Cindi Skrevet 19. oktober 2013 #1 Skrevet 19. oktober 2013 Jeg kjøpte en Brio Smile 13.juli. Har enda ikke fått den..! Nå begynner jo termin å nærme seg her, og det er bare rot fra butikken/leverandøren syns jeg. Hvor lenge er akseptabelt å vente, og hva gjør man? Hvilke rettigheter har man egentlig? Hvor lenge ventet du før du fikk vognen du bestilte? Burde man ikke ha noen form for garanti for å få vognen før fødsel når man bestiller 4 mnd før termin?
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2013 #2 Skrevet 19. oktober 2013 Jo. Ventet i seks uker tror jeg,Anonymous poster hash: d422c...4a3
SmallTalk Skrevet 19. oktober 2013 #3 Skrevet 19. oktober 2013 Spurte du ikke om forventet leveringstid når du bestilte vogna? Jeg kansellerte en bestilling på barnevogn hos Babyshop pga at de ikke kunne garantere at jeg kom til å få vogna i tide, og jeg bestilte vel 14 uker før termin. Resultatet på visa var at jeg sendte mail til en babybutikk rett over Svenskegrensa med spørsmål om hva leveringstid på den vogna jeg ville ha var hos dem, og resultatet var at de hadde den på lager og reserverte den til meg. 1
Susa Skrevet 19. oktober 2013 #4 Skrevet 19. oktober 2013 Det hadde jeg ikke godtatt! Jeg fødte da jeg var 36+5 helt ut av det blå, så da var det godt at vogna var i hus! Har du purret på dem? Hva får du til svar da?
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2013 #5 Skrevet 19. oktober 2013 Oj! Det var veldig sent. Jeg forventet 3-6 ukers leveringstid på santlige vogner, eller annet dersom de konkret opplyste om dette(det gjaldt dersom jeg skulle ha helsort bugaboo, hvilket de opplyste om.) Anonymous poster hash: 27de3...0c5
Cindi Skrevet 19. oktober 2013 Forfatter #6 Skrevet 19. oktober 2013 Da jeg bestilte sa de ca 6 uker. Har purret som bare det. Sendte nå også mail direkte til brio. Så får se hva de svarer... jeg vil ha vogn! Pengene tilbake er litt sent nå rett før termin.
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2013 #7 Skrevet 20. oktober 2013 Bestilte 24 april, hadde termin slutten av juli. Lenger ventetid Pga fargen vi valgte, og ferietid, men skulle ikke vere mer enn 8 uker. Fødte i slutten av juli, fikk ikke babydelen av vogna før 6 uker etter fødsel, måtte låne en i en annen farge. Fikk beltestol og stellebag gratis som plaster på såret, men alikevel kjedelig å ikke ha sin egen babybag :/ Dette var akkurat i overgangen da bare barn butikkene ble til, og det hadde vert knussel med kontraktene med teutonia. Så ikke butikken sin feil, men fabrikken.Anonymous poster hash: cbff2...48e
kaprifolen Skrevet 20. oktober 2013 #8 Skrevet 20. oktober 2013 Ventet i ca 8-9 uker, mener jeg det var. Ville ha en farge som ikke var på lager, så da ble det litt ekstra ventetid. Jeg beregnet at det kunne ta 3 mnd oppe i hodet mitt da jeg planla.
Cindi Skrevet 21. oktober 2013 Forfatter #9 Skrevet 21. oktober 2013 Faen!!! Fikk svar fra barnas hus nå. Jeg får ikke vogna jeg har kjøpt! Brio hadde sagt at det var umulig å levere vogna før tidligst i desember, så de tilbød meg å heller få Brio Go eller Britax Affinity. Jeg har jo sjekket VELDIG før jeg kjøpte vogn, og det var en grunn til at jeg valgte smile foran go, og det var at smile var mer solid og at den var bedre å kjøre på grus/terreng. Blant annet. Britax kjenner jeg ikke til, men umiddelbar googling viser meg at handlekurven er mye mindre enn på go, og dekkene ser mer "plastikk" ut. Barnas Hus sa jeg eventuelt kunne se om det var en annen vogn jeg ville ha, fra butikken deres. Men nå aner jeg ikke...! Hjeeeeeeelp!! Jeg trenger en vogn som funker like bra i trange butikker på kjøpesenteret som på stien i marka og på grus og brostein (altså bra demping). Jeg får vinterbebis, så den må funke på vinterføre og være lun og god for bebis. Også må den være lett, da jeg ikke er noen bodybuilder, og kommer til å være alene med baby og vogn ofte og bor i fjerde etasje uten heis. Jeg MÅ ha svingbare hjul, og gjerne også noen som kan byttes ut til vinterhjul på de verste snødagene. Hjelp??
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2013 #10 Skrevet 21. oktober 2013 Hva med å høre hos andre butikker/nettbutikker om de har på lager? Anonymous poster hash: 3b3c9...c35
Susa Skrevet 21. oktober 2013 #11 Skrevet 21. oktober 2013 Et sånt svar kan jo få enhver til å knekke sammen, og når man er høygravid i tilegg da...! Et kjapt søk på nettet viser at brio go er litt større i sittedelen enn smile, men jeg har ingen erfaring med annet enn emmaljunga, så kan jo ikke svare deg der. Men på f.eks jollyroom.no får du tak i vogna ganske kjapt. Står at de sender samme dag, og blir fraktfritt på ordre over 1000 kr.
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2013 #12 Skrevet 21. oktober 2013 Et sånt svar kan jo få enhver til å knekke sammen, og når man er høygravid i tilegg da...! Et kjapt søk på nettet viser at brio go er litt større i sittedelen enn smile, men jeg har ingen erfaring med annet enn emmaljunga, så kan jo ikke svare deg der. Men på f.eks jollyroom.no får du tak i vogna ganske kjapt. Står at de sender samme dag, og blir fraktfritt på ordre over 1000 kr. Jeg har søkt litt for ts. Og ser at Jollyroom er utsolgt, men godt mulig den er på lager på kopbarnvagn.se. Jeg fikk hvertfall lagt den i handlekurven, men fikk ikke opp noen leveringsdato. Anonymous poster hash: 3b3c9...c35
Cindi Skrevet 21. oktober 2013 Forfatter #14 Skrevet 21. oktober 2013 Barnas hus skulle ringe rundt til diverse butikker for å se om noen hadde den inne, og om de kunne skaffe den. Også skulle de ringe meg senere. Skal foreslå jollyroom for de da. Men hvis de andre butikkene ikke har den inne, så får de heller ikke bestilt. Da må jeg gå for en annen vogn. Har jo sjekket dette før jeg valgte smile, og go er egentlig ikke et alternativ jeg ville blitt fornøyd med tror jeg. Britax kjenner jeg overhodet ikke... Eneste mulige er kaaaaaanskje emmaljunga med duo s chassis, men den har jeg hørt at er veldig tung. Det funker vel dårlig i oppoverbakker på vinteren.. *sukk* Bestilte jo 4 mnd før termin for å unngå dette...
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2013 #15 Skrevet 21. oktober 2013 Står da på lager på jollyroom Ikke svart, men ser blå, lilla og brun er på lager. Så om Ts skal ha annen er svart, så er det håp for å få tak i den der ja. Anonymous poster hash: 3b3c9...c35
Cindi Skrevet 21. oktober 2013 Forfatter #16 Skrevet 21. oktober 2013 Jeg kjøpte lilla. Så hvis barnas hus kan betale mellomlegget til jollyroom, så kan jeg ta den de har der. Hvis de har den... Vet ikke om de går med på det da.
Susa Skrevet 21. oktober 2013 #17 Skrevet 21. oktober 2013 Jeg kjøpte lilla. Så hvis barnas hus kan betale mellomlegget til jollyroom, så kan jeg ta den de har der. Hvis de har den... Vet ikke om de går med på det da. Det syns jeg virkelig de burde! Makan til tull, de har hatt 3 mnd på seg....
Cindi Skrevet 21. oktober 2013 Forfatter #19 Skrevet 21. oktober 2013 Buffalo hadde visst veldig dårlig demping i forhold. I følge damen på butikken... Smile har lufthjul.
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2013 #20 Skrevet 21. oktober 2013 Buffalo hadde visst veldig dårlig demping i forhold. I følge damen på butikken... Smile har lufthjul. Fy fader så uflaks du har hatt.........jeg hadde vært helt sinnsykt sur. Men: jeg valgte bgaboo buffalo av alle de grunnene du nevner, og ville kanskje ikke sett meg blind på hjulene og at de skal ha dårligere demping - etter hva jeg har forstått(har lest meg litt opp) så handler det også om demping i helheten(bagdel, hjul, chassis osv) - og buffalo er iallefall lagd for å skulle håndtere både skau og by og har alle tingene du etterspør. Men selvsagt; det kan godt hende hjulene på den andre var bedre isolert sett - og hadde jeg fått tak på den som jeg ønsket et annet sted hadde jeg definitivt krevd pengene tilbake i ei jæææææævlig fart Anonymous poster hash: 27de3...0c5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå