Gå til innhold

Forlover igjen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes dere det er passende å være forlover når en har termin mindre enn 3 uker før bryllupet? Jeg er redd det kanskj ekan bli litt tøft utifra egen erfaring over det å bli mamma, men hvordan forklare dette til vedkommende, da jeg er redd vedkommende ikke vil ha noe mer med meg å gjøre da hun er en litt spesiell dame. Men det er bare til hennes eget beste, da jeg vet det å bli mamma er slitsomt og endrer livet ens helt. Er det jeg som er litt vanskelig her, og at hun burde bli forlover? Håper dere kan hjelpe meg, da dette er t kjempe dilemma her i huset.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det viktigste er om forloveren er den personen du vil ha som forlover. Om hun er høygravid og mener det er et problem, er vel egentlig hennes sak. Det spørs selvsagt også hvor mye du mener at forloveren skal gjøre av praktiske ting, men jeg synes det må være hennes avgjørelse om hun føler seg i form eller ikke. Noen er helt pigge inntil de ligger på sykehuset, andre er sengeliggende i ukesvis før fødselen.

Gjest Pjusk
Skrevet

Skjønte ikke helt problemet...

Er du sikker på at det er hennes eget beste du tenkte på, og ikke at du er redd for å gå glipp av utdrikningslag osv.?

Skrevet

Utdrikkingslag skal jeg ikke ha uansett. For det er noe jeg ikke ønsker å ha. Så det er noe jeg ikke er redd for. Jeg er mer redd for å pålegge noen et ansvar som kan bli litt for stort, som ikke kan synes som noe problem i dag, men når du står hormonell med en 2 uker gammel baby i hendene som ikke vil sove om natten kan det være ganske tøft. jeg vet dette av erfaring selv derfor så ser jeg på dette som et dilemma. Utdrikkingslag vil jeg ikke ha. Da vil jeg heller bare ta med meg mine venner ut for å spise en bedre middag, og det kan jo alle gjøre om de er gravide eller akkurat har født.

Skrevet

Hei.

Utover utdrikkingslaget, er det jo ikke så altfor mye jobb for forloveren. Det er en tale/sang som skal skrives, og litt retting av kjole, assistanse hos frisør osv.. selve dagen, men jeg antar at hun ville være tilstede på festen uansett siden det er en så god venninne av deg.. og da går sikkert det fint!! Det beste du kan gjøre, er å være ærlig med henne.. fortell henne at du ønsker henne som forlover, men at du er litt "bekymret" for stresset du er redd du påfører henne rett rundt fødselen... Dette er sikkerte lettere å bli enige om, når hun får være med å ta avgjørelsen! Du kan jo for eksempel ha en "backup" i en annen venninne, til å hjelpe til med diverse, hvis vedkommende blir litt "fraværende" i ukene før bryllupet!

Ta en prat med henne om det!! Er mitt råd til deg.

blyg :)

Skrevet

Vil du ha henne som forlover eller ikke?

Det er du (dere i fellesskap) som bestemmer hvordan forloverens rolle skal være, hvis du er redd det blir for mye for henne så involverer du henne bare i litt mindre en det du først hadde planlagt.

Min forlover befant seg på ander siden av jordkloden til rett før bryllupet, jeg traff henne ikke igjen før torsdagen før bryllupet. Allikevel var hun en super forlover for meg, den beste jeg kunne hatt.

Skrevet

Jeg er redd hun ikke kommer om hun ikke blir valgt til forlover og jeg vil jo ikke miste henne som veninne heller. Med dette er min dag, og jeg trenger hjelp til å få på meg kjolen og jeg vil ha noen hos meg hos frisøren.

Skrevet

Du kan jo få noen andre til å hjelpe henne med det praktiske også. Min forlover får hjelp av lillesøstera mi. På den måten sliter hun seg ikke ut :-)

Skrevet

Har hun også akkurat født rett før bryllupet ditt? Hvordan ordner hun det med babyen?

Skrevet

Hvis det er henne du vil ha som forlover - så kan du jo det uavhengig av at hun er gravid. En forlovers eneste oppgave er å undertegne papirene. Alle andre oppgaver er "ekstra". Dersom du virkelig ønsker henne til forlover kan du jo bruke andre venninner/søsken til hjelp til praktiske ting.

Men dersom du bruker dette som en unnskyldning for deg selv, fordi du aller helst ønsker noen andre som forlover så følg hjertet. Det er du og ikke dine venninner som bestemmer hvem som får oppgaven.

Skrevet

Hun er ikke gravid lenger da bryllupet er, terminen hennes er 3 uker før, så jeg regner med hun har født en 2 til 3 uker før den store dagen.

Skrevet

For det første, så virker det som du har bestemt deg for at du helst ikke vil velge denne personen, og da synes jeg du skal følge hjertet ditt, og velge en som DU vil ha!! Det er du som skal gifte deg, og hvis hun ikke vil komme i ditt bryllup, bare fordi du ikke valgte henne, må jeg si at hun virker som en veldig DÅRLIG venninne. Jeg hadde selv mange jeg KUNNE ha valgt, og flere av de tenkte sikkert at det var mulig at jeg valgte dem, men ingen ble da SURE fordet!!! Og alle kommer selvsagt i bryllupet vårt!! Du trenger ingen unnskyldning for ditt valg av forlover.... Og utfra alle svarene du har fått, og svarene du kommer med, høres det ikke ut som denne venninne skal bli din forlover.....

Bare for all del.. ikke velg forlover etter hva andre en du selv føler!!!!! Det kommer du til å angre på!!

lykke til uansett!!

blyg :)

Gjest Embla s
Skrevet

Slik jeg leser deg, vil du ikke ha henne som forlover, men føler deg presset, også lurer du på om det er greit å bruke hennes graviditet/fødsel som undskyldning for å slippe å velge henne..

En forlover trenger faktisk ikke være til stede under vielsen engang! Og dette med å hjelpe med kjolen etc. kan hvem som helst gjøre. Ofte er det forloveren (siden dette ofte er den beste venninnen) men det er ikke del av forloverens plikt.

Gjest Pjusk
Skrevet
Slik jeg leser deg, vil du ikke ha henne som forlover, men føler deg presset, også lurer du på om det er greit å bruke hennes graviditet/fødsel som undskyldning for å slippe å velge henne..
Slik forsto jeg det også, derfor ble det litt rart når hun hevdet at hun kun tenkte på hennes eget beste.

En forlover trenger faktisk ikke være til stede under vielsen engang! Og dette med å hjelpe med kjolen etc. kan hvem som helst gjøre. Ofte er det forloveren (siden dette ofte er den beste venninnen) men det er ikke del av forloverens plikt.

Enig igjen!

Gjest MrsL
Skrevet

Min forlover har termin 2 uker etter bryllupet, så jeg håper hun "kniper igjen" :sjarmor:

Når det gjelder praktiske ting som å rette på kjolen din osv, så kan jo den som skal følge deg opp kirkegulvet gjøre slikt.

Regner med at om min forlover rekker bryllupet så er hun FOR høygravid til å drive å krype å rette på slepet mitt så den jobben overlates til min pappa :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...