AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2013 #1 Skrevet 20. oktober 2013 I 1. Tiden i natt hadde min kjære og jeg samleie. Det gjorde plutselig kjempe vondt så vi stoppet. Da jeg reiste meg opp rant det litt blod. Det meste kom ut med sperren, men da jeg gikk på do en halvtime senere kom det fortsatt blod. Helt rødt og var kanskje 5 spise skjeer til sammens. Idag morges var det også litt blod, men ikke like mye som i går. Det stoppet fort og var bare på papiret og ikke i do som i går. Nå kom det plutselig en del flytende utflod - hvitt og litt lyse rosa.. Har kjent liv i dag. Ingen smerter utenom etter samleie i går. Noen som har vært borti dette før? Har vært plaget av mye vonde kynnere de siste 5 ukene om det har noe å si. Anonymous poster hash: 74012...d74
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2013 #2 Skrevet 20. oktober 2013 Mest sannsynlig er det bare litt skjøre slimhinner som blør lettere nå når du er gravid. Følg med på at det er liv i magen som normalt, om du får sterke smerter ringer du føden. Ville ikke bekymret meg så mye om jeg var deg, det går nok helt fint Anonymous poster hash: 1ab30...361
skruf Skrevet 20. oktober 2013 #3 Skrevet 20. oktober 2013 Jeg hadde ringt føden. Alle blødninger så seint i svangerskapet bør sjekkes ut. 2
Silfen Skrevet 20. oktober 2013 #4 Skrevet 20. oktober 2013 Det er ikke unormalt med slike blødninger ved samleie og det kan fosse ganske store mengder. Men det er uansett verdt å sjekke ut.
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2013 #6 Skrevet 20. oktober 2013 Helt normalt, slimhinner og livmortapp er skjøre under svangerskapet og kan lett blø. Men jeg støtter de andre i at du bør ringe til føden og få råd derfra. Anonymous poster hash: d0867...53f
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2013 #7 Skrevet 20. oktober 2013 Jeg blødde mye og lenge de første 14 ukene ved den minste antydning til sex, og tok kontakt med lege/fikk henvisning til GU. Ble anbefalt avhold til uke 14 - med beskjed om at det var ufarlig tidlig(ekstra følsomme slimhinner bl.a) men skulle oppsøke lege spesielt om det skjedde utover og sent i svangerskap. Altså er det mer grunn til bekymring om det skjer senere i svangerskapet enn før - selv om det kan være helt ufarlig. Ifølge gynekologspesialisten - og det gjelder jo spesielt om man ikke har vært plaget av blødninger før. Jeg ville ringt føden nokså raskt for å få en sjekk, da ser de med en gang om blødningen kommer fra skjeden eller ikke. Jeg hadde ikke ventet, selv om det kan være helt normalt. Anonymous poster hash: bbb7c...d09
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2013 #8 Skrevet 20. oktober 2013 unnskyld, rettelse; ufarlig tidli i mitt tilfelle. Og ikke helt uvanlig generelt tidlig - men at man skulle være mer obs siden dersom det ikke gav seg etter uke 14 og utover. Anonymous poster hash: bbb7c...d09
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2013 #9 Skrevet 20. oktober 2013 ts her. Ringte føden i går kveld, men fikk beskjed om at det var helt normalt og at jeg ikke skulle bekymre meg med mindre det ble en stor mengde blod som ved menstruasjon eller smerter... Likevel klarer jeg ikke være helt avslappet med dette.. Anonymous poster hash: 74012...d74
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2013 #10 Skrevet 20. oktober 2013 Ville dere da ringt føden på nytt nå, ettersom de ikke er så kraftige blødninger eller smerter? Anonymous poster hash: 74012...d74
Silfen Skrevet 20. oktober 2013 #11 Skrevet 20. oktober 2013 Iom at du ikke blør mer eller har smerter, og ikke minst at du kjenner godt med liv, ville jeg slått meg til ro med at det var grunnet samleiet.
kisskissbangbang Skrevet 20. oktober 2013 #12 Skrevet 20. oktober 2013 Hva vil "endel" utflod si, og har dét stoppet?
skruf Skrevet 20. oktober 2013 #13 Skrevet 20. oktober 2013 Hvis blødningene ikke gir seg så ville jeg ha ringt. Nå har jeg nok lav terskel for å ringe pga sistemann her ble født prematur i uke 34, og det begynte med blødninger. Bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lita, og når du er så langt på vei så kan det stanses hvis det er noe på gang (mtp at du nevnte kraftige kynnere).
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2013 #14 Skrevet 20. oktober 2013 Hvis blødningene ikke gir seg så ville jeg ha ringt. Nå har jeg nok lav terskel for å ringe pga sistemann her ble født prematur i uke 34, og det begynte med blødninger. Bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lita, og når du er så langt på vei så kan det stanses hvis det er noe på gang (mtp at du nevnte kraftige kynnere). Ja, det er det jeg og mener - at det er grunn til innvendig UL for å sjekke - om noe eventuelt er galt så kan det sannsynligvis stoppes dersom man får det tidlig. Men kynnere er også vanlig, spesielt ifbm sex og om han har kommet inni deg. Men jeg ville altså ringt og sagt at jeg ønsket undersøkelse - med tanke på at det ikke har vært en gjentakende problem med blødninger, og at du ikke før har fått konstantert at det er helt normalt. Jeg har ekstremt lettblødende livmorhals som ikke blør nå lengre ved samleie - men ville likevel bedt om undersøkelse når det plutselig dukker opp fra "intet" og man ikke vet at man penetrerte dypt og hardt etc. Anonymous poster hash: bbb7c...d09
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå