Gå til innhold

Styrketrening uten matte?-Tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke treningsmatte, det er glatt ute og jeg kan ikke jogge uten å falle.. Noen måter å trene hjemme på,uten matte? Noe som faktisk fungerer og ikke krever mye erfaring? :)

Anonymous poster hash: e8162...0d6
Videoannonse
Annonse
Gjest Nordavind
Skrevet

Pushups, plankevariasjoner, knebøy, utfall

Skrevet

Pushups, plankevariasjoner, knebøy, utfall

Ah! Perfekt. Det gjør vel ingenting om det blir litt ensidig da? Og hvor lenge bør man holde på i en økt?

Gjest Nordavind
Skrevet

Det trenger ikke å bli veldig ensidig, man kan finne på flere variasjoner for hver av de øvelsene :) investerer du i et par manualer så har du plutselig flere øvelser å velge mellom. Man da kan du like godt skaffe deg matte, koster ikke mye:)

Når det gjelder hvor lenge så tror jeg det er individuelt, men hvis du gjør en slags sirkeltrening + litt oppvarming først + tøye ut etterpå så er du ferdig på en halvtime++.

Skrevet

Det trenger ikke å bli veldig ensidig, man kan finne på flere variasjoner for hver av de øvelsene :) investerer du i et par manualer så har du plutselig flere øvelser å velge mellom. Man da kan du like godt skaffe deg matte, koster ikke mye:)

Når det gjelder hvor lenge så tror jeg det er individuelt, men hvis du gjør en slags sirkeltrening + litt oppvarming først + tøye ut etterpå så er du ferdig på en halvtime++.

Er nesten helt blakk, så kan dessverre ikke investere i noe annet enn mat.. ;) men takk for tips! Brukte å ta planken før, og knebøy. Når det kommer til planken får jeg lett vondt i albuene mine, pga. hardt gulv, men skal prøve :)

Gjest Nordavind
Skrevet

Bruk en pute som du ikke bruker eller et håndkle som er brettet sammen :) noe finner du sikkert. Knebøy kan man ta med føttene i skulderbredde eller langt fra hverandre, utfall kan man ta både forover og bakover, planken kan man også fint ta på strake armer (en arm).

Skrevet (endret)

,

Endret av Fantomina
Skrevet

Angående jogging på glatta, snow grip som brukes til bildekk er genialt når det ikke er nok is til å bruke pigger. ;) Noen mener det sliter på gummien til skoen, men det funket fett her forrige sesong.

Anonymous poster hash: 0d051...44b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...