Gå til innhold

Bekymret...klarer ikke å vente helt til mandag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Er 5+1 uke på vei. Imorgest når jeg stod opp og gikk på do, var det blod i urinen og ferskt blod på papiret. Ringte med en gang til legevakten (siden jeg ikke kan ringe fastlege, er jo lørdag). Og de sa bare at jeg måtte bare slappe av og vente til mandag med å dra til fastlege. Så fikk jeg heller ringe om jeg fikk smerter før det.

Har ikke hatt noen smerter, men kjenner meg litt opplåst og 'tung' helt øverst i magen..

Er kjempebekymret:( Nå når jeg var på do igjen, kom det bare litt brunlig blod på papiret når jeg tørket...Som om det har stoppet på en måte.

Noen som har opplevd lignende og kan si rett ut hva de tror dette kan være? Pines med å vente helt til mandag.

Anonymous poster hash: ffc29...f75
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde en liten blødning i uke 6, det er visst ganske vanlig fordi slimhinnene er mer sårbare når man er gravid. Det gikk fint, og jeg har ei søt frøken på ett år nå.

Anonymous poster hash: 09558...155
Gjest Miranda2011
Skrevet

Hei!

Er 5+1 uke på vei. Imorgest når jeg stod opp og gikk på do, var det blod i urinen og ferskt blod på papiret. Ringte med en gang til legevakten (siden jeg ikke kan ringe fastlege, er jo lørdag). Og de sa bare at jeg måtte bare slappe av og vente til mandag med å dra til fastlege. Så fikk jeg heller ringe om jeg fikk smerter før det.

Har ikke hatt noen smerter, men kjenner meg litt opplåst og 'tung' helt øverst i magen..

Er kjempebekymret:( Nå når jeg var på do igjen, kom det bare litt brunlig blod på papiret når jeg tørket...Som om det har stoppet på en måte.

Noen som har opplevd lignende og kan si rett ut hva de tror dette kan være? Pines med å vente helt til mandag.

Det er mange som har litt blødning som du har nå, men du skal ikke gå å bekymre deg hele helgen, kjenner du deg fortsatt urolig, så dra på legevakta. De kan ikke nekte å ta imot deg.

Skrevet

så lenge du ikke klarer å slappe av og slår deg til ro med å vente til mandag, så hadde jeg ikke gitt meg før jeg hadde fått kommet inn.. samme hvor vanlig andre her inne sier at det er så er det vanskelig å slå seg til ro før man vet at alt er bra!

Lykke til!

Anonymous poster hash: 7609a...e77
Skrevet

Spør fordi jeg lurer, men hva kan egentlig legevakten gjøre? Har de UL-apparat der?

Enten så er det starten på en SA, og da er det jo ingenting å gjøre med det. Eller så er det bare en liten blødning som stopper av seg selv. Mange som har det, uten at det har noe å si for hvordan det går videre i svangerskapet.

Lykke til! Og jeg mener ikke å være ufin, men jeg ser liksom ikke helt hva som skal gjøres...

Anonymous poster hash: 53402...b68
  • Liker 5
Skrevet

Jeg hadde små blødninger helt til uke 9. Er nå 25 uker.

Pålegevakten gjør de ikke now annet enn å sende deg hjem igjen.

Skal myyyye til for at de sender deg på ultralyd.

Jeg var selv på ultralyd rundt uke fem pga extreme smerter i siden, og fikk ultralyd da siden det var mistanke om at den var i egglederen.

De så ikke noe på ultralyden, ikke noe foster eller plommesekk etc. De kunne se at jeg var gravid, men om det var noe dær inne var det unulig å se, siden det var så tidlig i svangerskapet.

Det er veldig vanlig å blø litt tidlig i svangerskapet da slimhinnen er veldig skjør og veldig fylt med blod.

Om det er en spontanabort så er det null niks de kan gjøre uansett.

Du ender bare opp med å sitte på legevakta og vente i evigheter og ta opp en plass for noen som kanskje er virkelig syk.

Ro ned og vent til mandag. Så lenge du ikke har veldig vondt eller blør store mengder friskt blod med klumper i, så er det ikke noe noen kan gjøre og mest sannsynlig ikke noe galt heller. :)

Anonymous poster hash: 71780...9ce

• Liker 3
Skrevet

Og nei de har ikke ul aparat på pegevakta. Du må på sykehuset for det. Og som sagt, de er vriene med å sende folk dit med mindre det er sterk grunn for det.

Anonymous poster hash: 71780...9ce

Skrevet

Selvsagt har de UL apparat på legevakter, dermed ikke sagt alle. Uansett er dette IKKE noe å dra på legevakten for. Folk har blødninger hele tiden og enten ender det galt eller så går det bra. Det er uansett ingen verdens ting å gjøre og man tar rett og slett ikke opp ressurser for en slik problemstilling, selv om det er kjipt for en selv personlig.

Dra til fastlegen mandag og få målt hcg dersom blødningene fortsetter.

• Liker 1
Skrevet

Det er som de andre sier, ingen vits i å dra til legevakten. (Hvis du ikke skulle få uutholdelige smerter).

Slapp litt ekstra av i helgen og ta en tlf. til fastlegen på mandag. Da vil de vurdere om du trenger en ultralyd.

Siden det er så tidlig i sv. skapet er det ikke noe de kan gjøre hvis det er en spontan abort. I så tilfelle må du prøve å snu det triste - og tenke på at kroppen din er fantastisk som skiller ut noe som ikke kunne blitt et liv. Kroppen vår er faktisk så fint laget at den støter ut de fleste foster/embryo som ikke er iorden.

Men mest sansynlig vil jeg tro dette er kun en helt "normal" liten blødning, siden det ikke var så mye blod.

Har du kjent menssmerter?

Lykke til.

Skrevet

Jeg vet ikke om jeg misforsto deg her nå, men du sier du hadde blod i urinen, i tillegg til blod på papiret?

Synlig blod i urinen skal alltid undersøkes av lege så raskt som mulig!

Anonymous poster hash: 8775c...51c
  • Liker 1
Skrevet

Jeg ringte selv legevakten når jeg hadde en blødning rundt uke 8. Jeg regnet ikke med at det var mye de kunne gjøre, men det var godt bare å få snakke med noen og få vite hva som var normalt og ikke. De hadde ikke ul apparat på den legevakten her(i e større by), men fikk tilbud om å komme inn til en samtale om jeg ønsket det. Jeg bestillte privat ul når mandagen kom.

Alt gikk veldig fint her heldigvis. Håper det gjør det med deg også. Det er en pine å gå å vente slik :klem:

Anonymous poster hash: 2bbb8...561

Skrevet

Har ikke blødd noe siden i går morgest:) har heller ikke hatt noen smerter. Skal også sies at jeg hadde sex dagen før blødningen,vet ikke om det har noe å si..

Men er fortsatt bekymret for hva den lille blødningen betydde,og om jeg blir å blø igjen.

Skal til legen imorgen..

Ts

Skrevet

Har ikke blødd noe siden i går morgest:) har heller ikke hatt noen smerter. Skal også sies at jeg hadde sex dagen før blødningen,vet ikke om det har noe å si..

Men er fortsatt bekymret for hva den lille blødningen betydde,og om jeg blir å blø igjen.

Skal til legen imorgen..

Ts

Det kan absolutt ha hatt noe å si. Skjøre slimhinner irriteres lett.

Bra du ikke har hatt smerter eller blødd mer! Som de andre sier, SA kan man ikke gjøre noe med. Men jeg synes ikke det høres ut som noen SA basert på det du skriver. Forhåpentligvis er alt ok i morgen hos legen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...