AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2013 #1 Skrevet 19. oktober 2013 Hvis man har midlertidig eller permanent opphold i Norge og velger å få barn med en nordmann, så kan man ikke få problemer med oppholdet senere? Fordi barn har norsk far og kan ikke skilles fra det? Er det sånn? Anonymous poster hash: c40e7...084
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2013 #2 Skrevet 19. oktober 2013 Dette spørsmålet må formuleres tydeligere, vet ikke helt hvor du vil. Hvorfor skulle dette bli et problem? Mener du at om den som er fra et annet land ikke lenger får opphold i landet så må hun skilles fra barnet fordi det har norsk far? Eller tenker du på om det at den som har opphold vil reise tilbake til hjemlandet og bo der så kan det bli problematisk fordi barnet trolig vil ha norsk statsborgerskap og har norsk far?? Beklager, men dette var forvirrende. Gi litt mer info så kanskje noen kan svare Anonymous poster hash: 7d956...62f
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2013 #3 Skrevet 19. oktober 2013 Man kan bli utvist fra Norge selv om man har barn med noen som bor her. Anonymous poster hash: f6daf...9ae 7
minister-mio Skrevet 19. oktober 2013 #4 Skrevet 19. oktober 2013 Å ha barn med en som er norsk gir ikke automatisk oppholdstilatelse 4
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2013 #5 Skrevet 19. oktober 2013 Aha.. nå skjønte jeghvor hun villle... Jeg be forvirret når hun skrev at man potensielt allerede hadde permanent opphold, så skjønte ikke at det kanskje er spm om å FÅ opphold som ligger bak Anonymous poster hash: 7d956...62f
Teeny Skrevet 20. oktober 2013 #6 Skrevet 20. oktober 2013 Tror ikke mor har rett på oppholdstillatelse av den grunn. Barnet kan søke norsk statsborgerskap er jeg sikker på. Skal selv ha barn med en fra et EU land og barnet skal ha dobbel statsborgerskap. Regner med at mor må være gift med far for å få opphold?
Teeny Skrevet 20. oktober 2013 #7 Skrevet 20. oktober 2013 Husker det var en sak på TV om en Filipinsk mor som hadde fått barn med norsk mann, husker ikke om de var gifte eller ei. Så hadde mor jobba ulovlig tidligere i norge og de hadde tenkt å sende både mor og barn ut av landet, selv om barnet var født i norge av norsk far. Tror barnet ofte følger mor.
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2013 #8 Skrevet 20. oktober 2013 Dere misforstår eller jeg var elendig til å forklare Men det jeg spurte om var et generell spørsmål. Jeg har permanent opphold i Norge. Er jeg 100 % trygg nå? Eller må jeg ha barn i tillegg for å bli trygg. Har bodd i Norge lenge og ser det på som mitt hjem. Ikke hjemmelandet. Anonymous poster hash: c40e7...084
Glitnir Skrevet 20. oktober 2013 #9 Skrevet 20. oktober 2013 Permanent oppholdstillatelse er permanent. Eneste måtene å miste den på er vel så vidt jeg vet dersom du oppholder deg i lengre tid i utlandet, begår alvorlige straffbare handlinger eller at du fikk opphold på feilaktig grunnlag. 6
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2013 #10 Skrevet 20. oktober 2013 Ja det stemmer det. TS her. Det er det jeg også har lest. Men har hverken gjort noe straffbart eller bodd i utlandet og har heller ikke fått det på feil grunnlag eller fortiet forhold av vesentlig betydning. Så i utgangspunktet burde jeg ikke miste det, men skal og søke om norsk statsborgerskap så da håper jeg at jeg kommer til å slappe av Har fått så mange midlertidige opphold pga min mor som var gift med en her og plutselig var ikke de gift lenger og så traff hun en ny og giftet seg på nytt. Det var lenge usikkert om vi får bli her og på tiden hadde jeg kjæreste og vi var forlovet. Hadde vært kjipt om jeg måtte forlate landet og han sikkert derfor angsten sitter igjen i kroppen, derfor vil jeg gjøre alt mulig for å ikke miste det jeg har fått. Hvis dere skjønner vil være trygg her. Anonymous poster hash: c40e7...084
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2013 #11 Skrevet 20. oktober 2013 Ja det stemmer det. TS her. Det er det jeg også har lest. Men har hverken gjort noe straffbart eller bodd i utlandet og har heller ikke fått det på feil grunnlag eller fortiet forhold av vesentlig betydning. Så i utgangspunktet burde jeg ikke miste det, men skal og søke om norsk statsborgerskap så da håper jeg at jeg kommer til å slappe av Har fått så mange midlertidige opphold pga min mor som var gift med en her og plutselig var ikke de gift lenger og så traff hun en ny og giftet seg på nytt. Det var lenge usikkert om vi får bli her og på tiden hadde jeg kjæreste og vi var forlovet. Hadde vært kjipt om jeg måtte forlate landet og han sikkert derfor angsten sitter igjen i kroppen, derfor vil jeg gjøre alt mulig for å ikke miste det jeg har fått. Hvis dere skjønner vil være trygg her.Anonymous poster hash: c40e7...084 Ja, du er sikket veldig stolt av mora di, som gjør alt for en oppholdstillatelse i Norge... Anonymous poster hash: c7b62...112 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2013 #12 Skrevet 20. oktober 2013 Ja, du er sikket veldig stolt av mora di, som gjør alt for en oppholdstillatelse i Norge... Anonymous poster hash: c7b62...112 Og som ikke det er nok så vurderte du å få unge med en nordmann, for å få bli... Hva er galt med moralen i din familie? Anonymous poster hash: c7b62...112 2
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2013 #13 Skrevet 20. oktober 2013 Min mor gjorde alt for meg for at jeg skal få et bedre fremtid! Så ja, jeg er stolt av min mor, uten henne hadde jeg ikke vært så lykkelig som jeg er nå. Du har ingen rett til å være frekk mot meg. Da er det isåfall noe galt med deg! Din din følelsesløse kjerring! Anonymous poster hash: c40e7...084
Liveurlife Skrevet 20. oktober 2013 #14 Skrevet 20. oktober 2013 Du kan ikke bare dømme folk helt uten videre uten å kjenne til bakgrunn eller noe som helst! Så tror det er noe galt med moralen DIN! Enkelte folk er så kvalmende ! du gjør skam på norske folk ved å skrive slik !
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2013 #15 Skrevet 20. oktober 2013 Min mor gjorde alt for meg for at jeg skal få et bedre fremtid! Så ja, jeg er stolt av min mor, uten henne hadde jeg ikke vært så lykkelig som jeg er nå. Du har ingen rett til å være frekk mot meg. Da er det isåfall noe galt med deg! Din din følelsesløse kjerring!Anonymous poster hash: c40e7...084 Så flott at du er stolt av moren din! Anonymous poster hash: c7b62...112 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2013 #16 Skrevet 20. oktober 2013 Skjønner ikke hva er problemet ditt. Jeg har ikke bedt om frekke kommentar. Håper det fikk deg til å føle deg bedre. Sånne folk som deg synes jeg synd på. Anonymous poster hash: c40e7...084
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2013 #17 Skrevet 20. oktober 2013 Du kan ikke bare dømme folk helt uten videre uten å kjenne til bakgrunn eller noe som helst! Så tror det er noe galt med moralen DIN! Enkelte folk er så kvalmende ! du gjør skam på norske folk ved å skrive slik ! Og du bekrefter stereotypier om utenlandske damer. Anonymous poster hash: c7b62...112 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2013 #18 Skrevet 20. oktober 2013 Eg liker ikke utlendinger eg heller. Men enkelte går an å forholde seg til? Hvor er du ifra TS? Anonymous poster hash: c40e7...084
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2013 #19 Skrevet 20. oktober 2013 Polen. Men jeg liker ikke pakistanere og de som ikke aksepterer norsk kultur. Da kan de reise der de kom ifra for å si det sånn. Anonymous poster hash: c40e7...084
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2013 #20 Skrevet 20. oktober 2013 Tror ikke mor har rett på oppholdstillatelse av den grunn. Barnet kan søke norsk statsborgerskap er jeg sikker på. Skal selv ha barn med en fra et EU land og barnet skal ha dobbel statsborgerskap. Regner med at mor må være gift med far for å få opphold? Dobbelt statsborgerskap er ikke like liberalt lenger. Britisk/norsk feks går ikke.Anonymous poster hash: 4fbd2...f28 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå