Gå til innhold

Er man rasist om man hater menn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, er man det? På bakgrunn at menn har behandlet en som dritt hele livet?

Anonymous poster hash: 79697...869
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, menn er ikke en rase.

Anonymous poster hash: eae71...c10

• Liker 10
Skrevet

Men om man hater menn uansett om de er fra Norge, Russland eller Mocambique, er man rasistisk da? Men gjør meg kvalm, skulle ønske det fantes et sted jeg kunne bo uten menn.

Skrevet

Nei, man er ikke rasist. Som AB skriver over, er menn ikke en egen rase.

• Liker 1
Gjest Whitestripes
Skrevet

Men om man hater menn uansett om de er fra Norge, Russland eller Mocambique, er man rasistisk da? Men gjør meg kvalm, skulle ønske det fantes et sted jeg kunne bo uten menn.

Du vet vel at menn og kvinner er samme rase? Ergo faller resonnementet ditt sammen. Du er vel heller en mannehater, ikke rasist. Kloster kan sikkert funke for deg.

• Liker 4
Skrevet

Du har vel issues da. Det går an å jobbe med det.

Skrevet

Sexist heter det kanskje?? Menn er ingen rase, men kjønn.

• Liker 1
Skrevet

De som hater menn trenger bare å få seg en god sprut, så går det nok over etter hvert.

Anonymous poster hash: 0d66b...9ee
Skrevet

Sexist heter det kanskje?? Menn er ingen rase, men kjønn.

Du vet vel at menn og kvinner er samme rase? Ergo faller resonnementet ditt sammen. Du er vel heller en mannehater, ikke rasist. Kloster kan sikkert funke for deg.

Nei, man er ikke rasist. Som AB skriver over, er menn ikke en egen rase.

Nei, menn er ikke en rase.

Anonymous poster hash: eae71...c10

Skråblikk og generaliseringer, folkens...

Anonymous poster hash: 4e9e4...dd3

Skrevet

Skråblikk og generaliseringer, folkens...

Anonymous poster hash: 4e9e4...dd3

Og så? TS har stilt et konkret spørsmål og fått svar. Hvordan mener du vi skulle svart på denne tråden om vi ikke skulle svart på spørsmålet som ble stilt?

• Liker 3
Skrevet

Ja, er man det? På bakgrunn at menn har behandlet en som dritt hele livet?

Nei, du er:

1. Lesbisk

2. Aseksuell

3. Trenger psykologisk hjelp

Pick and choose. Men det er nå bra du har vært rundt om såpass at du vet at ALLE menn er drittsekker. Må ha vært veldig aktiv ;) kunne vært en idè om å prøve å rette dette hatet mot de som har behandlet deg så dårlig..... Eller bare gi opp som du tydeligvis har gjort :/ (alternativt, la fortid være fortid og lev litt mer i nuet)

Anonymous poster hash: f3c1d...9a6

Skrevet

Det er ikke rasisme, men misandri. Du kan lese om det her:

http://en.wikipedia.org/wiki/Misandry

Kult, det visste jeg ikke. Kan jeg kalle meg selv misandrist da eller?

Skrevet

"Misandri" er synonymt med "mannshat", så det går for det samme.

Skrevet

Kall det for det det er. Mannehater. Sånne som ikke forstår at menn er like forskjellige som kvinner og at det finnes onde mennesker av begge kjønn og gode mennesker av begge kjønn.

Anonymous poster hash: 2f898...f4e
  • Liker 2
Skrevet

Enig med meh og siste AB: Mannehater er

Kult, det visste jeg ikke. Kan jeg kalle meg selv misandrist da eller?

Jeg tror ikke det er noe ord på norsk. Som meh og siste AB skrev, er "mannehater" den korrekte betegnelsen. Egentlig synes jeg det er bedre å være misantrop, siden det ikke diskriminerer noen: Da hater du alle.

Skrevet

Enig med meh og siste AB: Mannehater er

Jeg tror ikke det er noe ord på norsk. Som meh og siste AB skrev, er "mannehater" den korrekte betegnelsen. Egentlig synes jeg det er bedre å være misantrop, siden det ikke diskriminerer noen: Da hater du alle.

Folk som hater alle må ha et fint liv

:ironi:

Skrevet

Sjåvinist muligens, rasisme har kun med ideer hvor en etnisitet anses som bedre enn andre.

Skrevet

Folk som hater alle må ha et fint liv

:ironi:

Ja, men det er ikke så enkelt som man skulle tro. Først må man hate seg selv, så må man videreføre hatet til folk i kretsen rundt seg, så må man utvide hatbegrepet til også å gjelde mennesker man ikke kjenner, deretter til hele menneskeheten, og det siste målet er rett og slett å hate hele universet. Det er en tøff jobb som krever en utrolig konsentrasjon og viljestyrke.

Skrevet

Kult, det visste jeg ikke. Kan jeg kalle meg selv misandrist da eller? Anonymous poster hash: 79697...869

Feminist dekker også

Anonymous poster hash: 7d013...d96

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...