GLORIA 82 Skrevet 3. mai 2004 #1 Skrevet 3. mai 2004 Hvor mye penger legger dere i bryllupskaka? Bestiller dere den lenge før selveste dagen? Vi burde kanskje se og ordne dette snart.... (7 august) Vi lurte litt på om vi skulle kjøpe tre forskjellige str marsipankaker og sette de inn i sånn tre etasje...vet ikke hva det heter...da kom vel prisen på ca 1400,- Ei bryllupskake var vel fra 1800,- og +++.... Er litttvil ang dette. Leste at enkelte av dere skal prøve smake på kaka...får man gjort det ved vanlige bakeri?? Jeg bor ca 3 kvarter unna Oslo... (?) Og når henter dere kaka, samme dag, eller dagen før, eller blir den fraktet? Mange spm her...håper på gode råd... :-)
*Lene* Skrevet 3. mai 2004 #2 Skrevet 3. mai 2004 Har ikke svar på alle spørsmålene dine, men vår bryllupskake koster ca 1500,- og jeg har enda ikke bestilt den! Men det er sikkert forskjellig fra firma til firma, hvor god tid de må ha på dette!
Gjest Tex Skrevet 3. mai 2004 #3 Skrevet 3. mai 2004 Jeg skal lage kaken selv. Har kjøpt stativ til 1190 kroner, ønsket meg kakeformer som passer til til jul og resten ordner seg av seg selv.
Omegalady Skrevet 3. mai 2004 #4 Skrevet 3. mai 2004 Vi har bestilt vanlig 3-etg. bryllupskake, og den koster kr 1200,- I tillegg skal bakeriet frakte den til selskapslokalet for oss kl 2130 på kvelden. Dette tar de 300,- for, men det er det verdt! (Det er nemlig litt dårlig med kjøleplass der vi skal være...) Jeg laget ferdig en bestilling med beskrivelse for hvordan vi ville at den skulle se ut. I tillegg fikk de en fargeprøve av fargen som går igjen på invitasjoner, bordkort etc. (lys lilla/lavendel). De sa det kunne farge marsipanen i hvilken farge som helst!
April Skrevet 3. mai 2004 #5 Skrevet 3. mai 2004 Vi har bestilt kake hos bakeren. Det er sjokoladekake med fondant, 3 etasjer og den kom på ca. 2400! Og det synes jeg var dyrt! Men det er noen ikke så langt unna deg som baker kaker, hun som driver med Cacas! Vet ikke hvor mye hun tar da..
blyg Skrevet 3. mai 2004 #6 Skrevet 3. mai 2004 Hei. Vi var så heldige å komme over en dame som er kjempeflink med bryllupskaker. Hun skal ha 2800,- for en fire etasjer kake, i flere smaksvarianter. Da designer hun kaken akkurat slik vi ønsker den, med monogram og det hele! Fargene på pynten matcher inbydelser og blomstene vi har valgt for dagen, og hun kommer selv ut til selskapslokalene og setter den opp på kakebordet (uansett kl. slett). Der sørger hun for å legge litt stoff i bakgrunnen, slik at den kommer helt til sin rett, og i tillegg ønsket hun å ta bilde av den til arkivet sitt. Denne kaken er til ca. 90 personer, og jeg synes ikke prisen var ille, i forhold til hva vi får ut av det. blyg
-ida- Skrevet 3. mai 2004 #7 Skrevet 3. mai 2004 Vi fikk beskjed om å bestille ca 4 uker før bryllupet og kaka kommer på ca 2000. Vi bestiller på et bakeri så nærme der vi bor som mulig, og henter den fredag kveld tenker jeg. Den kommer da til å stå på kjølerom natta over, da vi har nok å gjøre på den store dagen.
Lissemor Skrevet 3. mai 2004 #8 Skrevet 3. mai 2004 Vi betaler 1100.- for to hjertekaker som henger sammen med en bro.
Smila Skrevet 3. mai 2004 #9 Skrevet 3. mai 2004 Du kan jo lage den selv? Jeg var i et bryllup for noen år siden, og de hadde den kuleste bryllupskaka jeg noengang har sett. Den var utformet som tro, håp og kjærlighet. Nederst var det et stort kors, i midten var det et anker, og øverst var det et hjerte. Den var så sinnsykt kul.
Wayah Skrevet 3. mai 2004 #11 Skrevet 3. mai 2004 Tror prisen for oss var 1750,- for fire etasjer. Da fikk vi hvilket fyll vi ville og hvilken pynt vi ville, så sant de kunne lage den. De ville jeg skulle bestille ca 14 dager før, så jeg tar vel turen 3 uker før tenker jeg Om de leverer den på kvelden for oss vet jeg ikke ennå, håper jeg kan overbevise dem om det
Scorpina Skrevet 3. mai 2004 #12 Skrevet 3. mai 2004 Vi betaler 1450,- for en to-etasjers kake og 700,- for stativet - men de pengene får vi tilbake når stativet leveres inn etter bruk.
Gjest MrsL Skrevet 3. mai 2004 #13 Skrevet 3. mai 2004 Vi betaler 1450,- for en treetasjes kake med flerfarget marsipan og med det fyllet vi vil ha i. De bringer den til festlokalet for oss og jeg bestilte den i januar.
Brudulja Skrevet 3. mai 2004 #14 Skrevet 3. mai 2004 Hmmm, vi skal betale 3000 for en kake til 50 personer. Skjønner nå at det var litt i overkant...
Kalas Skrevet 3. mai 2004 #15 Skrevet 3. mai 2004 Vi betaler 3600 for kake til 60 personer. Men vi hadde ikke lyst på vanlig marsipankake, og så har de så gode og lekre kaker på Pascal...
Lullu Skrevet 5. mai 2004 #16 Skrevet 5. mai 2004 Vi hadde heller ikke lyst på marsipankake. Betaler 2 100,- for moussekake, 3 etg. Hver etg. med forskjellig smak: Sjokolade + vanilje, sjokolade + cappucino, sjokolade + amaretto. Vil ikke ha noen kaketopp. Pynten blir enkel, bestående av hvit og mørk sjokolade m/ noe sølv i tillegg.
Lavida Skrevet 5. mai 2004 #17 Skrevet 5. mai 2004 Vi har også valgt noe annet enn standard marsipankake, og får tre etasjer sjokoladekake med hvit sjokoladefyll og hvit sjokoladeglasur for 1650,-. Da kjører de den ut for oss også, så er det en ting mindre å tenke på selv
Isiselin Skrevet 5. mai 2004 #18 Skrevet 5. mai 2004 Vi betaler 2100 kroner for en treetasjes kake. Den er en sjokoladetrøffelkake med et lag marsipan over og over det er det et lag med hvit sjokolade. Den er særdeles mektig og helt borti natta god!!
monja Skrevet 5. mai 2004 #19 Skrevet 5. mai 2004 Vi betalte 1400 kroner for denne kaken. Vi ville ikke ha de typiske med flere etasjer, og denne var kjempegod. Den ene var bare marsipankake og den andre var lukket valnøtt. Marsipanlokket var tilsatt jordbærsmak
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå