Gå til innhold

Problemer med brudekjolen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Egentlig er det liten vits i å skrive dette. Det hjelper nemlig ikke for annet enn min frustrasjon...

Hentet kjolen i går, i Kristiansand. Kommenterte et par ting som jeg ikke var fornøyd med, blant annet at den virket alt for stor oppe.

Men de to ekspeditørene avfeide meg, og jeg følte meg dum som tenkte slik.

Gikk rett på toget og kom hjem til min hjemby, der jeg prøver kjolen igjen i ro og mak. Da oppdager jeg flere og flere ting som er ufattelig slurvete gjort, de har endret en del av snittet da de la den inn (lagt inn flere ekstra legg som gjør at skjørtet er rynkete), men det verste er toppen.

Toppen er sydd til en D-kopp, minst. Jeg er maks en B... Jeg kan få begge knyttnevene nedi, eller trekke ut lik at den står 8-10 cm. ut fra brystet.

Skulle få sydd i kopper i stedet for BH, disse ble satt på plass like før jeg skulle gå, ETTER jeg hadde prøvd kjolen. Derfor oppdaget jeg det ikke før jeg kom hjem. Koppene viser nå over kanten på kjolen, og har løsnet slik at de faller ut.

Jeg er normalt en person med beina godt plantet på jorda, men nå kjenner jeg at panikken tar meg litt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff da, dette høres ikke bra ut.

Jeg ville tatt kontakt med en skredder - finnes det en på hjemstedet ditt?

Ta kontakt med butikken der du kjøpte kjolen og gjør de oppmerksom på dette. Be om å få dekket utgiftene til skredder.

Hvis du ikke får tak i skredder - kjenner du noen som kan sy? Ring butikken og be de sende deg kopper som er mindre.

Lykke til da.

Gjest gjest 0
Skrevet

Det er ikke stort annet enn klage som bare det!!! Hvis de nekter å gjøre noe med det ville jeg krevd å snakke med sjefen deres. Krev at de enten skal fikse kjolen så fort som overhodet mulig eller at de dekker dine skredder utgifter!

Stå på krava så blir det nok bra! Ikke gi etter hvis det er noe du er misførnøyd med!12

Skrevet

Takk for sympati! Det var vel det jeg fisket litt etter...icon_smile.gif

Har møtt gjennomgående dårlig service i butikken bortsett fra en ansatt som var kjempeflink, hun som hjalp meg da jeg leide.

Skal ringe så fort de åpner i dag.

Er bare litt usikker på hvor mye jeg kan kreve når jeg tross alt har prøvd kjolen og betalt den.

Skrevet

Uff da, dette hørtes ikke bra ut. Jeg vet at mange som jobber med tilpassing av brudekjoler i salongene ofte er "selvlærte" syere, som ikke har noe utdannelse i dette. Og da vil man nok desverre kunne være så uheldig noen ganger.

Men det er helt klart at du har betalt for en vare som ikke er slik dere ble enige om. Man har returrett på varer i hht kjøpsloven, og i verste fall får du kontakte forbrukerombudet (du kan ihvertfall true med det om de ikke hjelper deg!) Håper likevel at de er såpass oppegående at de skjønner at de må rette opp sine feil. Stå på kravene!

• 1 måned senere...
Skrevet

Har bare lyst til å fortelle resten av historien nå som bryllupet er vel unnagjort og frustrasjonen har gått over til lettere oppgitthet.

Jeg leverte kjolen til en syerske som bare ristet på hodet. Hun hadde aldri sett et så stygt arbeid før. For det første hadde de leid meg en kjole i str. 40, jeg er maks. 36. Hun ville aldri tillatt det, det var for mye å ta inn uten å endre på fasongen på kjolen. For den andre kunne hun ikke forstå måten det var gjort på, så stygt og så uprofesjonelt.

Jaja, tenkte jeg, bare jeg får rettet det opp, så blir jeg fornøyd.

Ringte til brudesalongen og fikk godkjennelse til å ta den mer inn, en jobb som skulle komme på "maks 200 kroner. Mer er den ikke verdt".

Syersken måtte gjøre hele jobben omigjen, rette på mye, jeg måtte kjøre først for å levere, så for å prøve, og så for å hente - over 15 mil tilsammen, og i en tid da jeg hadde mer enn nok av andre ting å tenke på.

Kjolen satt som støpt, hun fikk til det brudesalongen sa var umulig. Den beholdt fasongen, og passet veldig bra. Jobben kom på 550 kroner, hun turde ikke ta mer i tilfelle vi ikke fikk pengene igjen.

Da vi skulle levere kjolen var det ikke bare blide ansikter...Vi fikk pengene igjen, men da vi hintet om litt oppreisning..oioi...

Det holdt nemlig ikke at jeg hadde sagt at jeg ikke var fornøyd. Jeg skulle ikke tatt med meg kjolen. Men hva skulle jeg gjøre? Jeg skulle jo reise hjem, og to ekspeditører sa at kjolen var perfekt.

Da syersken så kjolen, glapp det ut: "Å, ja, hun har gjort det sånn skikkelig!".

Vi brukte totalt 9 000 kroner hos brudesalongen for leie av kjolen, for leie av sjakett og kjøp av slør (som de hadde glemt å bestille den dagen jeg hentet kjolen). De følte at de hadde strukket seg langt ved å betale for jobben.

Ble veldig fornøyd med kjolen, og orket ikke la episoden ødelegge. Det gikk jo fint til slutt. Vitsen med å fortelle er vel heller å oppmuntre noen til å kikke litt ekstra, spørre litt ekstra, og tenke litt ekstra.

Gjest augustbrud 2003
Skrevet

For en trist historie! Du har all min sympati. Flott at det orndet seg. Skulle forresten ønske at det var en side hvor alle jævlig dårlig butikker ble skjelt ut, slik at andre kunne unngå det samme. Det er vel ikke lov...

Lykke til videre!

Skrevet

Tar jeg helt feil hvis jeg tror at du leide kjolen din hos "Festantrekk-Brudesalongen"? Har selv opplevd kjempedårlig service der da jeg skulle se på kjole, lest om det på flere linker her, og hørt av mange andre at de er hlet ubrukelige. Merkelig nok er det faktiak den største brudesalongen her i byen!

Godt at kjolen satt perfekt på dagen!

Skrevet

Neida, du tar ikke feil...

Fikk veldig god service fra en ansatt, men de tre andre som jeg hadde kontakt med...jeg liker ikke å si mer, bortsett fra at jeg opplevde mye rart. Fikk en kommentar på min relativt smale livvidde som ikke var den mest taktiske til en usikker brud.

Min mann sukket det samme da vi hadde levert klærne - det er rart at det fortsatt er byens største brudesalong. Men det er vel nettopp derfor de tror at de kan gjøre slik de vil.

Gjest Anonymous
Skrevet

Bra det ordnet seg til slutt.

Lykke til som nygift.

Klem fra More :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...