Gå til innhold

Hva er vanlig å ha på sparekonto i en alder av 21?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg vet at det ikke finnes noe fasitsvar på spørsmålet mitt, og at det er individuelle forskjeller. Men dersom man ikke har utdannelse og fast jobb hva kan man tenke seg er greit å ha?

Kanskje noen her som kan si hva de tenker om saken? 20.000 - 50.000 - 100.000 ?

Anonymous poster hash: 1c534...976
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har rundt 20 000, og er 20 år. Ikke allverden, men jeg er på vei vertfall :)

Anonymous poster hash: d0240...f28
Skrevet

Hei.

Jeg vet at det ikke finnes noe fasitsvar på spørsmålet mitt, og at det er individuelle forskjeller. Men dersom man ikke har utdannelse og fast jobb hva kan man tenke seg er greit å ha?

Kanskje noen her som kan si hva de tenker om saken? 20.000 - 50.000 - 100.000 ?

Varierer med type jobb antar jeg, samboeren min hadde 150 000 på konto etter lærlingtiden. De er borte nå da han har kjøpt bolig.

Anonymous poster hash: 3dc9f...1b9

Skrevet

Jeg er student og har for tiden 30.000 på min. Det meste er fra studielånet etter at jeg har nok til mat og leie på brukskontoen.

Anonymous poster hash: 09c1a...00d
  • Liker 2
Skrevet

Jeg har 160.000. Selger bilen min snart så da kommer jeg til å ha rundt 200.000.
Skulle egentlig hatt mer, men jeg sløste en del på en dum ting :(

Anonymous poster hash: cb301...c39
Skrevet

Hvilken rente har dere, og hvilken bank?

Skrevet

Når jeg var 21 så hadde jeg kanskjeeee, tja. 2000 kroner? 3000? Brute force-economy. Har begynt å spare litt mer de siste 3-4 mnd, ettersom jeg måtte gå ned i stilling (75%) når jeg begynte på universitetet igjen, og har nå 25.000 (er snart 24). Har bil og leilighet, bor alene.

Anonymous poster hash: 01b11...75c
  • Liker 1
Skrevet

Jeg arvet da jeg var 21, men før det hadde jeg 60,000 på BSU. Det var etter sommerjobber samt ekstrajobb.

Skrevet

Da jeg var 21 hadde jeg ikke sparekonto engang... ;) Bedret seg heldigvis etter at man var ferdig på skole og kunne begynne å tjene penger istedet for å bruke studielån.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Rett over 100.000.

Skal sies at jeg jobbet deltid i noen år for å få til det. Nå om dagen er det fulltidsstudier og null inntekt.

Endret av Compaq
Skrevet

Jeg er 20 år, og har 50 000,- på konto. Har en bil verdt 200 000,-, som jeg har lån på på ca 30 000,- nå, ville dere betalt den ned med en gang hvis dere hadde vært meg? Jeg må også ut med 15 000,- av sparekontoen snart, til et aksjeselskap.. Jeg eier også et hus, som er verdt 700 000,- mer enn det vi (jeg og mannen) har i lån..

Anonymous poster hash: be907...c54
Skrevet

Har akkurat fylt 19 og har 90 000 på kontoen. Hadde mye mer tidligere, men har brukt nesten 100 000 på reiser dette året. Men har valgt å prioritere det, så klager ikke.

Anonymous poster hash: ada8a...a57
Skrevet

På den tiden hadde jeg ca. 250 000. Mye av grunnen var at jeg ikke sløste.

Anonymous poster hash: 82bc6...341
  • Liker 1
Skrevet

Jeg er 20 år, og har 50 000,- på konto. Har en bil verdt 200 000,-, som jeg har lån på på ca 30 000,- nå, ville dere betalt den ned med en gang hvis dere hadde vært meg? Jeg må også ut med 15 000,- av sparekontoen snart, til et aksjeselskap.. Jeg eier også et hus, som er verdt 700 000,- mer enn det vi (jeg og mannen) har i lån..

Anonymous poster hash: be907...c54

Jeg personlig ville nok betalt ut bilen så fort som mulig.....

Skrevet

Jeger 21 og har i skrivende øyeblikk 6,40 kr på sparekontoen min.

Har hatt sparepenger en gang i verden, men ting skjer.

• Liker 4
Skrevet

Tror jeg hadde rundt 30.000 på BSU. Hadde bare hatt dårlig betalte jobber før den tid og alt gikk med til husleie, transport og mat. Kjøpte leilighet da jeg var rundt den alderen, men rørte ikke BSU-kontoen og jeg har faktisk pengene der ennå (pluss litt til + renter). Fikk arv fra besteforeldrene mine som jeg brukte som egenkapital.

Skrevet

Ingenting. De pengene jeg tjener brukes opp før neste lønning. Det fungerer utmerket.

Anonymous poster hash: 1d68b...992
  • Liker 5
Skrevet

Jeg har 160.000. Selger bilen min snart så da kommer jeg til å ha rundt 200.000.

Skulle egentlig hatt mer, men jeg sløste en del på en dum ting :(

Anonymous poster hash: cb301...c39

Hæ? Bil til Kr. 20,000 ,-?

Noe mer relevant å svare på av tall i tråden, må vel være hva man hadde på sparekontoen, FØR man startet å jobbe? Altså gikk ut av videregående? Noen bruker jo deler av lønnen til å sette over på sparekonto.

Skrevet

På min egen sparekonto som jeg opprettet for ca to år siden, har jeg nå ca 30.000.

Etter sommerferien har jeg rundt 50.000, men de pengene forsvinner overraskende fort i begynnelsen av nytt skoleår :flau:

Er student, jobber omtrent fulltid hele sommeren, og har fra dette semesteret hatt av en deltidsjobb ved siden av studiene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...