Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en sønn på 8 år, som nesten hele tiden blunker, og ofte nikker samtidig-og da spesielt når han snakker. Noen som har vært borti det samme? :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan det være ticks? Eller skjeling?

Anonymous poster hash: af202...53b

Skrevet

Det høres ut som ticks. Veldig vanlig i den alderen der:)

Skrevet

vår sønn blunker MYE. Han er fem år.

Han er til utredning ettersom søster og søskenbarn har epilepsi.

Barneticks er veldig vanlig.

Hemmer det gutten din sosialt ?

Skrevet

Det er vanlig at barn i denne alderen får såkalte tvangshandlinger/tanker. Ofte gjelder det øyer og hodet. Noen kan også si ting på en spesiell måte/si alt to ganger osv.

Det går som regel alltid over og fortere hvis man ikke henger seg opp i det og gir det masse oppmerksomhet.

Skrevet

Har en på 11 som har hatt tics i noen måneder nå. Det kom helt plutselig og selv om det har endret seg noe, så er det fremdeles ansiktstics i mild grad. Foreløpig gjøres ingenting med det, da det er ganske vanlig i den alderen og over halvparten som får tics blir kvitt det i slutten av tenårene.

Skrevet

Lillebroren min holdt på med noe lignende, det gikk over når vi sluttet å gi han oppmerksomhet for det/snakke om det/irritere oss over det :)

Barn gjør ofte sånne ting fordi de syns det er kult å ha særtrekk eller de har sett noen på tv gjøre noe spesielt (ta Elvis. f.eks.. hehe).

Skrevet

Jeg har en sønn på 8 år, som nesten hele tiden blunker, og ofte nikker samtidig-og da spesielt når han snakker. Noen som har vært borti det samme? :(

Ja, nabogutten hadde noe sånt. Det het mongolisme eller noe. Gikk vist aldri over sa de.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...