AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2013 #1 Skrevet 20. oktober 2013 De siste årene har jeg slitt så mye med at huden i ansiktet mitt blir kjempetørt fra oktober- november til april. Prøvde vanlige ansiktskremer(ikke noen spesielt bra), ansiktsmasker osv, er ut som om halve huden min flasser av føler jeg. Det er ikke så ille at man legger merke og tenker over det, men jeg gjør det. Spesielt når jeg holder på å sminke meg. Blir jo virkelig ikke bra Noen vitaminer som hjelper å ta? Eller noen bra ansiktskremer dere har prøvd? Og leppene mine trenger også noen tips til bra lypsyl-tips... Anonymous poster hash: f7fa0...9da
GirlWithOneEye Skrevet 13. november 2013 #2 Skrevet 13. november 2013 Omega-3 er viktig:) Jeg tar sånne kapsler, funker greit! Har selv tørr OG fet hud om vinteren, men bruker faktisk økologisk kaldpresset kokosolje på de tørreste stedene, og det har funket dritbra!:D Bruker det ikke der jeg får fort uren hud og kviser, men på f.eks kinnene mine funker det veldig bra.
Mermaid Blues Skrevet 13. november 2013 #3 Skrevet 13. november 2013 Jeg bruker hemp-serien fra Body Shop, der finnes det både ansiktskrem, håndkrem, lypsyl, håndsåpe, osv. Funker som fjell på vinterhuden min
AnonymBruker Skrevet 13. november 2013 #4 Skrevet 13. november 2013 De siste årene har jeg slitt så mye med at huden i ansiktet mitt blir kjempetørt fra oktober- november til april. Prøvde vanlige ansiktskremer(ikke noen spesielt bra), ansiktsmasker osv, er ut som om halve huden min flasser av føler jeg. Det er ikke så ille at man legger merke og tenker over det, men jeg gjør det. Spesielt når jeg holder på å sminke meg. Blir jo virkelig ikke bra Noen vitaminer som hjelper å ta? Eller noen bra ansiktskremer dere har prøvd? Og leppene mine trenger også noen tips til bra lypsyl-tips... Anonymous poster hash: f7fa0...9da Omega-3, vann. Også har jeg merket at det hjelper å ikke jobbe i mot det, men la være å lage et problem ut av det. So what om du ser det når du sminker deg, og ingen andre ser det? Det kommer jo til å gå bort. Å være tørr i denne kulden er normalt, og jeg har ikke troa på at man blir mindre tørr av å tenke på problemet. Jeg tror du burde gi litt mer faen, så kanskje kroppen også følger med. Anonymous poster hash: 6b4ce...f5b
mandel92 Skrevet 13. november 2013 #5 Skrevet 13. november 2013 Synes havrekremen til aderma er veldig god, jeg har veldig tørr hud og det er den eneste kremen jeg har prøvd som jeg føler hjelper.
snilla Skrevet 16. november 2013 #6 Skrevet 16. november 2013 Kjenner meg igjen :-( Har funnet noen produkter som har hjulpet meg i høst, krysser fingrene for at det hjelper nå som det begynner å bli skikkelig kaldt. (linker til iherb til de produktene jeg har. Jeg antar at hvilken som helst jojoba-olje og glycerine vil gjøre samme jobben :-)) Jeg mikser glycerine og jojobaolje med vann (ca like mye av hver) som jeg masserer på huden hver kveld. Hver gang jeg dusjer, masserer jeg glycerine i ansiktet og på tørre partier på kroppen. Glycerin har konsistens som sirup, luktfri men smaker søtt (mange bruker det som søtningsmiddel). Det binder vann i huden, og hvis man maserer det godt inn blir det ikke klissete. Bruker en fantastik krem med hylaruronsyre som dagkrem. Krukka er litt uhygenisk, liker egentlig ikke kremer i krukke :-/ Men selve produktet er virkelig life saving for meg. Er ganske tykk, men trekker godt inn i huden. Lukter veldig lite, roer ned huden.
