symre Skrevet 12. juni 2002 #1 Skrevet 12. juni 2002 5 uker igjen til termin!!! Plutselig slo det meg at det er fryktelig kort tid, og jeg har ikke ordnet NOE ennå!!! Vi får mye, men jeg har ennå ingen oversikt. Så nå kribler det i meg etter å begynne med "redebygging"... Leste et sted at man burde ha med amme-bh til sykehuset. Men hvordan vet man hvilken størrelse man skal ha før melken kommer? Jeg kan jo ikke vente til etter fødselen heller? Og man bør vel ha amme-innlegg? Og kjære dere som vet det - er det noe annet man også bør tenke på på forhånd (utover klær til barnet, seng og vogn?) Jeg blir kjempeglad for svar! Symre
Lissie Skrevet 12. juni 2002 #2 Skrevet 12. juni 2002 Hei! I og med at du nok kommer til å bruke ammeinnlegg kan du nok regne med å komme en str. opp i bh-cup i forhold til nå.12
Hestehoven Skrevet 12. juni 2002 #3 Skrevet 12. juni 2002 Hei Symre Jeg er like grønn som deg, så jeg kommer kun med annenhåndsinformasjon. Jeg har hørt at dersom du kjøper BH'en slik at den passer på ytterste hempe (du vil jo gå raske ned rundt ryggen) og i en cup-størrelse større enn det du bruker på slutten av svangerskapet, så bør den passe når melken kommer. Det lønner seg vel ikke å kjøpe mer en toppen to BH'er før fødselen, man har vel ikke samme størrelsen på brystene i hele ammeperioden? Hilsen Hestehoven 34+1
symre Skrevet 12. juni 2002 Forfatter #4 Skrevet 12. juni 2002 Tusen takk for svar! Nei, jeg tror heller ikke jeg vil kjøpe mer enn to sånn til å begynne med. Tror også det forandrer seg underveis! Men mer enn en størrelse opp - nei, det håper jeg ikke på gitt!
Silfen Skrevet 12. juni 2002 #5 Skrevet 12. juni 2002 Er ikke vits i å kjøpe ammebh i det hele tatt før fødsel syns nå jeg. Jeg har ikke gjort det med mine barn, puppene forandret seg drastisk med ene og ikke i det hele tatt med andre. Om du føler for å bruke bh på sykehuset, er det en smal sak å klippe to hull i de sexy nettingtrusene man får på barsel, slik at de blir en provisorisk bh.12
Gjest Lottemor Skrevet 12. juni 2002 #6 Skrevet 12. juni 2002 hei hei.... Jeg fikk kjøpt amme bh på barsel etter jeg hadde født....de kostet 80 kr.....de brukte jeg til den værste melkesprengen hadde gitt seg og kjøpte jeg finere og bedre på lindex. lykketil videre og med barnet som kommer 12
Bitti Skrevet 17. juni 2002 #7 Skrevet 17. juni 2002 Kjøp en stor amme-bh eller 2 og ha det med i bag`en til Sykehuset. Det er nomlig noe du bare MÅ ha når melken setter inn for fullt. Du bør også ha noen ammeinnlegg i bomull og noen store gode i ren ull. (Ull innerst, bomull ytterst)Inleggene i ull beskytter også mot brystbetenndelse og hjelper mot såre brystvorter som du ( desverre, GARANTERT) vil få. Ellers så er mitt tips at det kan være lurt å ta med noen store bind, som du kan bruke på slutten av barseloppholdet, de som er på sykehuset (iallefall der jeg var ) er ganske tykke og "Bleie"aktige, jeg følte meg mer vel,i vanlige nattbind el. Ellers så har du nok alt du trenger. Lykke til
diddi Skrevet 17. juni 2002 #8 Skrevet 17. juni 2002 Oi oi, ja jeg hadde det fælt når de stive sykehusskjortene gnisset over vortene. Ha noen bomullsinnlegg (disse er enkle å vaske, og kan brukes innenfor ullinnleggene når melkesprengen er som verst.) Selv hadde jeg 6 par bomull og 2 par ull. Jeg kjøpte ammebh på Lindex. Kjipe men gode. (Triumph). Gikk noe opp, men da får bare bh'n være litt liten de første dagene. Ellers så har de vært helt ok hele tiden. Men kjøp 1 bh, som du tar med. Og kjøp den med en størrelse større i cupen enn det du bruker nå. Du klarer deg med det den første uka. Så har det stabilisert seg, og du kan sende mannen ut etter fler. Husk å ha et lite lager med noen mat i nattbordskuffen på sykehuset. Jeg var så sulten at jeg heiv i meg en del sjokolade den første natta. Og natta etter var det tomt. Jeg hadde glemt å proviantere, og saft var ikke egnet. Så der satt jeg på senga mi og spiste sukker rett fra posen. Jeg tror aldri jeg har vært så sulten!!!! Maten var jo ikke før om mange timer!!! Ha en kjeks pakke eller fire på lur!!
Gjest gjest Skrevet 19. juni 2002 #9 Skrevet 19. juni 2002 Hei, Symre !! Tenk at du bare har 5 uker igjen ?!!!! Jeg har fulgt deg fra starten av da du var på "prøver'n", det er godt å vite at det går godt med deg....... :D Amme-bh var ikke i tankene mine da jeg fikk min første, og det gikk helt fint uten de første 5 dagene !!! Det jeg derimot vil anbefale deg om å ta med er en morgenkåpe. Skjortene en får på sykehuset er ikke av de lengste, og når en må på toalettet er det ikke særlig gøy at ting og tang synes, hvis du skjønner hva jeg mener ?! Lesestoff er også greit. Etter at visitttiden er over, du har sovet litt, og ikke minst stirret på nurket 2 dager i strekk - da er det greit å hvile øynene på noe annet også...... Lykke til og gratulerer met det forestående, Symre !!! :D Hilsen Thomasine ( som ikke klarer å logge seg på idag )
Gjest "symre" Skrevet 21. juni 2002 #10 Skrevet 21. juni 2002 Tusen takk for nyttige svar!!! Nå skal jeg ut og handle! Spennende å tenke på hva som skal være i bagen... jeg har kjøpt ny morgenkåpe og ny bag for anledningen!... dette er jo stor stas. Og tusen takk for hilsen, Thomasine! Kjempekoselig! Jeg har det nesten uforskammet bra - det er nesten ikke til å tro hvor fint det har gått. Og det å være gravid er mye mye morsommere enn jeg hadde trodd, faktisk synes jeg det blir bedre og bedre for hver dag som går... Jeg er hvertfall ikke ferdig med å være gravid etter denne første gangen, hvis jeg kan få det til igjen! Nå er det 1 uke igjen på jobben - men så er det redebygging og venting for fullt!!! Kan nesten ikke vente!!! Klem fra Symre (og fremdeles står det at brukernavnet mitt er i bruk... jeg må finne ut av dette!)
Hestehoven Skrevet 21. juni 2002 #11 Skrevet 21. juni 2002 Hei Symre :D Jeg er ikke blitt så dreven i dette nye forumet, men dersom du logger deg inn før du skriver meldinger går det greit. Dersom du ikke gjør det, så tror jeg du får beskjed om at brukernavnet er opptatt - av deg selv :o Lykke til med fødsel og de siste innkjøpene, forresten. Vi er jo omtrent like langt, så det er morsomt å følge med deg. Nå er faktisk alt i hus her i gården. Og godt er det, for mor er ikke akkurat i god form om dagen. Hilsen Hestehoven 35+3
Gjest Anonymous Skrevet 21. juni 2002 #12 Skrevet 21. juni 2002 Dumt spørsmål: hvor får man kjøpt slike ullinnlegg og bomullsinnlegg?
diddi Skrevet 24. juni 2002 #13 Skrevet 24. juni 2002 I babyshop (der hvor du får kjøpt barnevogner), og på apoteket.
Lara Skrevet 24. juni 2002 #14 Skrevet 24. juni 2002 Innlegg får man også kjøpt på apoteket. Vanlig bomullsinlegg kan også kjøpes i dagligvare butikker.
Gjest "symre" Skrevet 25. juni 2002 #15 Skrevet 25. juni 2002 Hestehoven, det er moro å følge med deg også! Tenk å ha alt i hus, det må være deilig. Selv er redebyggerinstinktet på topp for min del akkurat nå, jeg er høyt og lavt og planlegger og ordner, og er sikkert nokså hyper å være i hus med. Men jeg kan ikke la vær!--- enda jeg kjenner at det er på HØY tid å ta fødselspermisjon og slutte jobben, roe ned tempoet og bare vente. Å, som jeg gleder meg til det... fredag, hvis jeg får alt unna her... Så dumt du ikke er i form. Pass på å hvile masse og ta godt vare på deg selv! Lykke til i tida framover! klem fra Symre PS: skjønner fremdeles ikke dette med logginga... har prøvd alle mulige ting. SÅ nå skriver jeg Symre i anførselstegn til jeg finner ut av det!
Gjest Hege Skrevet 25. juni 2002 #16 Skrevet 25. juni 2002 PS: skjønner fremdeles ikke dette med logginga... har prøvd alle mulige ting. SÅ nå skriver jeg Symre i anførselstegn til jeg finner ut av det! Kanskje du finner noen svar her Symre? Om det var innlogging du mente? http://www.kvinneguiden.no/Forum/viewtopic.php?t=8449
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå