Nephthys Skrevet 19. oktober 2013 #1 Skrevet 19. oktober 2013 Kom akkurat over en annonse på finn av en leilighet til salgs (dyr var den også) der beboerne på ingen måte hadde ryddet før fotografen kom.... Det ser jo helt grusomt ut der! Og det meste av rotet kunne i verste fall blitt sopt sammen i det motsatte hjørnet av der bildet blir tatt.. Hva kan man si om sånt, egentlig? Hvem vil vel gå på visning til noe slikt? Er bare litt i sjokk over at noen ikke gidder å gjøre en innsats på ti minutter for å ha en bedre sjanse til å få solgt en leilighet..
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2013 #2 Skrevet 19. oktober 2013 LInk? Anonymous poster hash: cecb9...5a3 2
Pringle Skrevet 19. oktober 2013 #3 Skrevet 19. oktober 2013 En god del av disse uryddige og overfylte boligene er enten tvangssalg eller dødsbo. Er man død, får man ikke ryddet, og ved tvangssalg, er man interessert i at boligen går til så lav pris som mulig. 1
juliane Skrevet 19. oktober 2013 #4 Skrevet 19. oktober 2013 En god del av disse uryddige og overfylte boligene er enten tvangssalg eller dødsbo. Er man død, får man ikke ryddet, og ved tvangssalg, er man interessert i at boligen går til så lav pris som mulig. Jeg tenker også tvangssalg, men skjønte ikke helt hva du mente med at de vil at boligen skal gå for så lite som mulig? Dødsbo vil jeg IKKE tro det er, arvingene har jo en interesse av å selge for høyest mulig pris. Og rydde ut må de jo på et tidspunkt uansett, så da gjør man jo det før salg istedenfor etter.
Pringle Skrevet 19. oktober 2013 #5 Skrevet 19. oktober 2013 (endret) Når det er tvangssalg er det ikke de som har bodd der som får pengene fra salget, det er det kreditorene som får. Dermed har ikke de tidligere beboerne samme interesse av å selge til høyest mulig pris slik som alle andre selgere. Man kan sikkert bli full av trass og sabotere salget, kanskje tilogmed ramponere boligen litt. Noe av dette har kanskje også skjedd før fravikelsen har blitt effektuert, og kan ha en sammenheng med manglende evne/vilje til å betale ned på lån etc. Dødsbo ser gjerne annerledes ut enn tvangssalg, det er ofte fullt av tunge møbler og ptntegjenstander og sterkt mønstrede tapeter. Men ryddig og velholdt, på sitt vis. Hvorfor arvingene ikke rydder før fotografering, aner jeg ikke. Men de tenker kanskje ikke over at det er lurt? Kanskje er det for vanskelig følelsesmessig? Endret 19. oktober 2013 av Pringle
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2013 #6 Skrevet 19. oktober 2013 Når det er tvangssalg er det ikke de som har bodd der som får pengene fra salget, det er det kreditorene som får. Dermed har ikke de tidligere beboerne samme interesse av å selge til høyest mulig pris slik som alle andre selgere. Man kan sikkert bli full av trass og sabotere salget også, kanskje tilogmed ramponere boligen litt. Dødsbo ser gjerne annerledes ut enn tvangssalg, det er ofte fullt av møbler og ting og sterkt mønstrede tapeter. Men ryddig og velholdt, på sitt vis. Jeg kan forstå at når boligen din blir solgt på tvangssalg så gir du litt opp/gir faen, men at de ikke har interesse å få høyest mulig pris er bare tull. Det er sant at pengene som blir realisert går til kreditorene, men det som ikke dekkes av tvangssalget fortsetter debitor å hefte for, så det er ikke sånn at de blir kvitt gjelden. Anonymous poster hash: cecb9...5a3
Nephthys Skrevet 19. oktober 2013 Forfatter #7 Skrevet 19. oktober 2013 Tviler på at dette er noen av delene, egentlig... Får man legge ut linker til boliger på finn? Vil jo ikke henge ut noen heller, men syns det var litt småsjokkerende..
juliane Skrevet 19. oktober 2013 #8 Skrevet 19. oktober 2013 Ja, det er lov å legge ut linker! At man ved tvangssalg kan være likegyldig kan jeg være med på, men at man vil at boligen skal selges for lavest mulig pris på trass sliter jeg litt med å skjønne altså. Snakk om å bæsje seg selv på leggen.
Nephthys Skrevet 19. oktober 2013 Forfatter #9 Skrevet 19. oktober 2013 Man kan jo lett finne ut navnet til de som bor der, men regner med at den blir fjernet om man ikke får lov å legge den ut: http://www.finn.no/finn/realestate/homes/object?finnkode=44671075 Ikke for det, kanskje det er et stunt for å få mer omtale.. Det funket i hvert fall.. Leiligheten er jo grei i seg selv!
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2013 #10 Skrevet 19. oktober 2013 Gud, gidd å bruk en halvtime på å rydde, så ser det tusen ganger bedre ut! Har sett en lignende annonse for en stund siden, der det var "horisontal garderobe" i alle rom. Senga hadde en diiiger haug med klær i seg. Anonymous poster hash: f4037...816 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2013 #11 Skrevet 19. oktober 2013 Det er tvangssalg. Det følger av salgsoppgaven. Anonymous poster hash: cecb9...5a3
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2013 #12 Skrevet 19. oktober 2013 http://att.emprof.no/images2/Eiendomsmegler1/EM1BuskerudVestfold/Royken/Documents/2151303060.PDF Anonymous poster hash: cecb9...5a3
Nephthys Skrevet 19. oktober 2013 Forfatter #13 Skrevet 19. oktober 2013 Det er tvangssalg. Det følger av salgsoppgaven. Anonymous poster hash: cecb9...5a3 Hvordan ser man det?
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2013 #14 Skrevet 19. oktober 2013 Hvordan ser man det? Det står i salgsoppgaven jeg har linket til over. Den fant jeg ved å følge linken fra finn-annonsen til hjemmesiden, derfra til salgsoppgave. Anonymous poster hash: cecb9...5a3
Nephthys Skrevet 19. oktober 2013 Forfatter #15 Skrevet 19. oktober 2013 Det står i salgsoppgaven jeg har linket til over. Den fant jeg ved å følge linken fra finn-annonsen til hjemmesiden, derfra til salgsoppgave. Anonymous poster hash: cecb9...5a3 Ah.. Så den etter jeg hadde spurt! Skjønner at man blir litt rebelsk da.. Men lurer på om fotografen nevnte noe....
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2013 #16 Skrevet 19. oktober 2013 Hvis jeg hadde vært fotograf hadde jeg faktisk ryddet om det så slik ut.. Anonymous poster hash: f4037...816
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2013 #17 Skrevet 19. oktober 2013 Ah.. Så den etter jeg hadde spurt! Skjønner at man blir litt rebelsk da.. Men lurer på om fotografen nevnte noe.... Ja, si det. Jeg vet at det ofte er ampert i slike situasjoner, så er ikke sikker på om jeg hadde turt å si noe selv. Anonymous poster hash: cecb9...5a3
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2013 #18 Skrevet 19. oktober 2013 Hvis jeg hadde vært fotograf hadde jeg faktisk ryddet om det så slik ut.. Anonymous poster hash: f4037...816 Så da hadde du jobbet en times tid uten å få betaling? Anonymous poster hash: cecb9...5a3
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2013 #19 Skrevet 19. oktober 2013 Så da hadde du jobbet en times tid uten å få betaling? Anonymous poster hash: cecb9...5a3 Tar ikke en time å fjerne det verste rotet. Får gjort mye på fem minutter, og bildene blir mye bedre. Anonymous poster hash: f4037...816
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2013 #20 Skrevet 20. oktober 2013 Tja... Vet om folk som sier de er ferdige å rydde når det ser slik ut. Vi vet jo ikke hvor ille det var før det begynte. ;-) Anonymous poster hash: 655f1...42b 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå