Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det greit med bare armer og knelang kjole i kirke? Burde jeg ha på blazer?

Anonymous poster hash: d6e9a...cc0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går helt fint.

Altså, jeg er misjonærbarn. Har gått veldig mange ganger i kirka med andre ord. Dette med at man ikke skal flashe skuldrene sine i kirka hadde ikke jeg hørt om før jeg begynte med Kvinneguiden. Det aller viktigste er at man ikke er alt for utringet, og at man ikke har en fort kort kjole. Helst ingen gjennomsiktig overdel eller slikt heller.. Bare skuldre skjønner jeg ikke hvor man har det fra. Jeg tror det kommer til å gå helt fint.

Anonymous poster hash: 97600...755
Skrevet

Dette med å dekke skuldre og ha skjørt lengre enn til knærne handler om vår respekt for Gud. Når man er i kirken er man i et hellig rom og burde kle seg deretter. I enkelte kirker sør i Europa slipper man ikke inn om man ikke dekker skuldrene, det er bare i "moderne" Norge vi har vokst til å bli respektløse. Du kan fint bruke feks et sjal til å dekke skuldrene,trenger ikke å nødvendigvis bruke en jakke, men for å være ærlig tror jeg ikke så mange bryr seg om hva du har på deg egentlig,og det burde de ikkeheller,da det ikke er deres sak å bry seg med:)

Gjest Gjest_Piiiip
Skrevet

I de fleste Kirker i Europa står det skilt og man får beskjed om at bare skuldre samt knær skal ikke vises. Har flere bekjente som har vært på besøk i land nedover Europa som tror de skulle komme inn i tank top og kort shorts, men som har blitt vist døra. Som Alina X sier - det handler om respekt.

Jeg går aldri inn i en Kirke med bare skuldre. Jeg hadde ikke gått inn i en Moské uten å dekke meg til f.eks. Man følger de oppfordringer.

jeg har bare pleid å ha et lett bredt skjerf i veska som jeg dekke skuldrene med. Ikke verre enn det. Her i Norge løfter nok ikke så mange på øyenbrynene, men de gjør de ihvertfall nedover kontinentet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...