Gjest Sengaia Skrevet 20. oktober 2013 #1 Skrevet 20. oktober 2013 Jeg lurer på om noen har tatt denne kuren mot kviser som har fått effekt uten å fullføre hele kuren? Jeg tok kuren for et år siden, med ganske bra resultater. Men jeg har litt igjen, og jeg lurer på om jeg skal ta en kur til. Men jeg har ikke veldig mye kviser, og vet heller ikke om jeg orker å ta en hel kur. Så hvis jeg da f. eks. tar halve kuren, mon tro om det kan ha en viss effekt, eller vet noen om man "MÅ" ta hele kuren for å få noen effekt? Setter stor pris på svar og erfaringer
Sillicious Skrevet 20. oktober 2013 #2 Skrevet 20. oktober 2013 Jeg lurer på om noen har tatt denne kuren mot kviser som har fått effekt uten å fullføre hele kuren? Jeg tok kuren for et år siden, med ganske bra resultater. Men jeg har litt igjen, og jeg lurer på om jeg skal ta en kur til. Men jeg har ikke veldig mye kviser, og vet heller ikke om jeg orker å ta en hel kur. Så hvis jeg da f. eks. tar halve kuren, mon tro om det kan ha en viss effekt, eller vet noen om man "MÅ" ta hele kuren for å få noen effekt? Setter stor pris på svar og erfaringer Jeg avsluttet kuren etter 3 mnd isteden for 5, det var i mai, jeg har fortsatt fin hud!! Jeg var veeldig plaget..
Gjest Sengaia Skrevet 20. oktober 2013 #3 Skrevet 20. oktober 2013 Jeg avsluttet kuren etter 3 mnd isteden for 5, det var i mai, jeg har fortsatt fin hud!! Jeg var veeldig plaget.. Så godt å høre! Sluttet du pga bivirkninger? Jeg har hørt så mye om at man absolutt MÅ være mellom 120-150 mg/iso per kg du veier... Hvor mange tabletter tok du, og hvor mange skulle du egentlig ta? Er det ikke deilig å få finere hud etter å ha vært veldig plaga? :D
Sillicious Skrevet 20. oktober 2013 #4 Skrevet 20. oktober 2013 Så godt å høre! Sluttet du pga bivirkninger? Jeg har hørt så mye om at man absolutt MÅ være mellom 120-150 mg/iso per kg du veier... Hvor mange tabletter tok du, og hvor mange skulle du egentlig ta? Er det ikke deilig å få finere hud etter å ha vært veldig plaga? :D Ja, jeg fikk angst iløpet av kuren (av andre grunner utenfor kuren ja, men dette forsterket det..), så jeg slutta pga det da.. Men ellers hadde jeg ingen bivirkninger annet enn tørre lepper/øyne og neseblod Jeg startet med 2 kapsler de første 2 ukene for å slippe verste bivirkningene, hudlegen sa det var lurt,så tok jeg 3 kapsler hver dag etter dette, tok de alltid til middagen Det er kjempeherlig! Og jeg er så glad for at det gikk bra selv om jeg slutta tidligere enn jeg egentlig skulle, det er enda helt rart for meg å ikke må ha på foundation eller noe som helst i ansiktet mer. Drøm!
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2013 #5 Skrevet 20. oktober 2013 Fullfør kuren. De aller fleste får fin hud før de er ferdige men det er en grunn til at det er satt til 5 mnd. Det er litt som med vanlige antibiotika-kurer - man skal fullføre for at resultatet "sitter". Anonymous poster hash: 8c1db...001
Gjest Sengaia Skrevet 20. oktober 2013 #6 Skrevet 20. oktober 2013 Ja, jeg fikk angst iløpet av kuren (av andre grunner utenfor kuren ja, men dette forsterket det..), så jeg slutta pga det da.. Men ellers hadde jeg ingen bivirkninger annet enn tørre lepper/øyne og neseblod Jeg startet med 2 kapsler de første 2 ukene for å slippe verste bivirkningene, hudlegen sa det var lurt,så tok jeg 3 kapsler hver dag etter dette, tok de alltid til middagen Det er kjempeherlig! Og jeg er så glad for at det gikk bra selv om jeg slutta tidligere enn jeg egentlig skulle, det er enda helt rart for meg å ikke må ha på foundation eller noe som helst i ansiktet mer. Drøm! Så godt å høre :D Hvor mange skulle du egentlig ta, og hvor mange kapsler tok du? Jeg tok 400 slik som jeg skulle sist (et år siden) nå vil jeg bare ta et par måneder for å prøve å bli kvitt "siste rest". Har du noe arr eller noe sånne røde "flekker"? Selv har jeg littegranne ujevnheter og litt røde flekker... vurderer laser etter hvert
Sillicious Skrevet 20. oktober 2013 #7 Skrevet 20. oktober 2013 Så godt å høre :D Hvor mange skulle du egentlig ta, og hvor mange kapsler tok du? Jeg tok 400 slik som jeg skulle sist (et år siden) nå vil jeg bare ta et par måneder for å prøve å bli kvitt "siste rest". Har du noe arr eller noe sånne røde "flekker"? Selv har jeg littegranne ujevnheter og litt røde flekker... vurderer laser etter hvert Som sagt. Jeg tok 3 kapsler om dagen, husker ikke hvor mye .. det va i hver jeg? Jeg veier iværtfall rundt 60, så det ble 3 om dagen :D Det er mulig, da jeg sa til fastlegen min at jeg har slutta så sa han: håper det ble nok piller for huden din da, er mulig det også sa han. Og det var jo tydeligvis nok med 3mnd hos meg. Jeg har noen røde flekker ja, er heldig og har heldigvis ingen ujevnheter, legen min sa at det røde vil "fade bort" iløpet av et år ellernoe.. Plager meg ikke så mye, men jeg tar sol og bruker selvbruning også jeg da, synes det skjuler det røde litt.. Kanskje ikke sunneste alternativet, men. Jeg trives Laser er en fin løsning om det ikke finnes andre alternativ. Synd det er så dyrt..
Gjest Sengaia Skrevet 20. oktober 2013 #8 Skrevet 20. oktober 2013 Som sagt. Jeg tok 3 kapsler om dagen, husker ikke hvor mye .. det va i hver jeg? Jeg veier iværtfall rundt 60, så det ble 3 om dagen :D Det er mulig, da jeg sa til fastlegen min at jeg har slutta så sa han: håper det ble nok piller for huden din da, er mulig det også sa han. Og det var jo tydeligvis nok med 3mnd hos meg. Jeg har noen røde flekker ja, er heldig og har heldigvis ingen ujevnheter, legen min sa at det røde vil "fade bort" iløpet av et år ellernoe.. Plager meg ikke så mye, men jeg tar sol og bruker selvbruning også jeg da, synes det skjuler det røde litt.. Kanskje ikke sunneste alternativet, men. Jeg trives Laser er en fin løsning om det ikke finnes andre alternativ. Synd det er så dyrt.. Godt å høre at du ble fornøyd med resultatet Da jeg tok kuren for et år siden så så jeg ut som et helvete under hele kuren, det så virkelig ILLE ut, verre enn jeg har sett før! Så ut som jeg hadde fått byllepest! Men uke for uke etter endt kur så ble det bedre og bedre de siste par månedene har det kommet litt tilbake, men ikke på langt nær sånn som det har vært. Tenkte bare å ta en halv kur til for å virkelig bli kvitt det
Sillicious Skrevet 20. oktober 2013 #9 Skrevet 20. oktober 2013 Godt å høre at du ble fornøyd med resultatet Da jeg tok kuren for et år siden så så jeg ut som et helvete under hele kuren, det så virkelig ILLE ut, verre enn jeg har sett før! Så ut som jeg hadde fått byllepest! Men uke for uke etter endt kur så ble det bedre og bedre de siste par månedene har det kommet litt tilbake, men ikke på langt nær sånn som det har vært. Tenkte bare å ta en halv kur til for å virkelig bli kvitt det Ååja,da var jeg litt mer heldig gitt. Tok kanskje 3 uker til jeg så endringer i huden, og ble bare bedre og bedre. Innen en måned etter at jeg startet kuren hadde jeg fantastisk hud, bare tørr..! Veldig tørr, flasset mye til jeg fant en krem som funket. Var de tørre leppene som irriterte meg mest, og øynene siden jeg bruker linser Håper det funker for deg da, det finner du jo fort ut når du starter.. Ser du ikke noe særlig til bedring når det nærmer seg 2-3 måneder så spørs det om du bare må fortsette.. Bare en måte å finne ut det på
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2013 #10 Skrevet 20. oktober 2013 Godt å høre at du ble fornøyd med resultatet Da jeg tok kuren for et år siden så så jeg ut som et helvete under hele kuren, det så virkelig ILLE ut, verre enn jeg har sett før! Så ut som jeg hadde fått byllepest! Men uke for uke etter endt kur så ble det bedre og bedre de siste par månedene har det kommet litt tilbake, men ikke på langt nær sånn som det har vært. Tenkte bare å ta en halv kur til for å virkelig bli kvitt det Er det tillatt å ta kur på nytt? Ifølge min hudlege var roaccutan noe man bare gjør en gang med en skikkelig kur. Visste i hvert fall ikke at man fikk støtte om man tar det igjen (spesielt dersom man har avsluttet tidlig ved eget valg). Har du fått dette godkjent av hudlege? Anonymous poster hash: 8c1db...001
Gjest Sengaia Skrevet 20. oktober 2013 #11 Skrevet 20. oktober 2013 Er det tillatt å ta kur på nytt? Ifølge min hudlege var roaccutan noe man bare gjør en gang med en skikkelig kur. Visste i hvert fall ikke at man fikk støtte om man tar det igjen (spesielt dersom man har avsluttet tidlig ved eget valg). Har du fått dette godkjent av hudlege? Anonymous poster hash: 8c1db...001 Ja, jeg har hørt flere som tar kuren to ganger om det ikke funker skikkelig, men da må man vente et år før man evt tar kur nr to. Så jeg har fullført en kur for et år siden, det eneste jeg tenkte på nå var om jeg skulle ta et par pakker nå for å ta "siste rest" på en måte. Men om det ikke har noe for seg å bare ta halve kuren, så dropper jeg det heller. Men tror jeg prøver litt og ser... har tatt 2 stk om dagen i fem dager nå. Lurer på om jeg skal fortsette litt med det bare sånn for å se... når jeg først er igang
Gjest Sengaia Skrevet 20. oktober 2013 #12 Skrevet 20. oktober 2013 Ååja,da var jeg litt mer heldig gitt. Tok kanskje 3 uker til jeg så endringer i huden, og ble bare bedre og bedre. Innen en måned etter at jeg startet kuren hadde jeg fantastisk hud, bare tørr..! Veldig tørr, flasset mye til jeg fant en krem som funket. Var de tørre leppene som irriterte meg mest, og øynene siden jeg bruker linser Håper det funker for deg da, det finner du jo fort ut når du starter.. Ser du ikke noe særlig til bedring når det nærmer seg 2-3 måneder så spørs det om du bare må fortsette.. Bare en måte å finne ut det på Åh, da var du heldig! De fleste ser vel resultater under kuren, men selv så jeg ikke bedring før ETTER kuren, men da ble jeg glad for at jeg hadde tatt den da Nå er det bare bittelitt igjen, jeg tror jeg går for en halv kur til
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2013 #13 Skrevet 20. oktober 2013 Hei Ser det er endel som deler erfaringer om isiotretionin her inne. Jeg har selv gått på kuren i snart 6 mnd og har ikke hatt en kvise på et par mnd. fornøyd med å være kvisefri men opplever at andre ting har blitt mer fremtredene...nemlig rynker....:O Er logisk at en får mer markerte linjer i og med at huden tørker mer ut men jeg syns selv det jeg har fått er litt i overkant mye...... Noen som har noen erfaringer ang dette? Og vil det normaliseres igjen etter man har sluttet på kuren? Anonymous poster hash: 0490e...fba Anonymous poster hash: 0490e...fba
Gjest Sengaia Skrevet 21. oktober 2013 #14 Skrevet 21. oktober 2013 Hei Ser det er endel som deler erfaringer om isiotretionin her inne. Jeg har selv gått på kuren i snart 6 mnd og har ikke hatt en kvise på et par mnd. fornøyd med å være kvisefri men opplever at andre ting har blitt mer fremtredene...nemlig rynker....:O Er logisk at en får mer markerte linjer i og med at huden tørker mer ut men jeg syns selv det jeg har fått er litt i overkant mye...... Noen som har noen erfaringer ang dette? Og vil det normaliseres igjen etter man har sluttet på kuren? Anonymous poster hash: 0490e...fba Anonymous poster hash: 0490e...fba Hmm, det har jeg aldri hørt om :-S Men huden blir jo veldig tørr og fuktfattig, så det er kanskje ikke så rart... akkurat dette vil vel gå seg til etter hvert når du er ferdig med kuren vil jeg tro. Nå har jeg tatt kuren nesten en uke, og merker at jeg er tørrere og "strammere" i ansiktet. Jeg har som sagt tatt kuren en gang før, og etter endt kur tok det noen uker før huden ble normal/mindre tørr. Får håpe det går over
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2013 #15 Skrevet 21. oktober 2013 Ååja,da var jeg litt mer heldig gitt. Tok kanskje 3 uker til jeg så endringer i huden, og ble bare bedre og bedre. Innen en måned etter at jeg startet kuren hadde jeg fantastisk hud, bare tørr..! Veldig tørr, flasset mye til jeg fant en krem som funket. Var de tørre leppene som irriterte meg mest, og øynene siden jeg bruker linser Jeg skal begynne på iso nå og bruker også linser. Gikk det greit å bruke linsene under kuren eller begynte du med briller pga tørrheten? Ble de veldig tørre slik at du ikke greide å bruke linsene under kuren? Bruker selv linser som jeg er helt avhengig av og vil helst bruke de under hele kuren og, så lurer derfor på dette Anonymous poster hash: 22c80...2d2
Sillicious Skrevet 21. oktober 2013 #16 Skrevet 21. oktober 2013 Jeg skal begynne på iso nå og bruker også linser. Gikk det greit å bruke linsene under kuren eller begynte du med briller pga tørrheten? Ble de veldig tørre slik at du ikke greide å bruke linsene under kuren? Bruker selv linser som jeg er helt avhengig av og vil helst bruke de under hele kuren og, så lurer derfor på dette Anonymous poster hash: 22c80...2d2 Jeg er også helt avhengig av linser, jeg bruker de vanlige dailys da (standard daglinse), jeg brukte linser hele kuren, men det hendte seg at jeg måtte ta de ut tidligere på kvelden og bruke briller, men da skulle jeg bare være hjemme likevel. Men vær klar til at du ikke klarer å åpne øynene dine om morgenen, det klarte nemlig ikke jeg! Klistret fast for de var så tørre, så jeg måtte ha dråper på nattbordet å dryppe i før jeg klarte å åpne de i det hele tatt Men dette blir du vant til! Haha, og det forsvinner og normaliserer seg igjen etter endt kur
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå