til hverandre sine hunder fra hundene Har foreldre og søsken med hund Det er litt kjekt da
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2013 #11 Skrevet 20. oktober 2013 Nei det er uaktuelt. Det er jo ikke et barn det er snakk om her. Anonymous poster hash: 2a384...4a4
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2013 #12 Skrevet 20. oktober 2013 Det har jeg aldri forventet eller gitt, men hadde jeg fått noe kult til hesten min da jeg kjøpte henne hadde jeg nok blitt glad :D Anonymous poster hash: d3e1c...3b2
Gjest Badebuksa Skrevet 20. oktober 2013 #13 Skrevet 20. oktober 2013 Pffhh.. Haha.. "Gratulerer, du har klart å kjøpe hund!" ?
Athene Skrevet 20. oktober 2013 #14 Skrevet 20. oktober 2013 Det har jeg aldri gjort, eller tenkt over. Samtidig blir jeg veldig glad når familie/venner tar med en liten ting til kattene når de kommer på besøk. Det er en hyggelig variasjon til sjokolade/blomster/vin. Så har du lyst til å gi noe blir det sikkert verdsatt. 1
Tiak Skrevet 20. oktober 2013 #15 Skrevet 20. oktober 2013 Pffhh.. Haha.. "Gratulerer, du har klart å kjøpe hund!" ? Uhm. Ingen grunn til å være hånlig. "Gratulerer, du har klart å presse ut en unge" er da ganske vanlig å gi gaver for... Uten at jeg mener man bør gi gaver. Men skulle man ha lyst så skader det jo ikke. 5
Nasse1 Skrevet 20. oktober 2013 #16 Skrevet 20. oktober 2013 Tror ikke det er noe som er forventet i den grad man gir gaver til noen som nettopp har fått barn. Har noen jeg kjenner nettopp fått hund og jeg skal på besøk, kan jeg gjerne stikke innom dyrebutikken å ta med en liten leke, pose med godbiter eller lignende. Det blir jo satt pris på, og så er jeg veldig glad i dyr da 1
Gjest Badabing Skrevet 20. oktober 2013 #17 Skrevet 20. oktober 2013 Vi har alltid fått gaver av familien når vi har fått en ny hund. En liten leke og lignende. Veldig koselig.
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2013 #18 Skrevet 20. oktober 2013 Jeg strikket ullgenser til den nye hunden til ei venninne. Høres sært ut, men nakenhund trenger klær på seg nå.Anonymous poster hash: a6135...53f
Sapientia Skrevet 20. oktober 2013 #19 Skrevet 20. oktober 2013 Har jeg aldri fått, aldri forventet eller aldri gjort. Har jo hendt jeg har fått gaver til de firbeinte, men ikke fordi jeg har kjøpt meg en firbeint venn.
Rainbow Skrevet 21. oktober 2013 #20 Skrevet 21. oktober 2013 Vi fikk det av tantebarna våre, men det var det. (Fra foreldrene, da, men det var ungene som hadde valgt det ut). Vi forventa det overhodet ikke, men ble veldig glad for den gaven! Når vi har tenkt på det i ettertid tenkte vi at det var veldig koselig fordi det viste at de visste hvor mye dette betyr for oss. Vi har ikke planer om barn (noe alle rundt oss vet), og vi har snakka om hund i årevis. Så det er en stor drøm som går i oppfyllelse, og utrolig viktig i vårt liv. Vi forventa selvsagt ikke at alle skulle markere det slik man gjerne markerer at folk har fått unge, men det var veldig rørende når noen gjorde det. 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå