Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Miranda2011
Skrevet

Er det noen som kan hjelpe meg med min bror. Han er 39 år, har ADHD, veldig impulsiv, hopper fort i ting, men en veldig snill,og god mann. Saken er at han har virkelig falt for ei dame, og dette forholdet har vært frem og tilbake i sikkert tre år. Han har nå flyttet til henne for tredje eller er det fjerde gang, han er helt på tuppa etter denne dama, går omtrent over lik for å få henne, jeg kjenner ikke henne, hun sier hun elsker han, at de ikke klarer å slippe taket i hverandre. Saken er at de kan være sammen i kanskje en måneds tid, og alt er fint og flott, så blir det slutt. Han sier lite, men jeg har inntrykk at det er hun som "kaster" han ut, hun som ikke da vil mer. Så reiser han hjem, og det kan ta bare noen dager, så ringer hun ham og sier hun savner ham, og han kaster alt han har i hendene og reiser til henne, det tar 5 timer med bil dit. Han har endel penger nå, og har da invitert henne med på tur til Paris. Jeg er redd for at han nå spanderer bort alt han har, han tjener ikke så mye, desse 200000,00 vant han i lotto, så sitter han der da, i tilfelle, med like lite som før. Jeg kan ikke forstå hun utnytter ham ( men må si det plager meg litt ved tanken) Noen som kan si meg hva jeg kan gjøre, vet han er voksen og har ansvar for sitt eget liv, men dette er min bror, er redd for at han blir brukt, snill som han er.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

?

Anonymous poster hash: 927f5...b6b
Gjest Miranda2011
Skrevet

Forstår spørsmålstegnet, han er voksen og bestemmer selv, men hver gang det blir slutt der, faller han helt sammen, er redd for han. Når jeg prøver å snakke med han, spør hvorfor det blir slutt, så blir han sint og sier ingen forstår. Skal jeg bare la det ligge, og håpe på at denne gangen går det bra? Det er da ikke normalt å holde på sånn av voksne mennesker, vet ikke hva slags kjærlighet som tåler sånt?

• Liker 1
Skrevet

Forstår spørsmålstegnet, han er voksen og bestemmer selv, men hver gang det blir slutt der, faller han helt sammen, er redd for han. Når jeg prøver å snakke med han, spør hvorfor det blir slutt, så blir han sint og sier ingen forstår. Skal jeg bare la det ligge, og håpe på at denne gangen går det bra? Det er da ikke normalt å holde på sånn av voksne mennesker, vet ikke hva slags kjærlighet som tåler sånt?

Tror ikke du trenger å være så redd for han. Bare la det ligge, så går det nok helt fint denne gangen.

Anonymous poster hash: 927f5...b6b

Gjest Malanthor
Skrevet

Ja. Er ikke stort annet og gjøre enn og prøve og snakke med han. Du kan jo prøve og innhente mere informasjon på forhånd da, slik at du sikkert kan si hva hun gjør som er galt. Hvis du skal overbevise han er det kanskje greit og ha argumentene klare når dere skal snakke sammen.

Gjest Miranda2011
Skrevet

Det er det som er at jeg ikke vet om hun gjør noe galt eller om det er at det blir problemer fordi de "krasjer" når de er sammen, fått inntrykk at de har litt lik personlighet, er jo ofte sånn at er noen for like kan det bli problem å være for mye sammen. Vet ikke. Han er sta, har bestemt seg for å bevise at hun er rett for han, sa han en dag her. Jeg får bare la det ligge, satser på at det går bra denne gangen. De kan ikke holde på sånn resten av livet.

Jeg vet jeg ofte bekymrer meg for mye. Elsker denne broren min, men innimellom er han litt som et barn, tar feks alt som blir sagt helt bokstavelig, tenker ikke på at det kan ligge noe mer mellom linjene.

Skrevet

Det er det som er at jeg ikke vet om hun gjør noe galt eller om det er at det blir problemer fordi de "krasjer" når de er sammen, fått inntrykk at de har litt lik personlighet, er jo ofte sånn at er noen for like kan det bli problem å være for mye sammen. Vet ikke. Han er sta, har bestemt seg for å bevise at hun er rett for han, sa han en dag her. Jeg får bare la det ligge, satser på at det går bra denne gangen. De kan ikke holde på sånn resten av livet.

Jeg vet jeg ofte bekymrer meg for mye. Elsker denne broren min, men innimellom er han litt som et barn, tar feks alt som blir sagt helt bokstavelig, tenker ikke på at det kan ligge noe mer mellom linjene.

Ja, trur det er lurt å la dette ligge.

Det er bra at du elskar broren din, og eg les at du ynskjer å beskytte han. Men om du skal prøve å beskytte han mot henne som han elskar, så kjem du berre til å skyve han frå deg. Her trur eg det er best å bare vere bite deg i tunga og heller vere der for han viss/når han treng ei skulder å gråte på eller ein samtalepartnar, utan å dømme eller skulle fikse alt for han.

Skrevet

Virker nesten som du prøver å "sykeliggjøre" broren din i beskrivelsen av han "Har ADHD" Javel?

Her snakker du om en voksen mann på snart 40 år,som kanskje i dine øyne er litt for snill (dumsnill),men det er jo ikke ditt problem. Han kommer til å gjøre som han har tenkt uansett.

Gjest Miranda2011
Skrevet

Jeg mener absolutt ikke å sykeliggjøre han, prøver bare å forklare hvorfor jeg er bekymret. Og prøver å finne en grunn til at det er så frem og tilbake mellom dem, for alt jeg vet kan det være han som er grunnen, men jeg vet han strekker seg langt for å få henne. Nei, det får bare ligge. Takk for svar til dere alle.

Gjest Miranda2011
Skrevet

Og jeg har herved slutta å være "mamma" for min voksne bror :klaske:

• Liker 1
Skrevet

Samme hva du mener om hans forhold og hans samboer/kjæreste, er det eneste du kan gjøre å la han ta egne valg. Du vet ikke hvordan de virkelig har det, og er det mye drama er det faktisk - dessverre kanskje, mange som overlever sammen som et par selv om og på tross av.

Jeg hadde en kamerat som ble styrt av sin samboer, også hans familie ble skuflet bort, men han hadde valg. Og en dag døde han, det var etter bruddet. Han var slett ikke perfekt, men hun fikk rollen som den onde selv om han ikke sa det selv, siden hun ble stemplet som en som forsøkte å isolere han. Sannheten var vel heller at han inntok rollen som et offer og også etter bruddet nektet han å bli med på ting vi inviterte han med på. Men jeg kjenner jo ikke sannheten, men hans depresjon og unnfallenhet gjorde det ikke enklere for henne, tror jeg.

Det eneste du kan gjøre er å være der og invitere både han og henne med på cafe, på middag, kino og forsøke å lage det akseptabelt at de, til tross for sine dramatiske utfall, at de er godtatt som et par.

Gjest Miranda2011
Skrevet

Virker nesten som du prøver å "sykeliggjøre" broren din i beskrivelsen av han "Har ADHD" Javel?

Her snakker du om en voksen mann på snart 40 år,som kanskje i dine øyne er litt for snill (dumsnill),men det er jo ikke ditt problem. Han kommer til å gjøre som han har tenkt uansett.

Jeg har lest over dette jeg har skrevet noen ganger, og takket være ditt svar, så fikk det meg til å innse at jeg faktisk passer på han som en mamma passer sitt barn, at jeg prøver å beskytte han. Herlighet altså, nå må jeg skjerpe meg, han er en voksen mann som dra dit fordi det er der han vil være. Og jeg skal fra nå av oppføre meg som ei søster og invitere dem hjem til meg neste helg. Så takk skal du ha for at du ga et ærlig svar og fikk opp øynene mine.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...