Gjest Adeline*Jouvin Skrevet 19. oktober 2013 #1 Skrevet 19. oktober 2013 Hei! Er det noen som sitter på noen luddige tips ang trening av stumpen ? Jeg vet at knebøy er supert! Men når jeg har gjort det, får jeg så vondt i det ene kneet selvom jeg har riktig stilling:/ Så jeg prøver helst å unngå det. Hva annet kan jeg gjøre, mon tro?
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2013 #2 Skrevet 19. oktober 2013 mark løft og rygghev med vekter. bulgarsk utfall Anonymous poster hash: e5c16...e3a
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2013 #3 Skrevet 19. oktober 2013 Riding er veldig god rumpetrening! Har aldri hatt så fast og fin rumpe som da jeg red aktivt. Anonymous poster hash: 89b55...c27
Gjest Inggolf Skrevet 19. oktober 2013 #4 Skrevet 19. oktober 2013 Butt Bible Genial rumpetrening! Det er riktignok noe knebøy i disse treningsvideoene, men om du vil så kan du jo bare ta en annen rumpeøvelse mens det knebøyes i videoen. Jeg er veldig fornøyd med But Bible ihvertfall. Har "vokst" mange cm i omkrets rundt stumpen! (ikke om jeg vet om det er ditt mål da... men det er rart med det; vil man slanke seg; tren! ...vil man legge på seg; tren! ikke at jeg vil legge på meg, men vil bare ha større rumpe! ) Og desuten så har den fått et greit løft!
AloeVera Skrevet 19. oktober 2013 #5 Skrevet 19. oktober 2013 Jeg står med med albuene på en sånn benk og føttene i gulvet. Legger rundt 30 kg i fanget og hever rumpa opp (skyter opp hoftene) og senker ned igjen. Gjør dette 3*20. Det brenner skikkelig i rumpa!
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2013 #6 Skrevet 19. oktober 2013 Glute bridge er en kjempeøvelse! Ligg på ryggen, bruk en vekt som du legger på magen, og skyv rumpa opp, men du kniper den sammen! Det skal svi i rumpa etterpå! http://www.blogcdn.com/www.thatsfit.com/media/2010/06/supine-glute-bridge-with-mini-band456wy060110.jpg Anonymous poster hash: a329a...c08 2
Gjest slettetbruker Skrevet 19. oktober 2013 #7 Skrevet 19. oktober 2013 squats du kan laste ned en app som heter workouts, der viser de hvordan du kan trene osv
Gjest Inggolf Skrevet 19. oktober 2013 #8 Skrevet 19. oktober 2013 squats du kan laste ned en app som heter workouts, der viser de hvordan du kan trene osv les hovedinnlegget en gang til kanskje- det står nemlig at TS får vondt av det
Gjest slettetbruker Skrevet 19. oktober 2013 #9 Skrevet 19. oktober 2013 les hovedinnlegget en gang til kanskje- det står nemlig at TS får vondt av det det finnes mange typer squats, kjære deg 3
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2013 #10 Skrevet 19. oktober 2013 Hvor bra fungerer å løpe i trapper egentlig? Hva om man tar doble steg? Anonymous poster hash: aebfe...12a
FantasDick Skrevet 19. oktober 2013 #11 Skrevet 19. oktober 2013 det finnes mange typer squats, kjære deg Hvor mange typer? 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2013 #12 Skrevet 19. oktober 2013 Den beste øvelsen for rumpa er hip-thrust. Dette ble bevist i en eller annen studie (google om du vil ha kilder), faktisk. Det er den øvelsen som aktiverer rumpa best. Gjør noe slikt som 10 repetisjoner, pause, 10 repetisjoner, pause, 10 repetisjoner (altså 10 x 3), med vekter som er tunge nok til at du sliter med å gjennomføre de aller siste repetisjonene. Husk også å varme opp, gjerne med gluten bridge, eller bare med hip-thrust med lette/ingen vekter. Man får større effekt dersom man klarer å "vekke" rumpemusklene før man setter i gang skikkelig! Og til slutt: I tillegg til å bygge opp størrelsen på rumpemusklene, slik alle disse styrkeøvelsene gjør, er det for de fleste også hensiktsmessig å redusere fettprosenten. Det lagrer seg gjerne mye fett på rumpa hos jenter, og om man klarer å redusere fettprosenten sin litt, vil man plutselig se mye strammere og mer veltrent ut, også selv om man evt ikke har så fryktelig store muskler. Anonymous poster hash: 7eaa6...e7a
Gjest Adeline*Jouvin Skrevet 19. oktober 2013 #13 Skrevet 19. oktober 2013 Wohooo! Takk for tips! Skal absolutt sjekke det ut! På tide å gi rumpa et realt løft!
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2013 #14 Skrevet 19. oktober 2013 det finnes mange typer squats, kjære deg Vel, da bør du jo utdype det da. Du sa jo bare squats, som blir knebøy på engelsk.Anonymous poster hash: 0ea56...e69 3
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2013 #15 Skrevet 19. oktober 2013 Hip thrust! Anonymous poster hash: ae9e2...44f
Gjest Inggolf Skrevet 19. oktober 2013 #16 Skrevet 19. oktober 2013 det finnes mange typer squats, kjære deg Joda, men squats betyr jo knebøy og TS skriver at det gjør henne vondt. Prinsippet er jo det samme uansett om det er one legg squat osv (så sant det ikke finnes noen varianter som jeg ikke vet om da) .... men nok om dette egentlig; det var et fint tips om dette appen, så kan jo TS skjekke den ut om hun vil 2
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2013 #17 Skrevet 19. oktober 2013 det finnes mange typer squats, kjære deg Blir som å si til en person som ikke kan ta armhevinger at h*n bør ta push ups Anonymous poster hash: 0ea56...e69 2
Lila Skrevet 19. oktober 2013 #19 Skrevet 19. oktober 2013 Som nevnt, glute bridge sviiiir. Evt hip thrust som tar enda mer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå