AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2013 #1 Skrevet 20. oktober 2013 Eg har i evigheter prøvd å venne håret mitt til å bli vasket sjeldnere, i første omgang fra hver 2. dag til hver 3. dag. Sånn det er nå så vasker eg det om kvelden og da ser det fint ut dagen etter, dag nr to begynner det å se fett ut så eg pleier å sette det opp i hestehale så det ikke skal synes så mye og tredje dag er det så ekkelt at eg har utrolig lyst å vaske det før eg går ut av huset, men setter det opp da også. Har holdt på i over et år, og har prøvd med ulike typer sjampo og balsam, KMS, Paul Mitchell, REF, TiGi, Aussie, Define osv. Eg syns ikke det er noen forskjell på svindyre frisørsjampoer eller butikksjampoer for mitt hår, det blir fett etter to dager uansett. Hvor lang tid tar det før håret venner seg til å bli vasket sjeldnere? Eg har en jobb der eg går mye i møter og desverre ikke kan møte opp med lue eller se ustelt ut, så eg vet ikke helt hva eg skal gjøre. Kan balsammetoden fungere? Noen som har klart dette uten å gå rundt på jobb med fett og ekkelt hår, eller som har noen lure måter å skjule det på uten å bruke lue? Eg har også farget og stripet hår, kan det være et problem? Anonymous poster hash: f85b0...9d9
Gjest Daenerys Skrevet 20. oktober 2013 #2 Skrevet 20. oktober 2013 Jeg kan gå dag 2 med hestehale, og på dag 3 bruker jeg tørrshampo. Det fungerer for meg i alle fall Vasker det av og til to dager på rad, men stort sett hver andre eller tredje dag.
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2013 #3 Skrevet 20. oktober 2013 Ikke gi opp om det er dette du vil, TS. Det kan ta uendelig lang tid å venne håret til sjeldnere hårvask. Jeg vasket mitt hår hver 3. eller 4. dag før. Og satte som mål å vaske håret 1 gang pr uke. Nå etter 1 1/2 år så ser endelig håret mitt ok ut etter 6 -7 dager. Kanskje du skal prøve å strekke deg enda en dag lenger for å prøve å få håret ditt til å se ok ut også den 3. dagen? Anonymous poster hash: e7ec4...13c 2
bazinga88 Skrevet 20. oktober 2013 #4 Skrevet 20. oktober 2013 Ikke gi opp om det er dette du vil, TS. Det kan ta uendelig lang tid å venne håret til sjeldnere hårvask. Jeg vasket mitt hår hver 3. eller 4. dag før. Og satte som mål å vaske håret 1 gang pr uke. Nå etter 1 1/2 år så ser endelig håret mitt ok ut etter 6 -7 dager. Kanskje du skal prøve å strekke deg enda en dag lenger for å prøve å få håret ditt til å se ok ut også den 3. dagen? Anonymous poster hash: e7ec4...13c Skyller du håret godt underveis da? for det har jeg prøvd når jeg har utsatt hårvasken, men alikevel kommet ut av dusjen med fettete hår 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2013 #5 Skrevet 20. oktober 2013 Jeg vasker håret 1 gang i uka, vasker og kurer hver gang, og ellers i uka holder jeg håret tørt, og dusjer kun kropp ikke hår. Anonymous poster hash: 1c9ef...f8e 2
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2013 #6 Skrevet 20. oktober 2013 Skyller du håret godt underveis da? for det har jeg prøvd når jeg har utsatt hårvasken, men alikevel kommet ut av dusjen med fettete hår Det har jeg også gjort iblandt, og da blir håret litt bedre, det ser bra ut, men er annerledes enn shampovasket hår. Men det klør ikke og kjennes renere. Også det å vaske håret i kun vann krever nok en tilvenningsperiode. Jeg vasker mitt hår ca 1 gg pr uke, synes det er best den 2. og 3. dagen. Ikke når det er nyvasket, for da er det glatt, tynt og vanskelig å få til. Anonymous poster hash: e7ec4...13c 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2013 #7 Skrevet 20. oktober 2013 Takk for svar! Eg har prøvd å bruke tørrsjampo noen ganger, men syns hodebunnen og hårrøttene blir så tørt/flokete av det, pluss at det ødelegger vel litt for den tilvenningsprosessen. Eg har kun brukt balsam i håret (ikke i/nær hodebunnen) dag, tenker eg skal prøve det litt og se om det hjelper. Er det noen spesiell type sjampo/balsam dere bruker? Anonymous poster hash: f85b0...9d9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå