Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har gått på aap en stund nå, og ønsker etterhvert å prøve meg på studier. Jeg håper på å kunne jobbe med det jeg engasjerer meg for og være selvhjulpen. Det jeg er litt redd for er økonomien. Jeg har ikke sjangs til å jobbe utenom. Hvor mye kan man ta opp i lån hos lånekassen, og er det evt mulig å ha aap støtten mens man studerer? Har også et barn og forsørge(bor sammen med bf). Noen som har erfaringer og komme med?

Anonymous poster hash: b1b1b...1ec
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lånekassen forholder seg til sine regler og blander seg ikke inn i om du mottar AAP eller ikke. Kjenner flere som har fullt studielån med AAP.

På den annen side er det blitt svært mye sjeldnere at man innvilges studier under AAP. Har man kompetanse som kan brukes på noen måte, så vil det ikke være aktuelt med skole.

Anonymous poster hash: e4316...069

• Liker 2
Skrevet

Og forresten... Blir du innvilger skolegang kan du søke om stønad til barnetilsyn.

• Liker 1
Skrevet

Og forresten... Blir du innvilger skolegang kan du søke om stønad til barnetilsyn.

Hun får ikke støtte til barnetilsyn så lenge hun bor med faren. AAP faller bort når man studerer. Sier seg selv. Hun må jobbe helger, leve på samboeren eller låne for å klare seg.

Skrevet

Hun får ikke støtte til barnetilsyn så lenge hun bor med faren. AAP faller bort når man studerer. Sier seg selv. Hun må jobbe helger, leve på samboeren eller låne for å klare seg.

Man kan få stønad til barnetilsyn også på aap, har ingenting med om man er sammen med far eller ei å gjøre.. Så lenge man deltar i arbeidsrettet tiltak kan man søke stønad til arbeidstilsyn.

AAp faller IKKE nødvendigvis bort når man studerer, det som er viktig er å ha en åpen dialog med nav kontoret - om de vurderer det sånn at videre utdannelse er det beste for å tilslutt kunne gå ut i jobb kan man få aap mens man studerer. Om aktivitetsplanen derimot går på at man skal forsøke å jobbe og man velger å heller studere kan aap falle bort da man ikke oppfyller kravene i aktivitetsplanen.. Med andre ord - snakk med oppfølger på nav kontor for å finne ut om det er noe som kan være aktuelt eller ei...

Anonymous poster hash: 82b02...80d

• Liker 1
Skrevet

Ikke hvis du får det inn i planen din som tiltak. Jeg har studert flere år på universitetet under AAP, men jeg holdt på med dette studiet da jeg ble syk.

Anonymous poster hash: 5b918...765

• Liker 1
Skrevet

Hvor i alle dager får du det ifra? At AAP faller bort når man studerer - det er jo FEIL. Det sier ikke seg selv at den gjør det. Studerer man for egne penger så er jo det bare en god ting for Staten. Da prøver man å omskolere seg og det koster ikke Staten noen ting så lenge man står for studieavgiften og bøker osv. selv.

Anonymous poster hash: d8560...21b

• Liker 1
Skrevet

Hvor i alle dager får du det ifra? At AAP faller bort når man studerer - det er jo FEIL. Det sier ikke seg selv at den gjør det. Studerer man for egne penger så er jo det bare en god ting for Staten. Da prøver man å omskolere seg og det koster ikke Staten noen ting så lenge man står for studieavgiften og bøker osv. selv. Anonymous poster hash: d8560...21b

LOL

Går på AAP og samtidig studerer for egne penger...

Koster ikke staten noe...????

ER DU 12 ÅR????

Anonymous poster hash: 12e91...9cb

• Liker 1
Skrevet

Det stemmer ikke. Eks-mannen min fikk AAP + fullt studielån da han studerte.

Anonymous poster hash: cfab0...72f

Skrevet

Ikke rart Norge er et av de landene i Europa hvor mest penger blir brukt på trygdeordinger.

Anonymous poster hash: 91b5f...57f
  • Liker 2
Skrevet

LOL

Går på AAP og samtidig studerer for egne penger...

Koster ikke staten noe...????

ER DU 12 ÅR????

Anonymous poster hash: 12e91...9cb

Nei - men du er kanskje det? Du skjønner at nå man bruker egne penger og/eller evt. tar opp lån i Lånekassen (som jo er eget lån osv.), så koster ikke dette Staten noe. Om man derimot får støtte av NAV til å gå på skolen, så koster det mer utover at man allerede får AAP. Skjønner ;-)?

Anonymous poster hash: d8560...21b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...