AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2013 #1 Skrevet 19. oktober 2013 Jeg ser ikke gleden ved livet, er stort sett deprimert og klarer ikke snu tankegangen min mot det positive. Hva har det egentlig å si at jeg bare får toppkarakterer på skolen, ser bra ut, får komplimenter fra andre osv, når jeg ikke vet hva jeg vil videre i livet/føler meg lykkelig? Har aldri hatt en kjæreste, og hvorfor bry seg om det egentlig? Så jeg kan få barn, familie og leve "A4-livet"? Neh, frister overhodet ikke. Vet ikke om det hele skyldes at jeg har for høye tanker om meg selv, føler på en måte at jeg skal utrette noe "stort" i livet eller noe slikt, men jeg føler likevel alt er så tomt og kjedelig. Har ingen gode venner, de fleste har snudd ryggen til meg ut av det blå og jeg gidder ikke ta kontakt med folk jeg ikke har de samme verdiene som meg. Dette fører til at jeg er mest for meg selv, sitter hjemme og føler livet er meningsløst og kjipt. Noen andre som har følt på dette? At livet egentlig ikke betyr noe, at alt strevet for en god utdanning, familie osv ikke er spennende i det hele tatt? Og hva er gledene i livet for akkurat deg? Vet virkelig ikke hva jeg kan gjøre for å kjenne på glede og lykke igjen, for akkurat nå bryr jeg meg ikke om noe.. Det er så mange uintelligente, rare skruer der ute, og jeg har generelt fått et dårlig inntrykk av andre mennesker. Har tidligere opplevd mobbing (vi vet alle hvordan jenter er på ungdomsskolen..), og jenter generelt har vært spydige mot meg. Føler aldri jeg kommer til å treffe noen med de samme verdiene som meg heller. Dette ble langt og rotete, men håper noen forstår/kjenner seg igjen og har noen innspill! Anonymous poster hash: 2efd6...424
Gjest diingo Skrevet 20. oktober 2013 #2 Skrevet 20. oktober 2013 Vet ikke helt hvor konfortabel du er med å høre at du har godt av en psykolog, men vil anbefale det Jeg hadde det som deg for noen år siden, og psykologer hjelper deg til å finne den lille nålen som forårsaker alt dette! Svaret ligger ofte nærmere enn du tror. Jeg fikk aha opplevelser hver time jeg var hos henne, og ble bedre og bedre dag for dag INGEN trenger å ha det slik som dette dag ut og dag inn! Det er bare tankemønsteret ditt som har slått seg i krøll Du trenger en til å hjelpe deg å knyte opp! 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2013 #3 Skrevet 20. oktober 2013 Vet ikke helt hvor konfortabel du er med å høre at du har godt av en psykolog, men vil anbefale det Jeg hadde det som deg for noen år siden, og psykologer hjelper deg til å finne den lille nålen som forårsaker alt dette! Svaret ligger ofte nærmere enn du tror. Jeg fikk aha opplevelser hver time jeg var hos henne, og ble bedre og bedre dag for dag INGEN trenger å ha det slik som dette dag ut og dag inn! Det er bare tankemønsteret ditt som har slått seg i krøll Du trenger en til å hjelpe deg å knyte opp! Takk for svar! Går faktisk allerede til psykolog, men det er sjeldent.. Burde kanskje gå der litt oftere nå en periode. Anonymous poster hash: 2efd6...424
Gjest Badebuksa Skrevet 20. oktober 2013 #4 Skrevet 20. oktober 2013 Du er deprimert. Folk som er utdannet tildet kan hjelpe deg med å snu tankegangen din.
sisteboss Skrevet 20. oktober 2013 #5 Skrevet 20. oktober 2013 Jeg vet AKKURAT hvordan du har det, jeg har det sånn selv. Forstår deg ekstremt godt, og tenker over dette selv hver eneste dag, fra morgen til kveld. Før dette hadde jeg ekstrem OCD, dette fikk jeg heldigvis kurret med psykolog. Men har også fått en diagnose hvor jeg i perioder kan være deprissiv. En psykolog kan hjelpe deg med alt, jeg var der 1 gang i uken i 6 måneder. Da jeg ble kurrert for OCD, følte jeg at det var NÅ livet begynte for meg. Men til tider er jeg fortsatt depressiv, men ikke på noen farlig måte, kun at jeg tenker veldig mye, og antagelig ALTFOR mye tenking. Du burde kontakte din psykolog og fortelle nøyaktig det du sier her, du ønsker å bli bedre og ønsker flere timer. Men det er viktig at du ønsker selv å bli frisk og endre tankegangen din.
Gjest diingo Skrevet 20. oktober 2013 #6 Skrevet 20. oktober 2013 Jeg vet AKKURAT hvordan du har det, jeg har det sånn selv. Forstår deg ekstremt godt, og tenker over dette selv hver eneste dag, fra morgen til kveld. Før dette hadde jeg ekstrem OCD, dette fikk jeg heldigvis kurret med psykolog. Men har også fått en diagnose hvor jeg i perioder kan være deprissiv. En psykolog kan hjelpe deg med alt, jeg var der 1 gang i uken i 6 måneder. Da jeg ble kurrert for OCD, følte jeg at det var NÅ livet begynte for meg. Men til tider er jeg fortsatt depressiv, men ikke på noen farlig måte, kun at jeg tenker veldig mye, og antagelig ALTFOR mye tenking. Du burde kontakte din psykolog og fortelle nøyaktig det du sier her, du ønsker å bli bedre og ønsker flere timer. Men det er viktig at du ønsker selv å bli frisk og endre tankegangen din. Det er sant! Jeg lærte også fort at det nytter ikke å vente på at psykologen hadde kurert meg, man må jobbe aktivt selv, og virkelig ville bli bedre Det er ikke lett! Men livet er så og si det eneste og viktigste vi har, så er det noe vi burde ta vare på, så er det nettopp det! 1
sisteboss Skrevet 20. oktober 2013 #7 Skrevet 20. oktober 2013 Det er sant! Jeg lærte også fort at det nytter ikke å vente på at psykologen hadde kurert meg, man må jobbe aktivt selv, og virkelig ville bli bedre Det er ikke lett! Men livet er så og si det eneste og viktigste vi har, så er det noe vi burde ta vare på, så er det nettopp det! Absolutt jeg hadde sliti med så mye i flere år, at jeg tenkte å kurrere meg på egenhånd. Slutte med å gjøre ritualelr jeg hadde o.l. Men det hadde jeg aldri klart uten psykolog fant jeg ut. Og jeg gjorde alt for å få hjelp. Selv ville jeg så dypt bli kvitt OCD og kunne leve igjen, at jeg var forberedt på å bli frisk igjen. Og gå inn til psykologen med et ønske om å faktisk forandre meg. Har man ikke ønske om å bli frisk, blir man det heller ikke. Det krever en innsats fra deg selv også
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2013 #8 Skrevet 20. oktober 2013 Tusen takk for svar, dere! Er på ingen måte en lett oppgave å bli frisk, men jeg skal prøve å ha en god innstilling hos pyskologen fremover. Anonymous poster hash: 2efd6...424
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå