AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2013 #1 Skrevet 20. oktober 2013 Babyen griner hvis vi legger den FØR den er trøtt. Den griner hvis vi pegger den når den ER trøtt. Griner og griner. Griner fordi den er trøtt på gulvet. Ikke greit å være våken, vil ikke sove, vil ingenting. Helsesøster sier man ikke skal la dem grine. Hva gjør man da?Anonymous poster hash: dce1f...816
SmallTalk Skrevet 20. oktober 2013 #2 Skrevet 20. oktober 2013 Bysser og bysser til den slutter å grine. Babyer gråter, og det man ikke skal gjøre er å la de ligge alene å gråte. At de gråter er ikke bestandig så mye man får gjort noe med. 2
lykkelige.meg Skrevet 20. oktober 2013 #3 Skrevet 20. oktober 2013 Dersom det er slik at baby gråter nesten uansett når den ligger tror jeg jeg ville tatt den med til manuellterapaut / kiropraktor / fysioterapaut å fått sjekket om den har noen låsninger. Dersom den har det er det ikke noe rart om den gråter. 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2013 #5 Skrevet 20. oktober 2013 Liker ikke babysjal, byssing er greit nok, men sist fikk vi senebetennelser. Ingen låsninger, bare grining.Anonymous poster hash: dce1f...816
Nerine_ Skrevet 20. oktober 2013 #6 Skrevet 20. oktober 2013 Liker ikke babysjal, byssing er greit nok, men sist fikk vi senebetennelser. Ingen låsninger, bare grining.Anonymous poster hash: dce1f...816 Har du prøvd å venne babyen til sjal eller bare prøvd ett par ganger og gitt opp? En av mine likte det heller ikke særlig i starten, men etter litt tilvenning hver dag i en periode ble det redningen for oss.
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2013 #7 Skrevet 20. oktober 2013 Babyen griner hvis vi legger den FØR den er trøtt. Den griner hvis vi pegger den når den ER trøtt. Griner og griner. Griner fordi den er trøtt på gulvet. Ikke greit å være våken, vil ikke sove, vil ingenting. Helsesøster sier man ikke skal la dem grine. Hva gjør man da?Anonymous poster hash: dce1f...816 En baby som gråter mye kan være slitsomt. Har dere sjekket at babyen ikke har noen låsninger etter fødsel, hos kiropraktor? Kolikk, umoden tarm? Antar dere har vært hos legen for sjekk? Hvis ingenting er galt, er det bare å bysse/kose med babyen det den trenger til å roe seg. Anonymous poster hash: ba35b...0f1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2013 #8 Skrevet 20. oktober 2013 Vet ikke om det er noen trøst, men vår er akkurat likedan. Griner hver gang vi legger ham, griner seg i søvn hver kveld. Vi bysser, trøster, synger, men ingenting hjelper. Har bare innsett at ungen må grine før han sovner Slitsomt... Anonymous poster hash: d8a34...f60
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2013 #9 Skrevet 20. oktober 2013 Har du prøvd å venne babyen til sjal eller bare prøvd ett par ganger og gitt opp? En av mine likte det heller ikke særlig i starten, men etter litt tilvenning hver dag i en periode ble det redningen for oss. Brukte det lenge. Så plutselig var det slutt.. Likte det i starten. Anonymous poster hash: dce1f...816
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2013 #10 Skrevet 20. oktober 2013 En baby som gråter mye kan være slitsomt. Har dere sjekket at babyen ikke har noen låsninger etter fødsel, hos kiropraktor? Kolikk, umoden tarm? Antar dere har vært hos legen for sjekk? Hvis ingenting er galt, er det bare å bysse/kose med babyen det den trenger til å roe seg. Anonymous poster hash: ba35b...0f1 Den er 4 mnd.Anonymous poster hash: dce1f...816
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2013 #11 Skrevet 20. oktober 2013 Vet ikke om det er noen trøst, men vår er akkurat likedan. Griner hver gang vi legger ham, griner seg i søvn hver kveld. Vi bysser, trøster, synger, men ingenting hjelper. Har bare innsett at ungen må grine før han sovner Slitsomt... Anonymous poster hash: d8a34...f60 Kan det hende at noen unger bare er sånn? Det er slitsomt. Synes synd på barnet og... Anonymous poster hash: dce1f...816
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2013 #12 Skrevet 20. oktober 2013 Du høres ikke så veldig interessert ut i babyen egentlig? Mine babyer har grått om de føler at de ikke får nok oppmerksomhet og oppriktig innsats fra oss. Type "leke mens pappa leser avisen", fungerer ikke. Anonymous poster hash: 75924...90b
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2013 #13 Skrevet 20. oktober 2013 Hvordan klarer du å danne deg et bilde av min interesse for babyen min utifra 5 korte innlegg på kvinneguiden? spesielt... Vel, uansett kan jeg opplyse om at jeg duller og daller og diller masse, det er ingen forskjell hvis jeg duller mer/mindre en dag.Anonymous poster hash: dce1f...816
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2013 #14 Skrevet 20. oktober 2013 Hos oss hjalp det å bære barnet tett inntil brystet, mens han fikk se over skulderen. Rundt og rundt i leiligheten;) Ble nesten gal tilslutt og helt skjev i ryggen føltes det som, men det var det som hjalp, så da gjør vi det:) Og du, det går over:) Anonymous poster hash: 2a3c6...b34
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2013 #15 Skrevet 20. oktober 2013 Du har min fulle sympati! Slik har min vært i 1 år.... Han er sjekket for absolutt ALT, men det er ikke noe galt. Men han skriker og skriker og skriker. Så jeg innrømmer, at etter mnd med byssing, bæring og jeg vet ikke hva. Lar jeg ungen nå skrike hvis jeg må gjøre noe. Han skriker jo uansett, og han begynner å bli så stor at denne bæringa er umulig i lengden. Noen babyer er bare suttrette, og det er utrolig slitsomt. Anonymous poster hash: 7b9f3...07f
Gjest pysepusen Skrevet 21. oktober 2013 #16 Skrevet 21. oktober 2013 Her er hun også fire måneder og gråter mye. Skal prøve Kiropraktor på ny ånds det de to måneder siden hun ble "friskmeldt". Hun er midt i et utviklingssprang, forkjøla, litt bleieutslett... Det er så mye som kan plage. Vi har byttet ut sjal med Ergo bæresele, men hun foretrekker å sitte i armene våre. Hold ut! Det prøver jeg
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2013 #17 Skrevet 21. oktober 2013 Endel babyer gråter jo bare mer enn andre - og har man prøvd å sjekke alt av legebesøk/sjekke låsninger/fordøyelse(inkludert å sjekke at barnet ikke har intoleranse og reagerer på morsmelken eks) og ellers vet at barnet får OK med søvn og bra med nærhet så er det ikke mye man kan gjøre. Flere jeg kjenner har gjort nøyaktig det samme med to babyer, den ene gråter hele tiden uten forklaring og den andre omtrent ingenting uten "åpenbare" årsaker som sult/bleieskift osv. Noen er sånn, andre ikke - og man kan ikke gjøre så mye mer enn å sjekke ulike årsaker og gi nærhet. Anonymous poster hash: 8aaf3...978
stine889 Skrevet 21. oktober 2013 #18 Skrevet 21. oktober 2013 Jenten vår på 5 mnd gråter også en del. Ikke hele tiden, men når hun begynner å bli eller er trøtt. Det slitsomme er at hun ikke tar smokk og klarer ikke sovne selv. Har også prøvd å legge før hun er veldig trøtt, og når vi vet hun er kjempe trøtt men hun skriker uansett. Så vi må gå med hun til hun sovner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå