AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2013 #1 Skrevet 20. oktober 2013 For to uker siden akkurat fant jeg ut at jeg venter et lite barn. Følelsene mine er veldi blandet da dette er langt ifra planlagt. Jeg er kjempe glad men samtidig vettskremt, jeg og barnefaren har vært samboere i 4 år og forholdet mellom oss er kjempe bra. Men dette er vår første gang. Vi begge to har helt hetta, og vet egentlig ikke hvor vi skal begynne. Skal ringe legen imorgen og avtale time, men når er det normalt å begynne å fortelle om dette? Venner, familie OSV. Når kan man trygt begynne å handle inn til babyen? Tar gjerne imot masse tips 😊 Takk på forhånd!Anonymous poster hash: 66a55...655 Anonymous poster hash: 66a55...655
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2013 #2 Skrevet 20. oktober 2013 Det er vanlig å fortelle når man er 12 uker på vei. Ville ikke fortalt før det hadde gått åtte uker ihvertfall. Anonymous poster hash: daa07...2ac
Hattifnatten Skrevet 20. oktober 2013 #3 Skrevet 20. oktober 2013 (endret) I forhold til innkjøp til baby, så begynte ikke vi med det før etter ordinær UL, slik at vi fikk sett at alt var i orden først . Også syntes jeg det var veldig greit å starte så tidlig som mulig, slik at vi fikk fordelt alle utgiftene litt. Edit: gratulerer forresten! Endret 20. oktober 2013 av Hattifnatten
Nerine_ Skrevet 20. oktober 2013 #4 Skrevet 20. oktober 2013 Les om kostråd for gravide på matportalen om du allerede ikke har gjort det. Det er visse ting man bør unngå å spise i svangerskapet. Gratulerer med graviditeten
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2013 #5 Skrevet 20. oktober 2013 Gratulerer:-) Jeg har venta ganske lenge med å handle, for da blir det ikke bare venting og venting mot slutten. Heller litt mer panikk, hehe. :-) Men alle har jo forskjellig form i et svangerskap da. Anonymous poster hash: 848d4...646
KatteLatte Skrevet 20. oktober 2013 #6 Skrevet 20. oktober 2013 Har du begynt å ta folat? Det er veldig viktig!
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2013 #7 Skrevet 20. oktober 2013 Takk for gratulasjoner :-) Jeg har kjøpt kostilskuddpakke som er til gravide i første trimester. Hvordan klarer dere å vente så lenge med å fortelle det? Jeg er så innmari dårlig til å holde ting skjult for både venner og familie. Men vil jo helst vente til etter legebesøk og at det er ganske så sikkert før jeg skriker det ut :-O -TSAnonymous poster hash: 66a55...655
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2013 #8 Skrevet 20. oktober 2013 Bestill time hos lege. Ta folat. Dropp rødvin, snus og røyk og salami på brødskiva. Ingen trenger egentlig vite noe enda. Og du bør vel ikke kjøpe ting og tang før det lille livet har festet seg ordentlig. Anonymous poster hash: 3f1f5...5ac
Leanne Skrevet 20. oktober 2013 #9 Skrevet 20. oktober 2013 (endret) Gratulerer! Jeg er bare 7 uker på vei men har allerede fortalt venninnegjengen at jeg er gravid. Om jeg skulle miste så vil jeg at noen vet om det som skulle ha vært. Har ikke sagt noe til de kommende besteforeldrene, tanter eller onkler da de sikkert vil ta det tungt om det ikke blir barnebarn allikevel. Så venter til jeg er 12 uker før de får vite når man forteller får man finne ut av selv, jeg vil ikke være helt alene om en spontanabort om det skulle skje da vil jeg ha venninne mine som støtte. Endret 20. oktober 2013 av Leanne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå