Gå til innhold

MENN! KVINNER! OG HVORDAN UNNGÅ VOLDTEKT!

Anbefalte innlegg

Skrevet

1. Don’t put drugs in women’s drinks.

2. When you see a woman walking by herself, leave her alone.

3. If you pull over to help a woman whose car has broken down, remember not to rape her.

4. If you are in an elevator and a woman gets in, don’t rape her.

5. When you encounter a woman who is asleep, the safest course of action is to not rape her.

6. Never creep into a woman’s home through an unlocked door or window, or spring out at her from between parked cars, or rape her.

7. Remember, people go to the laundry room to do their laundry. Do not attempt to molest someone who is alone in a laundry room.

8. Use the Buddy System! If it is inconvenient for you to stop yourself from raping women, ask a trusted friend to accompany you at all times.

9. Carry a rape whistle. If you find that you are about to rape someone, blow the whistle until someone comes to stop you.

10. Don’t forget: Honesty is the best policy. When asking a woman out on a date, don’t pretend that you are interested in her as a person; tell her straight up that you expect to be raping her later. If you don’t communicate your intentions, the woman may take it as a sign that you do not plan to rape her.

http://canyourelate.org/2011/05/24/rape-prevention-tips/

Anonymous poster hash: 966dc...d65

Good one!

Og disse reglene fungerer!

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette gjelder unge gutter som kanskje trenger en opplæring om selv å ikke drikke for mye alkohol på fester og eventuelt voldta en kvinne,selvom han selv er så full at han ikke vet hva han gjør. Liker ikke at forfatteren omtaler dem som "potensielle voldtektsmenn"da dette er helt vanlig gutter som rett og slett må lære oppføre seg i fylla. Dette henviser dermed til såkalte nachspielvoldtekter som i mange tilfeller kan være diffuse feks at begge har drukket mye,hun er trøtt og vil sove,han er helt dritings og kåt og ting kan skje,ting som ikke ville ha skjedd i edru tilstand.

Relasjonsvoldtekter og festvoldtekter forekommer oftere enn overfall. Her http://www.savedmonton.com/about-our-campaigns.html er linken til alle plakatene, som i "runde to" fokuserer på voldtekt av menn og relasjonsvoldtekter i tillegg til festvoldtekt.

Anonymous poster hash: 80072...886

Skrevet

Hvis menn er redd for at de kan finne på å voldta i fylla, får de la være å drikke.

Anonymous poster hash: 50487...908
  • Liker 4
Skrevet

Relasjonsvoldtekter og festvoldtekter forekommer oftere enn overfall. Her http://www.savedmonton.com/about-our-campaigns.html er linken til alle plakatene, som i "runde to" fokuserer på voldtekt av menn og relasjonsvoldtekter i tillegg til festvoldtekt. Anonymous poster hash: 80072...886

Men i nachspielsaker så kan ting være mer diffuse.

Det er mange unge kvinner og menn som drikker seg sanseløst dritings her i Norge,det er ingen hemmelighet. De tar hva som helst av sprit og blander det med andre drikker og kjenner ikke til sin grense. Det er "kult"å være mest mulig drita.

La oss si at to personer hooker opp,de kliner heftig og begge er veldig dritings. De havner tilslutt på soverommet. Hun er så full at hun vil helst sove,han er også full men har lyst på sex. Hun kanskje hvisker til han nei,men siden han er så dritings hører han ikke etter. Hun kjemper ikke imot. Når hun våkner naken dagen etter husker hun ingenting,bare at hun havnet i senga med en fyr som nåhar hatt sex med henne. Ifølge henne har han voldtatt henne,men han husker det slik som at de havnet sammen og deretter husker han ikke mye. Det er slike tilfeller som er diffuse.

Ligger hun og kjemper imot sier klart nei men han fortsetter,så er det en klar voldtektshandling,uansett om han er dritings eller ei,sjeldent folk er så dritings at de ikke hører etter på slike ting.er man edru vil man sannsynligvis ikke ha sex med en kvinne som sover,men er man full så mister man hemningene. Her kan en kampanje hjelpe,sette fokus på å kunne kontrollere seg selv i fylla,men det skal gjelde begge kjønn. Begge skal vite at om man drikker seg for full kan man havne i dumme situasjoner og begge har et viss ansvar for å ikke havne i dumme situasjoner.

• Liker 1
Skrevet

Lista blir feil.

Ikke alle blir voldtatte når de har på seg kjole,skjørt eller er på et utested/på vei hjem-

Flere blir voldtatte hjemme i sitt eget hus.

• Liker 4
Skrevet

- Ikke dra på nachspiel

- Ikke gå hjem fra byen alene, uansett antrekk og promille.

- Ikke gift deg med en Nord-afrikansk, afgansk eller irakisk muslim.

Der har du senket voldtektsrisikoen din med 99%.

Skrevet

Dette er jo som å si at kvinner generelt har skylden for å ha blitt voldtatt, noe som overhode ikke stemmer. Denne kampanjen er ikke bare rettet mot menn, men mot hele samfunnet. Det er å plassere skylden hvor den skal være. Anonymous poster hash: c5d3d...885

Jaja, ikke fortell meg at jeg skal låse døren, fortell andre at de ikke skal rane huset mitt. Da hadde vi blitt kvitt alt av kriminalitet.

Anonymous poster hash: bba71...b5b

• Liker 1
Gjest Malanthor
Skrevet

Men i nachspielsaker så kan ting være mer diffuse.

Det er mange unge kvinner og menn som drikker seg sanseløst dritings her i Norge,det er ingen hemmelighet. De tar hva som helst av sprit og blander det med andre drikker og kjenner ikke til sin grense. Det er "kult"å være mest mulig drita.

La oss si at to personer hooker opp,de kliner heftig og begge er veldig dritings. De havner tilslutt på soverommet. Hun er så full at hun vil helst sove,han er også full men har lyst på sex. Hun kanskje hvisker til han nei,men siden han er så dritings hører han ikke etter. Hun kjemper ikke imot. Når hun våkner naken dagen etter husker hun ingenting,bare at hun havnet i senga med en fyr som nåhar hatt sex med henne. Ifølge henne har han voldtatt henne,men han husker det slik som at de havnet sammen og deretter husker han ikke mye. Det er slike tilfeller som er diffuse.

Ligger hun og kjemper imot sier klart nei men han fortsetter,så er det en klar voldtektshandling,uansett om han er dritings eller ei,sjeldent folk er så dritings at de ikke hører etter på slike ting.er man edru vil man sannsynligvis ikke ha sex med en kvinne som sover,men er man full så mister man hemningene. Her kan en kampanje hjelpe,sette fokus på å kunne kontrollere seg selv i fylla,men det skal gjelde begge kjønn. Begge skal vite at om man drikker seg for full kan man havne i dumme situasjoner og begge har et viss ansvar for å ikke havne i dumme situasjoner.

Er litt usikker på hva du mener med dette:

"Hun kanskje hvisker til han nei,men siden han er så dritings hører han ikke etter. Hun kjemper ikke imot."

Sånn som jeg tolker dette så virker det som om hun er så drita at hun knapt klarer og gjøre seg forstått eller sette seg til motverge mens han fint er istand til og ha sex med henne. Da er det VOLDTEKT.

Hvis du mener at hun faktisk er semi bevist eller bevist, så finner jeg det høyst tvilsomt at hun bare hvisker nei for så og ikke gjøre mer. Begge har et visst ansvar for og ikke havne I dumme situasjoner?

Det er kun en person som er ansvarlig for en voldtekt og det er vedkommende som foretar den. Alle burde selfølgelig tenke seg om hvor de går, hva de gjør, hvem de gjør det med og lignende. Men de fratar ikke voldtektsmannen et gram av ansvar. Han eller hun bærer det fulle og hele ansvar og skyld uavhengig av situasjon.

• Liker 3
Skrevet

Er litt usikker på hva du mener med dette:

"Hun kanskje hvisker til han nei,men siden han er så dritings hører han ikke etter. Hun kjemper ikke imot."

Sånn som jeg tolker dette så virker det som om hun er så drita at hun knapt klarer og gjøre seg forstått eller sette seg til motverge mens han fint er istand til og ha sex med henne. Da er det VOLDTEKT.

Hvis du mener at hun faktisk er semi bevist eller bevist, så finner jeg det høyst tvilsomt at hun bare hvisker nei for så og ikke gjøre mer. Begge har et visst ansvar for og ikke havne I dumme situasjoner?

Det er kun en person som er ansvarlig for en voldtekt og det er vedkommende som foretar den. Alle burde selfølgelig tenke seg om hvor de går, hva de gjør, hvem de gjør det med og lignende. Men de fratar ikke voldtektsmannen et gram av ansvar. Han eller hun bærer det fulle og hele ansvar og skyld uavhengig av situasjon.

Ikke vær så naiv. Når man er overstadig beruset og i seng med en annen såkan ting skje det er det eneste jeg sier. Er man så drita at man knapt gjør seg forstått burde man ikke være til sengs med noen fremmede hvis man ikke har ønske om sex, og selvom man er full som gutt så er det fullt mulig å ha sex. Har du aldri vært kanondritings og ikke husker hva som har skjedd?black outs og det hele. Det er jeg vet er at det finnes de som også angrer på å ha havnet i sengs med en fyr og etterpå leverer falsk anmeldelse. Nå er det å ta fokus vekk fra hovedsaken,men ville bare nevne det.

En voldtektsmann har alltid ansvaret ja,men nå om dagen er det jo ganske lett å bli en voldtektsmann også.

Gjest Malanthor
Skrevet

Ikke vær så naiv. Når man er overstadig beruset og i seng med en annen såkan ting skje det er det eneste jeg sier. Er man så drita at man knapt gjør seg forstått burde man ikke være til sengs med noen fremmede hvis man ikke har ønske om sex, og selvom man er full som gutt så er det fullt mulig å ha sex. Har du aldri vært kanondritings og ikke husker hva som har skjedd?black outs og det hele. Det er jeg vet er at det finnes de som også angrer på å ha havnet i sengs med en fyr og etterpå leverer falsk anmeldelse. Nå er det å ta fokus vekk fra hovedsaken,men ville bare nevne det.

En voldtektsmann har alltid ansvaret ja,men nå om dagen er det jo ganske lett å bli en voldtektsmann også.

Det har da absolutt ingen ting og gjøre med og være naiv. Jeg innser at det kan skje, har skjedd og vil skje i framtiden. Jeg godtar det bare ikke. Jeg har faktisk vært drita full og i seng med jenter som også var det, og i det øyeblikket de ikke har besvart kyss og berøring og lignende så har jeg trukket meg unna. Jeg vil da for faan ikke ha meg med noen som bare ligger der som et slakt.

• Liker 5
Skrevet

Det har da absolutt ingen ting og gjøre med og være naiv. Jeg innser at det kan skje, har skjedd og vil skje i framtiden. Jeg godtar det bare ikke. Jeg har faktisk vært drita full og i seng med jenter som også var det, og i det øyeblikket de ikke har besvart kyss og berøring og lignende så har jeg trukket meg unna. Jeg vil da for faan ikke ha meg med noen som bare ligger der som et slakt.

Nei,og du var våken nok til å skjønne det.

Gjest Malanthor
Skrevet

Nei,og du var våken nok til å skjønne det.

Nå er det lenge siden, men jeg mener og huske at jeg både snøvlet og sjangla rundt. Men nok om det. Uavhengig av hvor snydens du er akksepterer jeg ikke at du har deg med en bortimot bevistløs person. Og det gjør heller ikke loven.

Så du kan godt synes det, men heldigvis er ikke norges lovgivere enig med deg.

• Liker 2
Skrevet

Jeg er redd for å gå ut om kvelden alene, og det er litt trist at det er sånn for folk. MEN, det er ikke noe vi kan gjøre med det så lenge det finnes syke folk der ute. Derfor må vi tenke framover når vi går ute.

1. Ha mobilen på deg hele tiden; helst lag en snarvei til 112 eller kjæresten, enn mannlig venn, etc. Det har jeg gjort og kan fort ringe etter hjelp om noe skulle skje. Istedet for å måtte lete igjennom kontaktene.

2. Se folk inn i øynene når du passerer dem, og ikke virk redd eller usikker. Ha en god, selvsikker holdning, se oppover, ikke ned i bakken. Voldtektsmenn velger ofte de usikre, de "svake".

3. Helst ikke ha håret opp i hestehale, om du har langt hår, er det ikke lurt å ha håret ned heller - det er lettere for en voldtektsmann å gripe tak i håret og holde det fast da. Legg håret ned i jakka, eller ha en hårfrisyre som ikke er lett tilgjengelig.

4. Helst gå sammen med en annen person. Jeg bruker å få kjæresten min til å gå i møte med meg når jeg skal hjem om kveldene. Jeg bor MIDT i sentrum i en by, og jeg er litt redd for å møte på en skumling, må jeg innrømme. Så kanskje få en person til å gå i møte med deg når du skal en plass på kveldene :)

5. Ha noe med deg som kan brukes til "våpen", noe du kan bruke for å angripe om noe skulle skje. F.eks. en paraply...

Har lest dette før, og følger mye av det nå siden jeg bor i en by og alt. Å være forsiktig (slik jeg er nå) kan virke litt "mye" for noen, hører også at folk synes det er unødvendig. For hvorfor skal dette skje meg liksom? Men det KAN skje meg! Det kan skje deg og. Det vet vi aldri. For alt jeg vet kan det bo en farlig mann i leiligheten under meg. Heller ta forhåndsregler enn å ikke gjøre noe. For plutselig kan det skje noe.

Og dette gjelder ikke bare voldtektsmenn, men alle slags forbrytere som kan være en fare for folk. Det er heller ikke bare menn som er farlige, men kvinner og. Så vi må bare være forsiktig og ta vare på oss selv. :)

Skrevet

Visse i denne debatten er så forstyrret i tankegangen og så hjernedød, at de ikke evner å se bildet realistisk, resultatet blir virkelighetsfjerne meninger.

Her følger meninger som er mer gjennomtenkte og virkelighetsnære, overse det overnevnte som er helt fjernt og les heller her.

---

Uavhengig av hvordan noen er kledd og hvordan dem har opptrådt, voldtekter er ALLTID voldtektsforbryterens skyld, skylden kan aldri legges på offeret.

Når det er sagt, voldtekter skjer og er noe alle må forholde seg til. Således blir det naturlig å gjøre sitt for at voldtekt ikke skal skje...

Det er ikke å legge skylden på offrene om man ber noen gjøre tiltak for å forebygge voldtekt. Sagt på en annen måte, kler og ter noen seg på en viss måte så er de mer utsatt for voldtekt enn dersom de hadde fremtredd annerledes. Ergo lever vi i en verden der man selv i større eller mindre grad kan gjøre seg utsatt for voldtekt.

Det er ikke helt tilfeldig hvem som voldtas og ikke, selv om det tidvis også er det. Noen gjør seg selv mye mer utsatt enn andre, i en verden der voldtekter skjer må dette opplyses om - dog må ikke det sees som en formildende omstendighet for voldtektsforbryteren.

Det er ikke tilfeldig hvem som voldtar heller, dessverre tror jeg ikke tiltak rettet mot dem som gjør dette har sin hensikt, de mangler uansett de uansett de følelsene som stopper dem i å utføre gjerningen. Altså mangler de og/eller har nedsatt evne til å sette seg inn i andres situasjon og dem er nok mindre empatiske enn normalt også. Muligens tolker dem også signaler andre gir dem avvikende fra normale, og er derfor i stand til å utføre en gjerning andre ikke hadde maktet og ikke en gang sett for seg.

Kampanjer rettet mot offre er det mest effektive og det rette, kampanjer om hvordan å kle seg og hvordan å te seg, slik kan de forebygge og sikre seg selv bedre. F.eks. er jenter som følger med vilt fremmede de nettopp har truffet mer utsatte enn jenter som ikke gjør det, å således si at jenter ikke bør følge en ukjent hjem vil være fornuftig, jenter som ikke følger dette gjør noe dumt og risikabelt uavhengig av hvem dem følger hjem og om det er en kunne voldtatt eller ikke. Handlingen er under enhver kritikk selv om det gikk bra og det var en snill person som aldri kunne voldtatt. Om dette skjer i fylla kontra edru så blir det enda værre, uavhengig av hvor bra menneskekjenner noen påstår at dem er, i fylla er det vanskeligere å bedømme andre og med noen man like har truffet så har man uansett få inntrykk og lite man kan si om den andre. Voldtekter skjer ofte der både offer og gjerningsperson er i rus.

Nå kan voldtekter skje uansett om det tas forholdsregler og det kan også skje blandt bekjente. Men mitt poeng er at det må være mulig å tenke litt virkelighetsnært rundt dette og ikke spinne seg inn i noe totalt virkelighetsfjernt.

Mange voldtekter som skjer hadde ikke skjedd dersom det var noen som tok bedre forholdsregler som hadde vært i skoene i stedet for dem som ble voldtatt, laster med det ikke den som ble voldtatt, men å kunne si at offer i mange tilfeller handlet dumt og burde gjort noe annerledes burde ikke være for kontroversielt.

Som sagt lever vi i en virkelighet vi må forholde oss til.

Skrevet

Selvfølgelig....alle menn voldtar. Slik lyder feministenes ord.

Ansvarliggjøre et helt kjønn som gruppe, for det er glimrende verktøy for skamfølelse og dermed undertrykking. Underslå at kvinner begår voldtekter og seksuelle overgrep

Bruk alle tilgjengelige hersketeknikker for å ta rotta på dem som antyder dette

Nekt voldtektsofre av hankjønn hjelp - de må ikke komme til orde

Holdningskampanjer mot voldtekt må kun rettes mot gutter og menn

Husker man ingenting fra fyllefesten kvelden før, anmeld voldtekt

Er man utro, anmeld voldtekt

Blir du gravid med feil mann, anmeld voldtekt

...slik lyder feministenes ord...

Anonymous poster hash: 38c6b...5ca

• Liker 2
Skrevet

De værste feministene er som regel en gjeng uattraktive damer som er bittre og hater menn fordi ingen vil ha dem og velger andre damer, kvinnegruppen ottar er et eksempel der få av disse er attraktive. Glad de færreste jenter er slik, og at jeg omgås damer som liker å være feminine og å fremstå attraktive.

Skrevet

Selvfølgelig....alle menn voldtar. Slik lyder feministenes ord.

Ansvarliggjøre et helt kjønn som gruppe, for det er glimrende verktøy for skamfølelse og dermed undertrykking. Underslå at kvinner begår voldtekter og seksuelle overgrep

Bruk alle tilgjengelige hersketeknikker for å ta rotta på dem som antyder dette

Nekt voldtektsofre av hankjønn hjelp - de må ikke komme til orde

Holdningskampanjer mot voldtekt må kun rettes mot gutter og menn

Husker man ingenting fra fyllefesten kvelden før, anmeld voldtekt

Er man utro, anmeld voldtekt

Blir du gravid med feil mann, anmeld voldtekt

...slik lyder feministenes ord...

Anonymous poster hash: 38c6b...5ca

Det er et "glimrende" verktøy å ansvarliggjøre voldtektsofferet, ja.

Slik lyder antifeministenes ord.

Anonymous poster hash: 8cf1b...ed0

• Liker 3
Skrevet

Nå er det lenge siden, men jeg mener og huske at jeg både snøvlet og sjangla rundt. Men nok om det. Uavhengig av hvor snydens du er akksepterer jeg ikke at du har deg med en bortimot bevistløs person. Og det gjør heller ikke loven.

Så du kan godt synes det, men heldigvis er ikke norges lovgivere enig med deg.

Nå sier du at jeg synes det er greit å ha sex med en bevisstløs person,hvor kommer denne anklagen fra?

Jeg sier at er man fullstendig dritings så kan det skje ekstremt dumme og uheldige ting,og begge har ansvar for å passe på seg selv. Hvis du ikke klarer å holde deg sakelig så ser jeg ingen grunn til å diskutere videre med deg.

Gjest Summers
Skrevet

Utrolig hvordan feminister mener at voldteksmenn er de eneste kriminelle man ikke bør ta forholdsregler mot samtidig som kvinner er gruppen som er mest utsatt. Er nesten som man kan spørre om det er voldtektsmenn som kommer med disse rådene for å få en lettere jobb.

• Liker 1
Gjest Malanthor
Skrevet

Nå sier du at jeg synes det er greit å ha sex med en bevisstløs person,hvor kommer denne anklagen fra?

Jeg sier at er man fullstendig dritings så kan det skje ekstremt dumme og uheldige ting,og begge har ansvar for å passe på seg selv. Hvis du ikke klarer å holde deg sakelig så ser jeg ingen grunn til å diskutere videre med deg.

Du missforstår meg. Jeg utrykte meg kanskje noe uheldig. Med aksept mener jeg ikke at du blindt godtar det men at du ser på foreks rus som en formildende factor. Som du skriver:

"Når man er overstadig beruset og i seng med en annen såkan ting skje det er det eneste jeg sier. Er man så drita at man knapt gjør seg forstått burde man ikke være til sengs med noen fremmede hvis man ikke har ønske om sex"

"La oss si at to personer hooker opp,de kliner heftig og begge er veldig dritings. De havner tilslutt på soverommet. Hun er så full at hun vil helst sove,han er også full men har lyst på sex. Hun kanskje hvisker til han nei,men siden han er så dritings hører han ikke etter"

Kanskje det bare er meg men jeg tolker dette til at du mener at det fins formildende årsaker for en voldtektsmann når det er rus inne i bildet. Jeg mener ikke det i det hele tatt, og det gjør heller ikke loven såvidt man faktisk kan bevise hva som skjedde. Selvforskyldt rustilstand er ikke et generelt moment som gjør straffen mindre i det norske rettsystem.

Hvis jeg har misstolket deg beklager jeg selvsagt, er ikke min intensjon og påstå at du er noe du ikke er.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...