AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2013 #1 Skrevet 19. oktober 2013 Hvordan løste du det med sovested for babyen i selskapet etter dåpen? Min baby er var for lyder, sover ikke dersom det er mye bråk rundt. F.eks 40 stk som ler, skravler, bråker med glass og bestikk, unger som løper rundt og leker og skriker. Så babyen kan ikke sove der vi har selskapet. Hva gjør jeg da? Jg bor 50 meter unna selskapslokalet, er det frekt å ta med babyen hjem så den får sove hjemme? Hvor er da jeg? Bedre om vi stenger den inne på et annet rom i samme bygning? Må vi nå gå til anskaffelse av babycall? Tips? Kommer til å være kjølig ute og har kun dresser og pose som er vanskelig å få rundt en kjole.Anonymous poster hash: e969b...fc7
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2013 #2 Skrevet 19. oktober 2013 Hvordan løste du det med sovested for babyen i selskapet etter dåpen? Min baby er var for lyder, sover ikke dersom det er mye bråk rundt. F.eks 40 stk som ler, skravler, bråker med glass og bestikk, unger som løper rundt og leker og skriker. Så babyen kan ikke sove der vi har selskapet. Hva gjør jeg da? Jg bor 50 meter unna selskapslokalet, er det frekt å ta med babyen hjem så den får sove hjemme? Hvor er da jeg? Bedre om vi stenger den inne på et annet rom i samme bygning? Må vi nå gå til anskaffelse av babycall?Tips? Kommer til å være kjølig ute og har kun dresser og pose som er vanskelig å få rundt en kjole.Anonymous poster hash: e969b...fc7 Kan du ikke bare ta av kjolen og kle henne i noe mer praktisk mens hun sover i vogna ute? Jeg har forøvrig aldri sett eller hørt om en baby som er så var over lyder og ikke klarer å sove rundt bakgrunnsstøy. Anonymous poster hash: 5294c...781 3
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2013 #3 Skrevet 19. oktober 2013 Kan du ikke bare ta av kjolen og kle henne i noe mer praktisk mens hun sover i vogna ute? Jeg har forøvrig aldri sett eller hørt om en baby som er så var over lyder og ikke klarer å sove rundt bakgrunnsstøy. Anonymous poster hash: 5294c...781 Spiller det noen rolle hva du har sett? Jeg kan selvsagt bytte til strømpebukse og body hver gang hun skal sove ute, men det blir moro tenker jeg, da må jeg nok trille en lang tur. Med hyling osv. Men det får de vel bare godta, det er barnedåp. Håper ikke dét blir sett på som frekt ovenfor gjestene. Jeg har noen små gærninger i familien, unger altså, jeg stoler ikke på dem. Så da må jeg ha vogna under oppsyn hele (!) tiden. Hvor mye må jeg kle på dersom babyen skal sove ute? Hun er ikke så glad i å sove ute, men håper hun kan godta det dersom det er den beste løsningen. Hun har en vognpose, men ikke dunpose. MÅ jeg kjøpe en dunpose nå? Eller holder det med den tynnere posen, evt dyne over?Anonymous poster hash: e969b...fc7
Sunshine Skrevet 19. oktober 2013 #4 Skrevet 19. oktober 2013 Hvis du tar på en ulldress (som jeg antar du har kjøpt inn eller skal kjøpe inn før vinteren likevel) + lue og har dyne oppå holder det i massevis. Du har sikkert en body og strømpebukse under kjolen, så da trenger du bare ta det utapå kjolen, evt ta av kjolen hvis du er redd for skrukker. Det kommer naturligvis også ann på hvor kaldt det er der du bor. Hvor gammelt er barnet? Jeg synes du lager et veldig stort problem ut av noe som antagelig går helt fint. 3
TrickyCicci Skrevet 19. oktober 2013 #5 Skrevet 19. oktober 2013 Jeg hadde i alle fall syntes det var rart om du tok babyen hjem, selv om det bare er 50m unna. Men håper det løser seg i alle fall. Er det helt krise om det i verste fall blir litt mindre søvn 1 dag?
Vera Vinge Skrevet 19. oktober 2013 #6 Skrevet 19. oktober 2013 Jeg må innrømme at jeg sliter med å se problemet... Jeg skjønner at du ikke kan la babyen sove midt i selskapet, da mange babyer syns det blir for mye lyd med 40 mennesker rett rundt seg. Men å kle om babyen for å sove i vogn utenfor kan vel ikke være noe problem? Eller legge i et annet rom? Hvis du skal dra hjem hver gang baby skal sove, får du vel ikke deltatt så mye i selskapet heller? 3
MockingJay Skrevet 19. oktober 2013 #7 Skrevet 19. oktober 2013 Hos oss sov lillingen i vognen rett bak meg under hele selskapet. Og det uten kjole, for det virket jo bare ubehagelig:p Men, det beste er jo om babyen sovner i all slags lyder, så man ikke trenger å være stille. Vi har aldri dempet oss selvom babyen sov, så er vel derfor hun sover igjennom det meste nå.
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2013 #8 Skrevet 19. oktober 2013 Ja, det beste er om babyen sover uansett lyder, men sånn er det ikke. Kan være en mulighet å legge babyen i et annet rom kle om er kun et problem dersom babyen er overtrøtt og siiinnna... Vil ikke plage babyen med omkledninger stadig vekk. Kan fint sove med kjole, men det er bare litt klønete hvis babyen kåskal inn i pose og sove ute osv Men tror vi satser på å finne et rom... Hdde vært lettere om babyen var vant til lyder ja Anonymous poster hash: 0511e...117
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2013 #9 Skrevet 19. oktober 2013 Det er ganske vanlig å skifte fa dåpskjolen til en litt enklere, men pen, dress/kjole, så det burde ikke være noe problem å kjøpe/låne en babycall og la ungen sove i et annet rom ikke så langt fra rommet dere oppholder dere. Anonymous poster hash: ff9bf...e86 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2013 #10 Skrevet 19. oktober 2013 Babycall er nok lurt ja, til vanlig trenger vi ikke det, men vi kan vel selge den etterpå.. Eller noe Anonymous poster hash: 0511e...117
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2013 #11 Skrevet 19. oktober 2013 Hos oss sov lillingen i vognen rett bak meg under hele selskapet. Og det uten kjole, for det virket jo bare ubehagelig:p Men, det beste er jo om babyen sovner i all slags lyder, så man ikke trenger å være stille. Vi har aldri dempet oss selvom babyen sov, så er vel derfor hun sover igjennom det meste nå. Jeg er ikke TS, men vil bare kommentere at babyer kan være var på lyder selv om ikke foreldrene har "lagt opp til det", altså at foreldrene aldri har dempet seg o.l., men barnet våkner likevel veldig lett av bråk og støy. Mitt yngste barn (av tre) var et sånt barn, og han var helt fra fødselen av svært vant til mye bråk og lyd hjemme (sånn måtte det nødvendigvis bli med to storesøsken på henholdsvis 2 og 3 år). Han har likevel alltid sovet veldig lett og våknet av det minste, for eksempel litt høy latter eller en bilalarm utenfor huset. Det er først nå i en alder av 4 år at han endelig har begynt å sove bedre og greie å sove gjennom litt støy.Anonymous poster hash: 029f8...b4c
Stinelin Skrevet 19. oktober 2013 #12 Skrevet 19. oktober 2013 Jeg hadde satset på vogn og babycall. Babycall er et must i mitt "babyliv" uansett, så det ser jeg på som en grei investering.
Sunshine Skrevet 19. oktober 2013 #13 Skrevet 19. oktober 2013 Spør venner og familie om å låne baby call så slipper dere kjøpe.
Gjest chiki Skrevet 19. oktober 2013 #14 Skrevet 19. oktober 2013 Bruk mobilen til babycall, da ringer din mobil til mannen din sin når babyen lager lyd. Vi bruker den babycall appen når vi er på besøk og overnatting hos noen som ikke har babycall. Den er kjempe lur! Så kikker vi selvfølgelig inn til henne av og til:)
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2013 #15 Skrevet 19. oktober 2013 De fleste pleier å bruke kjole i kirken og til en bildeseansetterpå, ellers er det vanlig å skifte til litt mer praktisk pentøy - så bekledning bør iallefall ikke være det store hinderet. Jeg foreslår soning i vogn - ute, i et annet rom, i et rolig hjørne av lokalet... Vårt selskap varte vel i en fem-seks timer maks så det store problemet kan det vel ikke være?Anonymous poster hash: 6c910...cc8
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2013 #16 Skrevet 19. oktober 2013 Blir nok bare en dupp, maks to.. Så vi finner ut av det. Anonymous poster hash: 0511e...117
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå