Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest *anonym i dag*
Skrevet

Ser meg nødt til å være anonym i dag, for jeg skjemmes faktisk...

I det siste har jeg lagt merke til at mannen min har så dårlig hygiene. Det kan henge sammen med at jeg er gravid, og ekstra oppmerksom på slikt -ikke vet jeg. Men jeg har jeg jo tatt det som en selvfølge at man pusser tennene hver dag, skifter sokker og vasker hendene etter at man har vært på do... :-?

Men det gjør han faktisk ikke! Han er ingen øl-drikkende uflidd slabbedask, men en oppegående forretningsmann som nærmer seg 30, pen å se på og hva jeg vil kalle "dannet". Så det henger liksom ikke sammen.

Uansett, jeg har sett meg nødt til å konfrontere han med det tidligere, -uten særlig hell. Jeg trodde han skulle bli FLAU, da jeg spurte forsiktig om ikke han pleide å vaske hendene sine etter toalettbesøk. "For jeg har lagt merke til at du ikke gjør det". Svaret var et trassig: "Nei, det gidder jeg ikke!". :o "Er du klar over at du tar med deg smitte rundt i huset?, og ikke minst er det direkte hæslig at en voksen mann ikke vasker seg etter å ha vært på do" (jeg ble provosert). Det hadde han ingen kommentar til...

I ettertid har han gjort det når jeg har påpekt at "kanskje du skal vaske hendene dine nå?". Det samme gjelder tannpussen. Hvis jeg ikke BER han gjøre det, blir det sjelden gjort!

Tidligere var han også rimelig slurvete med intimvask. Jeg nektet å utføre oralsex på han, fordi han rett og slett luktet vondt - og fikk høre at jeg var prippen, lite impulsiv osv! :o (Jeg fikk faktisk en rekke plager, svie ol. etter at vi hadde hatt sex, som følge av bakterier.) Det bedret seg ikke før jeg "tilfeldigvis" kom over et innlegg i Vi Menn, som jeg (blant mange andre innlegg) leste høyt for han, der det ble presisert at alt som skal inn i skjeden må være rent. Da ble det plutselig slutt på infeksjonene gitt... :roll:

Hva søren gjør jeg? Mannen er så sta at alt som kommer fra min munn blir tatt for "hysteri" og mas. Det er tydelig at han ikke har tenkt å bedre seg. Og bare det vitner jo om liten interesse for kona si da... Har noen her noen glupe råd til ei frustrert jente?

(må påpeke at han tar masse hensyn til meg ellers, det er liksom dette hygienespørsmålet han tydeligvis ikke har fått med seg i oppdragelsen!)

Er veldig takknemlig for konstruktive råd.

Videoannonse
Annonse
Gjest Lompa
Skrevet

Hmmm, ikke godt å si. Det blir jo litt feil at du skal "oppdra" ham,da. Men det er jo det du blir nødt til. Det mest effektive er vel å ta det fra blader og lignende, slik du har gjort hittil.

Selv har jeg en som heldigvis er veldig nøye slik, så jeg kan ikke annet enn ønske lykke til og håpe at noen av de andre har noen gode råd til deg...

Skrevet

ER ET LIGNENDE INNLEGG LITT LENGER NEDE PÅ SIDEN.

MEN MÅ SI SOM DE FLESTE, TROR JEG VILLE PRØVD Å SNAKKE MED HAN IGJEN.

DETTE MED LUKTESANS OG GRAVIDITET ER GANSKE VANLIG OG KAN OGSÅ VÆRE GANSKE PLAGSOMT DA IKKE BARE DE GODE LUKTENE BLIR FORSTERKET MEN DE VONDE OGSÅ.

Gjest GreenSky
Skrevet

Hva!? :o Fy søren, så ekkelt!

Det første jeg ville gjort, tror jeg, var å hinte forsiktig. Så ville jeg sagt det rett ut. Og lagt noen broskyrer om hygiene her og der i leiligheten. Hadde ikke det funket ville jeg sagt rett ut at det er ekkelt med dårlig hygiene. God hygiene er kjempeviktig!!!!

Ikke vaske seg på hendene etter do-besøk? Ikke pusse tennene? Hallo!? :roll::kvalm:

Gjest Anonymous
Skrevet

Problemet er bare at jeg HAR jo allerede tatt det opp med han. Jeg har ikke lyst til å kysse på han en gang, for han smaker ikke godt!!! Jeg fatter ikke at han ikke tar følgene av det. Men det virker som han kanskje skylder på graviditeten, og tar meg overhodet ikke alvorlig! :-?

Skrevet

Så la vær å kysse ham .. og fortell grunnen...

Det hjelper!

Gjest Muslingen
Skrevet

:o

Jeg hadde ganske enkelt redd opp til ham på gjesterommet, til han begynte å være mer renslig. Senga har nok midd som det er... :ler: Og jeg hadde nektet å kysse ham. En mann som ikke pusser tenner???? :kvalm: Det som skal inn i munnen min eller underlivet, skal være RENT. Liker menn gammelost i matfatet kanskje???? :roll:

Skrevet

Må si meg enig med de andre,du må prøve å snakke med ham en gang til.Lykke til

Skrevet

Jeg hadde sagt i fra!

åh, gurimalla jeg hadde fortalt han at jeg ikke hadde hatt lyst på han og holdt avstand til han hadde tatt til fornuft.

Hadde han ikke forstått dette vet jeg sannelig ikke om jeg hadde orket å ha et forhold.

Høres sikkert veldig kvass ut nå , men det er ikke meningen.

:veldigsur:

Gjest Yoni
Skrevet

Har dette forverret seg i det siste så er det mulig at han sliter med et eller annet slik at personlig hygiene av en eller annen grunn blir nedprioritert. Har du snakket med ham om hvordan han føler seg, hva han tenker, om det er noe som er speiselt vanskelig for tiden? Ikke vet jeg hva det syldes, men dette er hva jeg tenkte. Kanskje han bare føler seg verre hvis du presser ham til disse tingene. Prøv heller å finne ut hvorfor han gjør som han gjør.

Lykke til! :klem:

Gjest gjest1
Skrevet

Hva med å vise han innlegget ditt?

El flytte ut på gjesterommet selv, si at du ikke orker dette..

Spør hvorfor han er sånn..

I værste fal ville jeg kontakta en 3 part (rådgiver el liknende..)

lykke til!

Gjest Anonymous
Skrevet
Hva med å vise han innlegget ditt?

Ja, det har jeg faktisk tenkt på. Jeg har tenkt å holde kjeft ei stund, og se hva som skjer. Så får han leve i sølibat til han finner ut at det kanskje er like greit å bli voksen...

Tjener ikke det hensikten kommer jeg til å sende en link til denne tråden på mail, med en "forklarende tekst". Når sinnet hans har lagt seg vil jeg tro han kommer på bedre tanker! :-?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...