AnonymBruker Skrevet 16. november 2013 #7 Skrevet 16. november 2013 Omega 3 og balm fra Decleor. Sistnevnte har virkelig reddet vinterhuden min. Anonymous poster hash: c25e7...b2c
AnonymBruker Skrevet 16. november 2013 #8 Skrevet 16. november 2013 Jeg også får veldig tørr hud. Jeg finner ikke et produkt som hjelper meg på markedet, har heller ikke så god råd. Jeg pleier å ta en t-skje honning, litt olivenolje og sukker. Skrubber da dette direkte på huden (forsiktig) skyller av og tar på en god fuktighetskrem. Kan også bruke dette til leppene. Og i forhold til leppene så er carmex livredderen min. Skal legge til at jeg ikke har sensetiv hud.. Jeg vil ikke være skylden i at noen får problemer om de prøver skrubben og den gjør kortvarig skade. Men det funker som bare rakkeren for meg, selvom jeg må gjøre det litt ofte en hva som kanskje er bra for huden. Anonymous poster hash: 007de...b17
AnonymBruker Skrevet 16. november 2013 #9 Skrevet 16. november 2013 Leppebalmen fra MD formulation er super for tørre lepper. Bestiller fra feeluniqe og betaler godt under halv pris.Anonymous poster hash: cfd3b...631
Eriks Skrevet 16. november 2013 #10 Skrevet 16. november 2013 Kremer hjelper selvfølgelig ikke, men jeg ville prøvd med så tykk salve som mulig. Bruk den kort tid etter du har dusjet. Om den irriterer huden ville jeg gradvis prøvd tynnere salver frem til du finner et godt kompromiss.Et annet alternativ er å dekke til ansiktet med klær når du er utendørs.
Binta Ba Skrevet 16. november 2013 #11 Skrevet 16. november 2013 Carmex til leppene, pure shea butter eller kokosolje til huden. Det fikser ikke alltid problemet 100% for min del, men sånn ca 97%.
AnonymBruker Skrevet 16. november 2013 #12 Skrevet 16. november 2013 For meg hjelper olje. Prøver nå ut Rose-serumet fra REN, og det hjelper absolutt:) Anonymous poster hash: 65cc9...777
heiduderborte Skrevet 16. november 2013 #13 Skrevet 16. november 2013 De siste årene har jeg slitt så mye med at huden i ansiktet mitt blir kjempetørt fra oktober- november til april. Prøvde vanlige ansiktskremer(ikke noen spesielt bra), ansiktsmasker osv, er ut som om halve huden min flasser av føler jeg. Det er ikke så ille at man legger merke og tenker over det, men jeg gjør det. Spesielt når jeg holder på å sminke meg. Blir jo virkelig ikke bra Noen vitaminer som hjelper å ta? Eller noen bra ansiktskremer dere har prøvd? Og leppene mine trenger også noen tips til bra lypsyl-tips... Anonymous poster hash: f7fa0...9da Jeg bruker den rosa lypsilen, den er deilig! bruker den hele tiden. Også bruker jeg A-creme (kjøpes på apotek og vita) og i tillegg bruker jeg fuktighetsmaske med sånne små kuler i. (rosa ansiktsmaske for ca 20 kr på cubus?) Denne masken kan brukes flere ganger, selvom det ser ut som om det er engansbruk, du trenger ikke masse. Ikke vask ansikt med såpe! isåfall en mild såpe Dette hjalp meg veldig!
AnonymBruker Skrevet 16. november 2013 #14 Skrevet 16. november 2013 Jeg har faktisk en luftfukter på soverommet mitt stående på hver natt, fungerer godt synes jeg. Anonymous poster hash: a677c...9b1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2013 #15 Skrevet 26. november 2013 Prøv balmene fra Decleor. Tror de også har en kuldekrem. Climatis fra Matis er også et alternativ, men det er ikke sikkert den blir fet nok for deg... Gå innom en salong, og spør om du kan få med noen prøver Anonymous poster hash: 5c31c...b3c
AnonymBruker Skrevet 27. november 2013 #16 Skrevet 27. november 2013 Carita har også veldig gode produkter, men er litt dyrere Anonymous poster hash: 5c31c...b3c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå