AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2013 #1 Skrevet 19. oktober 2013 Har vært sammen med en i over ett år nå, og han har hatt en bestevenninne siden ungdomsskolen. Og siden da så har han kalt henne for "jenta mi". Og istad så snakka vi om sjalusi og sånn i forhold også sier jeg at jeg ikke liker at han kaller henne for det og at jeg syns det blir respektløst, når han kaller meg det samme! Forskjellen er jo at det er MEG som er jenta hans nå og ikke henne! De har kun alltid vært venner men allikevel plager det meg fordi hun kunne like gjerne pissa rundt hele han når jeg først kom inn i bildet. Har bare møtt henne tre ganger fordi jeg kjenner at jeg ikke liker henne, men jeg har ikke nektet kjæresten min møte henne. Men han er tom for ammunisjon når jeg f.eks arresterer han på noe så han bruker da det imot meg at han ikke får møte vennene sine ga meg! Og det stemmer overhodet ikke! Det er han som ikke drar til dem! Det er faen ikke min feil!! Han sa også at "ja hun er jenta mi og det er det har hun vært i alle år og det er det ingen som kan forandre på" og da ble jeg så sinna og senere uti diskusjonen så nekter han for at han sa det og sånn. Han bare forsvant ut av døra her og stakk ut. Og her sitter jeg og blir bare mer og mer irritert på grensa til forbanna. Hvordan hadde dere reagert hvis dere ar meg?? Anonymous poster hash: 716fb...07d
Gjest Lille-pus Skrevet 19. oktober 2013 #2 Skrevet 19. oktober 2013 Jeg er så trygg i meg selv at det hadde brydd meg i enden av ryggen for å være ærlig. Helt greit. Du høres sjalu og usikker ut synes jeg. 5
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2013 #3 Skrevet 19. oktober 2013 ts her. Jeg føler meg overhodet ikke noe spesiell når han kaller henne det samme som meg. Han sier det er meg han elsker og det vet jeg men jeg blir så sinna når han faen ikke klarer forstå at det er respektløst! Og enda mer irritert blir jeg når han selv ikke skjønner dette men er kun villig til å forandre på det ETTER jeg har sagt noe! Hva f?? Jeg gidder ikke fortelle han i hva han skal gjøre, bare så han kan gjøre det for å få husfred! Jeg vil at det skal komme fra hans hjerte at han selv ikke lenger føler at hun er jenta hans og at han selv ikke vil kalle henne det. Men neida, det må komme fra meg! Og det syns jeg blir så falskt! Anonymous poster hash: c6774...d14 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2013 #4 Skrevet 19. oktober 2013 Jeg er så trygg i meg selv at det hadde brydd meg i enden av ryggen for å være ærlig. Helt greit. Du høres sjalu og usikker ut synes jeg. jeg er ikke usikker på hans kjærlighet til meg men jeg blir bare irritert over at han ikke kan fatte dette selv men trenger å bli fortalt av meg at det ikke passer seg! Hun føler seg vel som den dronninga, og det er da klart at det plager meg! Ville ikke kalt det sjalusi, vil heller kalle det for folkeskikk! Anonymous poster hash: c6774...d14
Marie90 Skrevet 19. oktober 2013 #5 Skrevet 19. oktober 2013 "ja hun er jenta mi og det er det har hun vært i alle år og det er det ingen som kan forandre på" Det er ikke normalt. Aldri hørt om en gutt med kjæreste som referer til andre jenter på den måten. 10
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2013 #6 Skrevet 19. oktober 2013 ts her.. TAKK! Det er det jeg og tenker! Men han syns tydeligvis at det overhodet ikke burde være noe problem! Anonymous poster hash: c6774...d14
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2013 #7 Skrevet 19. oktober 2013 Hadde ikke likt detAnonymous poster hash: 417ae...1ae
Gjest .-L-. Skrevet 19. oktober 2013 #8 Skrevet 19. oktober 2013 Jeg synes også det er litt spesielt. Han kan godt si at han er glad i henne, men å kalle hun for jenta hans er sært.
kareen Skrevet 19. oktober 2013 #9 Skrevet 19. oktober 2013 Det hadde jeg ikke funnet meg i. Det går en grense mellom venner og kjæreste, han har krysset denne. 2
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2013 #10 Skrevet 19. oktober 2013 Ja, nei, jeg har jo aldri nevnt tidligere at det ikke var så konstruktivt å holde på sånn. Men så ble det jo bare kalt fjasing da. Og så var det jo bare hyggelig og tull. Så da ble det jo sånn. Dette må være det største sjokket ever og det var vel ingen som så denne komme antar, jeg. Anonymous poster hash: 2fa31...48c
Gjest s@nd Skrevet 19. oktober 2013 #11 Skrevet 19. oktober 2013 Mm.. dette er sært, ja. Ville ikke likt det, jeg. Men å nekte han å være sammen med henne vil ikke fungere, vil jeg tro. Jeg skjønner at du ikke vil at han skal henge med henne, men det blir ikke bedre om du nekter han.. Da blir han bare sur på deg. Men skjønner at det plager deg! Hadde ikke likt det selv.
Gjest blasé Skrevet 19. oktober 2013 #12 Skrevet 19. oktober 2013 hadde ikke likt det jeg heller, uansett hvor lenge de har vært venner
Majott Skrevet 19. oktober 2013 #13 Skrevet 19. oktober 2013 jeg er ikke usikker på hans kjærlighet til meg men jeg blir bare irritert over at han ikke kan fatte dette selv men trenger å bli fortalt av meg at det ikke passer seg! Hun føler seg vel som den dronninga, og det er da klart at det plager meg! Ville ikke kalt det sjalusi, vil heller kalle det for folkeskikk! Anonymous poster hash: c6774...d14 Det er jo fordi du ikke liker henne at du reagerer på det. Hadde du likt henne selv, og dere hadde et greit forhold, tror jeg ikke du hadde sett det som et problem.
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2013 #14 Skrevet 19. oktober 2013 Hadde ikke godtatt det nei. Hva om du kaller guttekompisen din for "gutten/mannen min"? .. Du får se om han er så keen på det. Anonymous poster hash: 7a892...1bc
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2013 #15 Skrevet 19. oktober 2013 ts her.. Han har sagt nå at han skal slutte å si det men det er jo bare pga jeg reagerer, og ikke fordi han selv hadde villet slutte. Og det går meg så på nervene.. Da skal liksom alt være greit igjen fordi han nå har sagt seg enig i at han skal slutte for å få husfreden liksom?? Det er ikke det jeg ønsker, jeg ønsker jo at han selv skal forstå det. Også sier han at jeg må tåle at han kanskje glipper og forsnakker seg at han kaller henne det, fordi han har jo kalt henne det i alle år sier han.. Det bare koker inni meg nå altså.. Fordi han også bare stikker ut og jeg ikke får krangla ferdig! Må bare sitte her og irritere meg! Anonymous poster hash: c6774...d14
Gjest Lille-pus Skrevet 19. oktober 2013 #16 Skrevet 19. oktober 2013 jeg er ikke usikker på hans kjærlighet til meg men jeg blir bare irritert over at han ikke kan fatte dette selv men trenger å bli fortalt av meg at det ikke passer seg! Hun føler seg vel som den dronninga, og det er da klart at det plager meg! Ville ikke kalt det sjalusi, vil heller kalle det for folkeskikk! Anonymous poster hash: c6774...d14 Jeg må altså bare beklage, men for meg hadde det fremdeles ikke vært noe problem. Hva hun eventuelt føler seg som blir jo en ren spekulasjon her.... Så at du plages av hva du tror hun føler seg som, det høres bare veldig plagsomt ut, og helt unyttig. 4
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2013 #17 Skrevet 19. oktober 2013 Opplevde det samme faktisk. Han har ei god venninne fra ungdomstiden. Det var kun vennskap mellom de, og de hang sammen hele tiden. Så var vi på fest og han møtte på noen venninner av henne. Jeg hadde aldri møtt henne eller venninnene. Så da vi ble for oss selv og hadde en koselig prat ilag, så kom vi innom ungdomstiden hans og venninna. Så sa han " Marianne er jenta mi det" hørtes nesten forelsket ut. Så jeg spurte: Hvem er nr 1 og hvem er nr 2 av oss? Da klikka han bare og mente jeg satt han opp mot veggen. Og jeg sa det helt vanlig og ikke på en sur måte. Hadde jo håpet han at han svarte meg så klart. Men neida han følte jeg satte han opp mot veggen med det spørsmålet der. Neste dag kunne han ikke forklare oppførselen sin siden han ikke husket noe av den (bruker ha litt dårlig minne vist han drikker litt for mye) Så jeg skjønner hva du føler. Har vært der selv. Men nå er det noen år siden, og jeg har lagt det bak meg (ble bare påminnet episoden nå) Men jeg har møtt henne, og ser det er ikke noe gnist mellom de, så jeg føler meg trygg. Han har heller ikke sagt det igjenn. Anonymous poster hash: 828c7...c00
kareen Skrevet 19. oktober 2013 #18 Skrevet 19. oktober 2013 Hvordan hadde han reagert om du kaller andre gutter for "gutten min" eller "typen min"?
Kira-delta Skrevet 19. oktober 2013 #19 Skrevet 19. oktober 2013 Jeg skjønner godt at du reagerer på det ts, men det eneste du får gjort med det er jo å snakke om det så er det opp til han hva som skjer videre. Du kan ikke forandre et menneske selv om dere er sammen, du kan kreve respekt men da må du respektere han også. Og jeg syns ikke den situasjonen du har beskrevet var så veldig ålreit. Jeg er så trygg i meg selv at det hadde brydd meg i enden av ryggen for å være ærlig. Helt greit. Du høres sjalu og usikker ut synes jeg. For en kvalm kommentar.
Gjest Whitestripes Skrevet 19. oktober 2013 #20 Skrevet 19. oktober 2013 Dette blir sikkert enda mer kjekt om hun får/har type, også skal kjæresten din fortsatt kalle henne for jenta si. Jeg hadde ikke giddet finne meg i dette. Han er respektløs mot deg, rett og slett. Og når han i tillegg ikke skjønner hvordan dette føles for deg, tenker jeg at han mangler litt grunnleggende empati og omsorg for deg. Jeg har en sånn barndoms-og ungdomsvenn, men aldri i verden om jeg hadde kalt han gutten min! Han er godt gift og jeg har kjæreste, så det ville være helt feil å kalle han gutten/mannen min.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå