AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2013 #1 Skrevet 20. oktober 2013 Har tenkt til å gjøre det slutt med samboer snart. Vil det være feil av meg å finne et nytt sted å bo før jeg avslutter forholdet? Har ikke tenkt til å løpe fra anvar eller noe, tenker bare at det blir best om vi flytter fra hverandre så fort som mulig etter bruddet. Anonymous poster hash: 3fcc3...944 Anonymous poster hash: 3fcc3...944
Rotemor Skrevet 20. oktober 2013 #2 Skrevet 20. oktober 2013 Kommer an på bolig dere har nå. Leier dere sammen, så bør du tenke på husleie to steder en periode?? Kan du si litt mer?
Gjest Malanthor Skrevet 20. oktober 2013 #3 Skrevet 20. oktober 2013 (endret) Hvis vedkommende også kan komme til og måtte/ønske og flytte av ymse årsaker er det helt klart at du bør si ifra nå, eller så pålegger du bare vedkommende større problemer en nødvendig. Hvis det er helt sikkert at vedkommende vil bli boende uten noen problemer tilknyttet dette så er det ikke så viktig. Men i utganspunktet så burde du vel informere om din hensikt fra det øyeblikket du er sikker i din sak. Når det er sagt så kan det jo bli problemer når du informerer om din hensikt. Hvis bolig står på samboer så kan du jo bli kastet ut med mindre det finns noen form for kontrakt dere imellom. Såvidt jeg husker er det ingen frist for og kaste ut en uønsket "kjæreste" fra egen bolig. Som nevt over, trenger mere data for og svare. Endret 20. oktober 2013 av Malanthor
Gjest Naria Skrevet 20. oktober 2013 #4 Skrevet 20. oktober 2013 Jeg fant leilighet før jeg fortalte min tidligere samboer at jeg gikk fra han. Kanskje ikke det mest redelige å gjøre, men situasjonen tatt i betraktning var det den beste løsningen for alle parter. Vi levde uansett ikke som kjærester den siste tiden, så jeg/vi latet ikke som om alt var normalt. Vi bodde forresten i hans eide leilighet, hadde vi leid hadde jeg selvsagt betalt husleie ut oppsigelsestiden.
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2013 #5 Skrevet 20. oktober 2013 TS her. Takk for tilbakemeldinger Vi er studenter som leier en liten leilighet. Kontrakten står på samboer, og har kort oppsigelsestid. Er ikke sikker om samboer ender opp med å flytte fra leiligheten, h*n har dog foreldre som er villig til å hjelpe til økonomisk. Skal ikke være noe problem for meg å betale to husleier i noen måneder. Vi har heller ingen barn. Tror det blir dårlig stemning dersom vi må bo sammen i flere uker eller måneder etter bruddet, er derfor jeg lurer egentlig Anonymous poster hash: 3fcc3...944
Gjest Malanthor Skrevet 20. oktober 2013 #6 Skrevet 20. oktober 2013 TS her. Takk for tilbakemeldinger Vi er studenter som leier en liten leilighet. Kontrakten står på samboer, og har kort oppsigelsestid. Er ikke sikker om samboer ender opp med å flytte fra leiligheten, h*n har dog foreldre som er villig til å hjelpe til økonomisk. Skal ikke være noe problem for meg å betale to husleier i noen måneder. Vi har heller ingen barn. Tror det blir dårlig stemning dersom vi må bo sammen i flere uker eller måneder etter bruddet, er derfor jeg lurer egentlig Anonymous poster hash: 3fcc3...944 Synes ikke det er noe stort problem i at du finner deg et sted og bo da. 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2013 #7 Skrevet 20. oktober 2013 Hvis han leier er det vel naturlig at du flytter? Anonymous poster hash: a5d9a...5b1
Rotemor Skrevet 20. oktober 2013 #8 Skrevet 20. oktober 2013 Synes ikke det er noe stort problem i at du finner deg et sted og bo da. Enig. Kan nok være lurt å ha nødutgangen klar.
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2013 #9 Skrevet 20. oktober 2013 Dersom dere leier, og han har råd til å betale husleien selv, kan du fint finne deg et nytt sted før du gjør det slutt. Dersom han får problemer med økonomien om han må betale alene, er det dårlig gjort å flytte ut med en gang. Anonymous poster hash: 02558...146 2
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2013 #10 Skrevet 21. oktober 2013 TS her igjen Beklager det trege svaret. Saken er den at det føles litt råttent å gjøre det på denne måten samtidig som det virker fornuftig med tanke på det å bo sammen etter brudd. Føles som om jeg går bak ryggen til samboer. Litt uærlig på et vis. Anonymous poster hash: 3fcc3...944
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2013 #11 Skrevet 21. oktober 2013 Du må jo sikre deg selv.. blir han skikkelig dust etter at du har gjort det slutt med han, så kan han lett kaste deg ut før du har funnet nytt sted siden han står på kontrakten. Gjort dette selv, og nei du føler deg ikke særlig snill og har dårlig samvittighet. Men jeg er glad jeg gjode det slik, han endret helt personlighet etter at jeg slo opp med han, han var skikkelig stygg mot meg. Hadde jeg vært nødt til å bo med han etter bruddet så vet jeg ikke hva jeg hadde gjort. Anonymous poster hash: 19ddb...6fa
Rotemor Skrevet 21. oktober 2013 #12 Skrevet 21. oktober 2013 Du må jo sikre deg selv.. blir han skikkelig dust etter at du har gjort det slutt med han, så kan han lett kaste deg ut før du har funnet nytt sted siden han står på kontrakten. Gjort dette selv, og nei du føler deg ikke særlig snill og har dårlig samvittighet. Men jeg er glad jeg gjode det slik, han endret helt personlighet etter at jeg slo opp med han, han var skikkelig stygg mot meg. Hadde jeg vært nødt til å bo med han etter bruddet så vet jeg ikke hva jeg hadde gjort. Anonymous poster hash: 19ddb...6fa Jeg er enig med AB her. Men nå det er sagt, så vil det nok forsterke skuffelsen hos ham at du har visst om dette. Det er vel dette du vil unngå også; såre minst mulig.... Men det utgjør liten forskjell. Dersom han nå får kjærlighetssorg, så er den til syvende og sist uavhengig av hvordan du har planlagt dette. Du må gjøre det du selv synes er best, og likevel tenke på deg selv først.Spør deg selv om hva han hadde gjort dersom det var han som ville gjøre det slutt. lykke til
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2013 #13 Skrevet 21. oktober 2013 Ts her igjen. Ser det er noen misforståelser ute og går. Det er jeg som er mannen i forholdet. Jeg skrev kanskje ikke det? Er heller ikke redd for at samboer skal finne på noe skummelt/dust etter bruddet. Tror bare det er best å flytte fra hverandre så fort som mulig, slik at vi ikke pines. Føles bare ikke riktig å gjøre det slik Anonymous poster hash: 3fcc3...944
Gjest Skrevet 21. oktober 2013 #14 Skrevet 21. oktober 2013 Ts her igjen. Ser det er noen misforståelser ute og går. Det er jeg som er mannen i forholdet. Jeg skrev kanskje ikke det? Er heller ikke redd for at samboer skal finne på noe skummelt/dust etter bruddet. Tror bare det er best å flytte fra hverandre så fort som mulig, slik at vi ikke pines. Føles bare ikke riktig å gjøre det slik Anonymous poster hash: 3fcc3...944 Siden det heter "kvinneguiden" så er det kanskje naturlig at man antar at annonyme er av hunkjønn. At du er mannen i forholdet forandrer ingen ting. Vil tro hun ikke er lei seg for å få alenetid etter et brudd, hun heller.
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2013 #15 Skrevet 21. oktober 2013 Siden det heter "kvinneguiden" så er det kanskje naturlig at man antar at annonyme er av hunkjønn. Spesielt ettersom TS ikke rettet det etter 3 innlegg om han Anonymous poster hash: b759a...f6f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå