Gå til innhold

Ujevn/"klumpete hud". Noen gode råd?

Anbefalte innlegg

Gjest Trappetroll
Skrevet

Hei!

Jeg har litt uren hud. Men jeg greier ikke helt å finne ut hva jeg skal gjøre med den. Jeg trenger ikke nødvendigvis å ha kviser, men jeg har akkurat som klumper i huden, eller små bumper med hudormer om dere forstår. Og enkelte ganger utvikler de seg til kviser. Dette er ikke så kjekt..

Noen som har gode tips?

Jeg har fet panne, men er veldig tørr i kinn og hake.

Bruker per dags dato clinique renseprodukter, decleor hydrafloral fuktighetskrem, id foundation og blusher.

Er nøye med å vaske koster. Jeg har sensitiv hud, og har reagert på forskjellige produkter.

Håper at noen kan hjelpe meg! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har nok acne. De begynner som byller og noen går tilbake mens andre blir til kviser. Min mor hadde mye av det, og jeg har litt. Begynte nylig med skinoren.

Hygienen rundt ansiktet har en del og si når det kommer til kviser, men det er mest psykisk. Jeg også er veldig renslig., men de kommer alikavel.

Som mamma sa til meg "Det du tenker å grubler på nå, fiks det, eller godta det" :)
Ofte forårsaket av stress eller ubalanse i livet.

Men vil anbefale deg å gå til legen! INGENTING på apoteket hjelper, jeg kan spare deg for de pengene :P7

Du får sikkert skinoren først du også, den hjelper for meg, men høres ut som du kanskje har litt verre enn meg, men kan godt hende.. Du får sterkere og sterkere medisiner av dem.

Skinoren koster under hundrelappen, så er verdt det. Men må fåes på resept.

Skrevet

Prøv å kutte ut meieriprodukter en stund og se om det hjelper.

Gjest Trappetroll
Skrevet

Prøv å kutte ut meieriprodukter en stund og se om det hjelper.

Jeg spiser verken hvete eller kumelk da jeg ikke tåler det. Holder meg mest mulig unna sukker også.

Gjest Trappetroll
Skrevet

Du har nok acne. De begynner som byller og noen går tilbake mens andre blir til kviser. Min mor hadde mye av det, og jeg har litt. Begynte nylig med skinoren.

Hygienen rundt ansiktet har en del og si når det kommer til kviser, men det er mest psykisk. Jeg også er veldig renslig., men de kommer alikavel.

Som mamma sa til meg "Det du tenker å grubler på nå, fiks det, eller godta det" :)

Ofte forårsaket av stress eller ubalanse i livet.

Men vil anbefale deg å gå til legen! INGENTING på apoteket hjelper, jeg kan spare deg for de pengene :P7

Du får sikkert skinoren først du også, den hjelper for meg, men høres ut som du kanskje har litt verre enn meg, men kan godt hende.. Du får sterkere og sterkere medisiner av dem.

Skinoren koster under hundrelappen, så er verdt det. Men må fåes på resept.

Ja, jeg har hatt veldig mye stress og problemer i det siste.

Får gjerne vurdere det, er så kjedelig å ha det slik!

Skrevet

Jeg er i samme situasjon. Har klassisk kombinasjonshud. Da jeg var yngre hadde jeg veldig mye acne og gikk på roaccutan. Da forsvant det meste, men jeg får fortsatt mye urenheter.

Små kviser og sorte prikker i pannen, på nesen og på haken/rundt munnen. Kinnene kan være knusktørre men iblant får jeg kviser iblant det tørre - selv om huden ikke er oljete. Har rosa kinn stort sett og blir lett rød i ansiktet (rosacea).

Over hele haken er huden ujevn med bitte små kviser og urenheter.

Er slitsomt og uansett hvor nøye jeg er og hva jeg bruker så må jeg ha sminke på huden for å føle meg bra...

Anonymous poster hash: 05548...46f
Gjest Trappetroll
Skrevet

Jeg er i samme situasjon. Har klassisk kombinasjonshud. Da jeg var yngre hadde jeg veldig mye acne og gikk på roaccutan. Da forsvant det meste, men jeg får fortsatt mye urenheter.

Små kviser og sorte prikker i pannen, på nesen og på haken/rundt munnen. Kinnene kan være knusktørre men iblant får jeg kviser iblant det tørre - selv om huden ikke er oljete. Har rosa kinn stort sett og blir lett rød i ansiktet (rosacea).

Over hele haken er huden ujevn med bitte små kviser og urenheter.

Er slitsomt og uansett hvor nøye jeg er og hva jeg bruker så må jeg ha sminke på huden for å føle meg bra...

Anonymous poster hash: 05548...46f

Huff. Jeg har mer bare klumper i huden, har ikke så mye kviser. Skal ikke være bare bare med denne kroppen :/

Skrevet

Ja, jeg har hatt veldig mye stress og problemer i det siste.

Får gjerne vurdere det, er så kjedelig å ha det slik!

Veldig kjedelig å ha det slik! Men det er kviser altså, eller ihvertfall betennelse, som som oftest er forårsaket av stress..

Det beste er vel å gå legemiddel på resept av lege, drikke mye vann og ordne opp/fjerne alt i livet som forårsaker stress :)

Som sagt "det du tenker på, fiks det, eller godta det" :) lettere sagt en gjort, men det er det beste tipset jeg kan gi deg :)

Skrevet

Har tilsvarende problem som deg, masse nupper under huden. Dette kalles komedogen akne, en form for ikke-inflammatorisk akne som gjerne er forstadiet til de typiske kvisene. Med disse går man under kategorien av de som er mildt utsatt av den kroniske hudlidelsen det jo er. :wink:

Vil anbefale deg en tur til legen, og teste ut et preparat med en form for A-vitamin syre eller et derivat av sådan type, f.eks. Finacea, Skinoren eller Differin. Disse vil hjelpe huden med å fornye seg og normalisere aktiviteten i talgutførselsgangene. Jeg utsatte lenge å gå til legen i frykt for å ikke bli tatt seriøst, og har testet både det éne high end hudpleiemerket(MD Formulations, Matis, Decléor, Elixir) etter det andre. Ingenting forbedret problemet nevneverdig, huden ble heller mer irritert og førte til infeksjoner i form av reale kviseutbrudd. Den største bedringen så jeg først etter å ha startet på Differin, enda jeg fortsatt er i startfasen av behandlingen kan jeg med hånden på hjertet si jeg er som mest fornøyd med huden min nå enn jeg har vært på lenge.

Kort oppsummert: ta deg en tur til fastlegen, så håper og tror jeg du vil få den hjelpen du trenger for å dempe/løse problemet. :jepp:

Skrevet

Jeg hadde også sånn hud, helt til jeg begynte med Aberela. Det tømte ut klumpene så man fikk kviser og tørket ut huden i begynnelsen, men nå er huden silkeglatt. Anbefales og fås kjøpt på apoteket

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...