alk Skrevet 19. oktober 2013 #1 Skrevet 19. oktober 2013 Jeg har en sønn på 8 år, som nesten hele tiden blunker, og ofte nikker samtidig-og da spesielt når han snakker. Noen som har vært borti det samme?
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2013 #2 Skrevet 19. oktober 2013 Kan det være ticks? Eller skjeling? Anonymous poster hash: af202...53b
skruf Skrevet 19. oktober 2013 #3 Skrevet 19. oktober 2013 Det høres ut som ticks. Veldig vanlig i den alderen der:)
La Guapa Skrevet 20. oktober 2013 #4 Skrevet 20. oktober 2013 vår sønn blunker MYE. Han er fem år. Han er til utredning ettersom søster og søskenbarn har epilepsi. Barneticks er veldig vanlig. Hemmer det gutten din sosialt ?
Gjest RockOn Skrevet 20. oktober 2013 #6 Skrevet 20. oktober 2013 Det er vanlig at barn i denne alderen får såkalte tvangshandlinger/tanker. Ofte gjelder det øyer og hodet. Noen kan også si ting på en spesiell måte/si alt to ganger osv. Det går som regel alltid over og fortere hvis man ikke henger seg opp i det og gir det masse oppmerksomhet.
Silfen Skrevet 20. oktober 2013 #7 Skrevet 20. oktober 2013 Har en på 11 som har hatt tics i noen måneder nå. Det kom helt plutselig og selv om det har endret seg noe, så er det fremdeles ansiktstics i mild grad. Foreløpig gjøres ingenting med det, da det er ganske vanlig i den alderen og over halvparten som får tics blir kvitt det i slutten av tenårene.
geene Skrevet 21. oktober 2013 #8 Skrevet 21. oktober 2013 Lillebroren min holdt på med noe lignende, det gikk over når vi sluttet å gi han oppmerksomhet for det/snakke om det/irritere oss over det Barn gjør ofte sånne ting fordi de syns det er kult å ha særtrekk eller de har sett noen på tv gjøre noe spesielt (ta Elvis. f.eks.. hehe).
MajorasMaske Skrevet 21. oktober 2013 #9 Skrevet 21. oktober 2013 Jeg har en sønn på 8 år, som nesten hele tiden blunker, og ofte nikker samtidig-og da spesielt når han snakker. Noen som har vært borti det samme? Ja, nabogutten hadde noe sånt. Det het mongolisme eller noe. Gikk vist aldri over sa de.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå